• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • biodynamisk

Har ingen egentlig fakta men som jag har förstått det hela så verkar det som att samlag i sig inte påverkar missfallsrisken men däremot kan en orgasm göra det. Speciellt om man haft missfall innan, har benägenhet för det så att säga... Detta pga att det blir som sammandragningar i livmodern. Ni som ska till bm o läkare nu i dagarna kanske kan fråga om det stämmer? Är själv orolig då jag haft flera missfall innan och har haft samlag men vågar inte komma! Jättetråkigt ha, ha...

• flowers
    biodynamisk skrev 2013-08-28 23:01:22 följande:
    Har ingen egentlig fakta men som jag har förstått det hela så verkar det som att samlag i sig inte påverkar missfallsrisken men däremot kan en orgasm göra det. Speciellt om man haft missfall innan, har benägenhet för det så att säga... Detta pga att det blir som sammandragningar i livmodern. Ni som ska till bm o läkare nu i dagarna kanske kan fråga om det stämmer? Är själv orolig då jag haft flera missfall innan och har haft samlag men vågar inte komma! Jättetråkigt ha, ha...

Jag har fått flertal orgasmer och är rädd för just detta, att bebisen inte är kvar!
    Ska på inskrivning i dagarna, vet inte om jag kan få nån extra koll...
    Skit nojig är jag nu.   
  • Zobeideh

Har hört lite blandat. Vissa säger att det inte är något farligt medan andra säger att de kan stressa barnet. Men har man en oro hela tiden tror jag mer på att de tar skada.

Denna doplern jag har står där att dem rekommenderar att man endast använder den 3 ggr om dagen Max 3 min. Men vem använder den så mycket haha :) visst hade man kunnat hade man lyssnat hela tiden :P

• Nyfniken83

Ja men då så. En gång i veckan räcker ju. Måste bara övertala mannen. Han e så nojjig för allt... Jag vill göra ett privat UL men han vägrar och tror att det är jätteskadligt för bebisen. Sen hjälpte det ju inte när bm sa att dom absolut inte rekommenderar extra UL på grund av att dom inte vet hur det påverkar fostret. Suck!

• Jessies1989
    flowers skrev 2013-08-28 22:36:18 följande:

Försök att undvik att färga håret under graviditet, onödigt att få i sig kemikalier men om det är ett absolut måste färga det med färg i från hälso kost.
    Tips är att göra slingor som inte når själva hårbotten.

Jag har hört med Flera frisörer och det ska vara lugnt att färga håret! Färga på... Det som man däremot ska ha i åtanke är att Hormonerna kan göra att färgen inte blir som den brukar :)

Kemikalierna når INTE bebisen
  • Zobeideh

Nyfniken83: jag har ju skälv velat göra ett till ul för att lugna nerverna. Har inte varit på koll sen vecka 7 och då ser man inte så extremt mycket mer än tickande hjärta menade e ju fortfarande i de "farliga" stadiet och man vet aldrig om de kommer sluta bra men alla va helt emot att jag ville göra ett till ul. Till och med BM. Därför köpte jag denna. Att gå till den 17 sep (då jag ska på inskrivning och höra hjärtljuden) hade jag aldrig klarat. Jag gick ju här och trodde de värsta. Men nu kan jag äntligen vara lugn. Jag vet att bebis lever och allt är bra.

Tycker när man stressar så som man gör och tror allt e fel kan ju oxå skada på barnet. Där e ju ingen ro med kroppen typ. De e min åsikt

• Tinapina

Får ni höra hjärtljuden så tidigt? I vårt landsting lyssnar de inte på hjärtat förrän v 22:/

• Zobeideh

Jag har köpt en dopler. Så kan höra själv här hemma. Annars skulle jag höra de hos BM den 17 vid inskrivning. Men de e för min rädsla. Eftersom vi har haft såna otur. Och då brukar dem vara snälla och hjälpa en lite grann med att få bort nojjan :) oftast när man pratar med dem så brukar dem gå med på de :)

• Dracarys

Jag var på ultraljud igår för NUB/NUPP och blev daterad till 11 fulla veckor istället för 12 som jag trodde. Det känns lite sådär, känns som att bäbisen krympte och gick tillbaka en vecka! Men det var jättehäftigt att se den, den låg väldigt lågt men rörde jättemycket på sig. Vi såg hjärtat som slog och en massa vevande med armar och vickande som ett riktigt grodyngel. Fascinerande att jag inte känner allt det där! Men bäbisen var så liten, 43,5 mm, att testet inte kunde genomföras. Så jag får komma tillbaka om 1,5 vecka igen. Först var jag besviken på att inte få testet klart, men nu när jag har smält det lite är jag mest glad över att jag får se min bäbis igen så snart.  =)

BF blev daterad till 18 mars, men iom att jag tänker bli förlöst med kejsarsnitt så räknar jag med ankomst ca 10 mars.

Jag hoppas verkligen att illamåendet går över snart!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014