• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-08-30 09:13:23 följande:
    Det bästa är ju de här långa inläggen! :)

Det är ju så här jag kände igår efter min blödning och smärta, ALLA symptomer borta, min mage har till och med sjunkit ihop.  
    Jag har faktiskt varit hemma igår och idag, jag måste få vila. Jag har extremt långa dagar på jobbet och mitt blodtryck skjuter i höjderna ett par gånger om dagen, så jag tänker att det är lika bra att vara hemma.

Jag tycker du ska vila idag och kolla ikväll hur du mår, då menar jag verkligen ligga och vila, inget annat... hoppas inte du jobbar nu!!
    Nej jag vilar. Regnet öser ner ute & jag kollar på tv i soffan. Haft semester från 31/7 & börjar jobba 3/9. Så jag vilar. Jag TROR att jag överansträngde mig igår & gick väldigt mycket. Tror faktiskt det jag kände av i slutet var foglossning. Nu har jag inte mensvärk men det drar i ljumskarna såsom ligament dragningar. Jag mår lite små illa också.

Jag vilar & håller tummarna.
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-30 09:22:29 följande:
    Nej jag vilar. Regnet öser ner ute & jag kollar på tv i soffan. Haft semester från 31/7 & börjar jobba 3/9. Så jag vilar. Jag TROR att jag överansträngde mig igår & gick väldigt mycket. Tror faktiskt det jag kände av i slutet var foglossning. Nu har jag inte mensvärk men det drar i ljumskarna såsom ligament dragningar. Jag mår lite små illa också.
    Jag vilar & håller tummarna.
    Kan man överanstränga sig? Undra om det är därför jag har haft blödningar isf... 
    För jag är på banan igen.. sambon upptäckte mina bröst igår kväll, klämde och sa: "Nä du överdriver, du har fortfarande bulle i ugnen"....... varför vänta på BMs tider när man har en sambo som "kan" ;)

Skönt med semester! 
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-08-30 09:41:19 följande:
    Kan man överanstränga sig? Undra om det är därför jag har haft blödningar isf... 
    För jag är på banan igen.. sambon upptäckte mina bröst igår kväll, klämde och sa: "Nä du överdriver, du har fortfarande bulle i ugnen"....... varför vänta på BMs tider när man har en sambo som "kan" ;)

Skönt med semester! 
    Ja min barnmorska sa att kroppen säger tydligt ifrån när man överansträngt sig. Både gällande jobb & fritidsaktiviteter. Livmodern kan börja dra ihop sig till sammandragningar & då är det vila som gäller. Om man dessutom har början till foglossning & promenerat runt i 7 timmar så sliter det en del på kroppen & bäckenet.

Har de inte kollat dig med UL?Trodde man gjorde det som rutin om man blöder & har ont.

Jag har typ tvingat min man att köpa en doppler idag efter jobbet. Måste höra att allt är bra. Ringer jag min läkare igen kommer han idiotförklara mig. Jag mår faktiskt bättre nu tack & lov
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig: läste att din man tänkte köpa dopplern idag. Vill bara meddela så du inte blir skrämd. Ibland hör man inte hjärtljuden. Jag testade igår morse igen för svärmor ville så gärna höra men vi hörde inget men efter 2 timmar hörde vi de klart och tydligt efter lite letande. Vill bara meddela så du inte blir rädd ifall du inte skulle hitta de direkt :)

• Idiiis91

Huha, idag ska jag ta steget att berätta för min far att han skall bli morfar. Då jag inte har något bra kontakt med honom och kanske pratar med honom en gång i månaden och ibland längre ändå. Är rädd att han ska bli arg då jag bara blir 22 och an tycker att jag är för ung :/

Hur ska jag kunna säga de på ett bra sätt? Han är den ända som inte vet och farmor/farfar då. Men dom pratar ja med en gång om året och det är på jul.

Blir bara nervös när jag tänker tanken på att berätta för honom :/

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-30 11:13:05 följande:
    Ja min barnmorska sa att kroppen säger tydligt ifrån när man överansträngt sig. Både gällande jobb & fritidsaktiviteter. Livmodern kan börja dra ihop sig till sammandragningar & då är det vila som gäller. Om man dessutom har början till foglossning & promenerat runt i 7 timmar så sliter det en del på kroppen & bäckenet.
    Har de inte kollat dig med UL?Trodde man gjorde det som rutin om man blöder & har ont.
    Jag har typ tvingat min man att köpa en doppler idag efter jobbet. Måste höra att allt är bra. Ringer jag min läkare igen kommer han idiotförklara mig. Jag mår faktiskt bättre nu tack & lov
    Jag pratade med BM idag. Hon sa samma sak om överansträngningar och samlag osv som vi pratat om och hon tyckte de va tråkigt att jag haft sådana blödningar, men sa att det förekommer. Jag ska ju till henne på måndag, men hon bokade även in UL samma dag så vi ska kolla läget. 
    Nope, bara för att man blöder är det inte rutin i Skåne. Jag gick runt blödande i 2 veckor innan jag fick tid förra grav. Fick då reda på att fostret dött 5 veckor innan. Så jag har oerhört brist på förtroende för vården idag.

Jag kollade runt lite på nätet ang doppler.. var har ni andra köpt dem för och vad kostar de? Det känns som ett extremt spann på 1000-8000 kronor och man har inte ekonomi nu när man ska handla allt från barnvagnar till kläder och skötbord.. har ju bara mig själv och sambon att förlita sig på när det kommer till sådant! 
  • Zobeideh

Min kosta 399 kr på teknikmagasinet. Skit bra. E riktigt nöjd med den. Caremaxx dopler heter den

• Awanata

Nu har jag fått se mitt barn! Åh herregud vilken känslostorm. Jag är jätteledsen om jag inte svarat på andras inlägg under tiden men jag har varit så himla nervös över om det faktiskt var något där eller inte, och om det var bra. Men allt såg jättebra ut och peanut var livlig och rörde sig massor. Det sjönk in idag att jag kommer bli mamma på riktigt!!! Lägger upp en bild i bildtråden för de intresserade

Hoppas ni andra får en fantastiskt helg!

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-08-30 12:54:01 följande:
    Min kosta 399 kr på teknikmagasinet. Skit bra. E riktigt nöjd med den. Caremaxx dopler heter den
    Hoppsan! Ska åka och köpa den direkt! 399:- står man ut  med :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014