Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Jag är bara i vecka 11+2 så det är ju rätt tidigt. Trodde aldrig jag skulle höra de. ð???ð???

Jag köpte den på teknikmagasinet caremaxx doppler heter den. Kosta bara 399 kr så får du lurar till och en liten tub gelé :)

• Zobeideh

Sitter här med det stora leendet. Den hör glädjen har jag inte känt sen jag fick se den lille pricken i vecka 7. Vilken upplevelse att få höra vårt mirakel där inne! Att h*n lever! Hade jag fått välja hade jag sovit med lurarna på och doplern fasttejpad på magen haha.

Åhhh LYCKA!!

Finns inte ord som kan beskriva denna lycka äntligen kan jag koppla av!!

• Zobeideh

Har hört lite blandat. Vissa säger att det inte är något farligt medan andra säger att de kan stressa barnet. Men har man en oro hela tiden tror jag mer på att de tar skada.

Denna doplern jag har står där att dem rekommenderar att man endast använder den 3 ggr om dagen Max 3 min. Men vem använder den så mycket haha :) visst hade man kunnat hade man lyssnat hela tiden :P

• Zobeideh

Nyfniken83: jag har ju skälv velat göra ett till ul för att lugna nerverna. Har inte varit på koll sen vecka 7 och då ser man inte så extremt mycket mer än tickande hjärta menade e ju fortfarande i de "farliga" stadiet och man vet aldrig om de kommer sluta bra men alla va helt emot att jag ville göra ett till ul. Till och med BM. Därför köpte jag denna. Att gå till den 17 sep (då jag ska på inskrivning och höra hjärtljuden) hade jag aldrig klarat. Jag gick ju här och trodde de värsta. Men nu kan jag äntligen vara lugn. Jag vet att bebis lever och allt är bra.

Tycker när man stressar så som man gör och tror allt e fel kan ju oxå skada på barnet. Där e ju ingen ro med kroppen typ. De e min åsikt

• Zobeideh

Jag har köpt en dopler. Så kan höra själv här hemma. Annars skulle jag höra de hos BM den 17 vid inskrivning. Men de e för min rädsla. Eftersom vi har haft såna otur. Och då brukar dem vara snälla och hjälpa en lite grann med att få bort nojjan :) oftast när man pratar med dem så brukar dem gå med på de :)

• Zobeideh

Kommer heller inte lyssna så ofta mest när man känner sig lite orolig så man kan lugna nerverna :)

Jag har inte beställt än men nu när jag vet till 100 procent att där ligger en liten bebis som lever så tänkte jag beställa :)

• Zobeideh

Kan man höra utan en dopler? De visste jag inte va e det man använder i så fall :)

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: haha lite roligt ju 17-18 med tanke på att jag hörde mitt klart och tydligt igår och tog man den vid magen hörde man inget så kan inte ha varit mitt eget. Lyssna på mitt oxå och de inte alls likt de jag hörde där nere

Jag har varit smal nu e jag ju rund så vet inte va jag ska kalla mig. Ett tips om du ska lyssna så sätt de under magen där finns mitt hjärtljud och på vänster sida

Nyfniken83: hmm men varför vill BM då hellre höra hjärtljud än att ta en på ul :-/
    Visst jag tror inte de e helt säker med dopler men sen samtidigt tror jag inte de e så över drivet farligt :)

• Zobeideh

Dem närmaste vet hos mig. Plus jobbet. Men jag kan inte dölja det längre så fort jag träffar någon så k

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014