• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-23 10:53:53 följande:

Och jag har alltid undrat om man känner skillnad på värkar & sammandragningar. Och det gör jag. Mina värkar börjar i toppen av magen & sen knyter sig hela magen & det pressar neråt. Känner t.o.m i rumpan att det pressas. Sen känns det som mensvärk & knivar i nedre delen av magen. Efter ca 30 sekunder mattas värken av & falnar då bort. Sen har jag lite molvärk i ryggen. Sen efter 5-6 minuter kommer värken igen. Börjar smått & blir mer & mer. Det där med att slappna av & bli tung i kroppen går inte så bra. Jag försöker men det känns helt onaturligt att slappna av när man har ont.

För mig så funkade det bäst när jag stod lutad mot någonting, gick lättast att andas igenom värkarna då också och smärtan kändes mindre!
  • Awanata
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-23 10:53:53 följande:
    Och jag har alltid undrat om man känner skillnad på värkar & sammandragningar. Och det gör jag. Mina värkar börjar i toppen av magen & sen knyter sig hela magen & det pressar neråt. Känner t.o.m i rumpan att det pressas. Sen känns det som mensvärk & knivar i nedre delen av magen. Efter ca 30 sekunder mattas värken av & falnar då bort. Sen har jag lite molvärk i ryggen. Sen efter 5-6 minuter kommer värken igen. Börjar smått & blir mer & mer. Det där med att slappna av & bli tung i kroppen går inte så bra. Jag försöker men det känns helt onaturligt att slappna av när man har ont.

Som någon annan skrev så hjälpte det mig om jag stod framåtlutad mot någonting. Jag stod ex på alla fyra med huvudet ner i soffan hemma och då gick det lättare att vara tung i kroppen. Däremot tyckte jag det gjorde ondare att ligga ner under en värk! Provade att ligga både på rygg och på sidan men nja.. Vad roligt att det är på gång! Ont gör det ju men som sagt, mer paus än värk och så fort din lilla är ute så försvinner det Ett tips (det visste du säkert redan) är duschen. Jag satt med strålen direkt på magen och det var såå skönt med både trycket och varmvattnet
  • anaconda

Tror mitt vatten gick för ett par timmar sedan

Låg i sängen, tänkte kan inte sova så jag går upp, och som alltid kissnödig går jag ner för trappen försiktigt och hinner knappt in till toa, känner typ hur de rinner lite (brukar de på morgonen) och när jag ska dra ner trosorna så låter de som typ ööööö ja sprut/sip och hela trosan är blöt och tror jag ser en liten stråle från trosan,

Har inte kontaktat fl, tog på mig kläderna och gick en promenad men inga värkar eller så, tänkte köra lite bil eftersom igår när jag körde kom de fruktansvärda värkar som höll i sig från kl 14-22 typ sen när jag la mig för natten så sluta all värk helt så fick sova hela natten :)

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-03-23 13:40:24 följande:
    Tror mitt vatten gick för ett par timmar sedan Låg i sängen, tänkte kan inte sova så jag går upp, och som alltid kissnödig går jag ner för trappen försiktigt och hinner knappt in till toa, känner typ hur de rinner lite (brukar de på morgonen) och när jag ska dra ner trosorna så låter de som typ ööööö ja sprut/sip och hela trosan är blöt och tror jag ser en liten stråle från trosan, Har inte kontaktat fl, tog på mig kläderna och gick en promenad men inga värkar eller så, tänkte köra lite bil eftersom igår när jag körde kom de fruktansvärda värkar som höll i sig från kl 14-22 typ sen när jag la mig för natten så sluta all värk helt så fick sova hela natten :)

Kan mycket väl varit vattnet som gått. Du bör ju ringa förlossningen& rådfråga så du får komma dit & lyssna på bebisen. Mina värkar är väldigt oregelbundna men när de väl kommer gör dem ont!! Är väl i latensfasen gissar jag. Det går att hantera värkarna men jag kan inte göra något under värken.
  • anaconda

Japp vi är på väg till Danderyd nu, tydligen fullt i Uppsala som vi ville till men men, ska in på kontroll nu iaf, fick en vattning blodflytning för ett tag sen!

• carina87

Från bebisbubblan: man inser verkligen hur snabbt 3 timmar går när man har bebis! Hinner inte med någonting här hemma. Så hur ska det gå när han är vaken än med? ;) Jag vill ju inte missa en enda sekund av hans vakna tid!

Tack för alla grattis! Jag har lagt in en bild på bloggen också, om ni vill se :)

Hjärnan är inte riktigt online än så jag vet inte mer jag kan skriva. Det händer så jäkla mycket hela tiden och alla intryck är så himla påtagliga så jag får återkomma.

• anaconda

Är hemma igen, tydligen ingen vattenavgång vad dr kunde se, ctg såg bra ut! Så bara vänta in mer värkar och åka in igen!

• Mortisfru83

Nu har vår Darius kommit. Idag 11:19 på bf+16 kom han och han är helt perfekt. Så mycket känslor just nu.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014