Längtanefterlilladig skrev 2013-08-30 08:21:42 följande:
Igår var jag, min man & min systerdotter på Liseberg. En utflykt som inte blev så trevlig som jag trott. Först på förmiddagen hade jag ont i magen i magkatarrs trakten. Jag tog en losec. Sedan gick det bra på Liseberg till runt 17 då vi skulle äta. Jag MÅSTE lära mig att fet mat såsom hamburgare & kolsyrade drycker inte funkar för mig. Men jag åt det ändå. Fick SVIN ont i magen. Jag fick panik & började kallsvettas & må illa. Det var mega lång kö till toaletten. Jag trodde det var ett missfall pågång för jag hade så ont i magen. Dock visade det sig några minuter senare att det var gas. Jag åkte några harmlösa karuseller såsom kaninlandsbanan, kållerado, farfarsbilarna, sagoslottet.
Hade ont i magen ett par timmar framåt jag stod mest & tittade på när mannen & systerdottern åkte karusell efter karusell.
Till sist la magen av helt & ni vet kanske hur det känns när ett diarréanfall kommer. Det är HEMSKT!!!Som tur var stod jag nära toaletterna & fick springa in & hann precis in innan ja......
Sen släppte magvärken. Men sen började jag få mensvärk. Och inte lite mensvärk heller. Det värkte i hela magen, ryggen & blygdbenet. På vägen hem sagt jag & försökte massera magen & slappna av. Lättare sagt än gjort. Sen har jag haft mensvärk hela natten. Och ont i höfterna.
Och nu på morgonen är alla mina symtom borta. Iallfall det jag känner nu liggandes i sängen. Mår inte illa, inga ömma bröst, inte hungrig, inte mensvärk. Klart jag blir lite orolig. Var Kållerado FÖR våghalsig?Stod inte att man inte fick åka som gravid.
Förlåt för långt inlägg.
Det bästa är ju de här långa inläggen! :)
Det är ju så här jag kände igår efter min blödning och smärta, ALLA symptomer borta, min mage har till och med sjunkit ihop.
Jag har faktiskt varit hemma igår och idag, jag måste få vila. Jag har extremt långa dagar på jobbet och mitt blodtryck skjuter i höjderna ett par gånger om dagen, så jag tänker att det är lika bra att vara hemma.
Jag tycker du ska vila idag och kolla ikväll hur du mår, då menar jag verkligen ligga och vila, inget annat... hoppas inte du jobbar nu!!