Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Tack för tipset va inne och kolla. Där hörde man ett hjärtslag innan man hörde bebisen så nu vet man hur de ska låta. Men de snabba hörde jag första kvällen kommer inte ihåg andra gången jag gjorde de. Dock hörde jag som du skrev fosterrörelser garanterat så där e jag säker haha :)

• Zobeideh

Eller nä asså nu tror jag att jag inte hört de hehe. Såg ett annat klipp. Och mitt "barns" hjärtljud gick inte alls så snabbt. Tur du berätta detta. Nu vet man de till nästa gång jag lyssnar

• Zobeideh

Tur du berätta detta för detta va inget jag kände till och jag är ändå utbildad undersköterska haha pinsamt! Ja jag blir inte klok längre på va jag hört jag vill få de till bebisen men samtidigt är jag riktigt osäker
    :-/

• Zobeideh

Åh va man längtar till man får denna riktiga gravidmage, tills man ska på ul och få reda på va som gömmer sig där inne. Och jag längtar till BF, dagen som kommer förändra våra liv totalt. När vårt lilla mirakel barn kommer. Längtar redan att få hålla h*n i famnen. LÅT TIDEN GÅ FORT! Du är efterlängtad

• Zobeideh

Jag har skrivit om de innan jag har haft det sen början av graviditeten och den e rätt kraftig klarar mig inte en dag utan nässpray skulle jag missa nässprayen så kan jag inte andas

• Zobeideh

Jessies1989: det hade aldrig funkat på mig. Just nu är där bara en nässpray som funkar. Har testat allt till och med de BM rekommendera men de funkar inte. Det blockeras helt. Så jag kan få panik mitt i natten tex för jag glömt ta nässpray innan jag ska sova.

Funderar att ringa vc om de. Skit jobbigt e det.

• Zobeideh

Till er som använt koksaltlösning: hur funkar de. Det finns väl i nässpray och så ska man väl kunna göra något själv? Eller e de jag som tänker fel

• Zobeideh

Anaconda: problemet är att jag inte e förkyld. Jag har nästäppa som grav symptom och har haft problemet sen jag blev gravid. . Det e riktigt illa om jag inte använder nässpray. Men den starka du använde i början som du skriver om först e den bra under graviditet? Tänkte på eftersom du skriver att den e stark.

Ska nog testa de skriver :)

• Zobeideh

MagdalenaZ: jag berättade för min BM och nästäppan. De här med att kolla med BM först e inte lönt (tycker jag) för hon tycker bara att nässpray e farligt och rekommenderar bara två st som inte funkar för mig. Dem e så hårda med allt så de e lite löjligt ibland :-P

Anaconda: då måste jag testa :) tack för tipset ska höra med dem på Apoteket :)

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: tror de beror på person till person och sen hur fostret ligger. Där e många jag läst som redan har hört de. Jag tror jag hört mitt men e inte säker längre. Så de e nog lite från person till person hoppas man kan höra de snart i alla fall. :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014