• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emmlala
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-28 17:24:41 följande:
    Min nya craving är ostmacka med inlagd gurka. Kan äta 10 stycken på rad. Men stoppar vid 2. Annars rullar jag fram. Matsuget är ÄNTLIGEN tillbaka efter varit illamående & kräkt i tre veckor.
    Samma här, kan äntligen äta efter mina 5 veckor med illamående och kräkningar!

• Jessies1989

Hörrni... Måste fråga om någon annan känner igen sig i detta. Går in i v 12 imorgon(!) :)

På kvällarna känner jag mig HELT uppblåst i hela magen. Alltså nästan som att jag ska spricka? Känner mig som en stor ballong och som att jag ätit typ.... En gigantisk pizza och en bit tårta. Ja, ni vet när man är alldeles för mätt. Proppmätt. Sådär proppmätt som man bara blir när man ätit För mycket.  

MEN till storyn hör att idag t.ex så åt jag en tallrik med soppa till middag?!

• Prinsessan på ärten
    Jessies1989 skrev 2013-08-28 19:46:39 följande:

Hörrni... Måste fråga om någon annan känner igen sig i detta. Går in i v 12 imorgon(!) :)

På kvällarna känner jag mig HELT uppblåst i hela magen. Alltså nästan som att jag ska spricka? Känner mig som en stor ballong och som att jag ätit typ.... En gigantisk pizza och en bit tårta. Ja, ni vet när man är alldeles för mätt. Proppmätt. Sådär proppmätt som man bara blir när man ätit För mycket.  

Jag är exakt likadan.

Sambon säger att jag "går in i zeppelinar-mode" rund och full av gas :)

Jag kan dölja det på morgonen men kvällen är omöjlig. Det är alla tarmarna som agerar i slow motion så att kroppen ska hinna ta upp maximalt med näring för dig och bebisen,

Som en av mina sopar säger, good for the baby but yet again uncomfortable for mom :)
  • Jessies1989
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-28 19:56:02 följande:
    Jag är exakt likadan.

Sambon säger att jag "går in i zeppelinar-mode" rund och full av gas :)

Jag kan dölja det på morgonen men kvällen är omöjlig. Det är alla tarmarna som agerar i slow motion så att kroppen ska hinna ta upp maximalt med näring för dig och bebisen,

Som en av mina sopar säger, good for the baby but yet again uncomfortable for mom :)
    Okej, skönt att höra att man inte är ensam iaf!
    Men får liksom svårt att andas för att jag är så "Mätt" :P
    Du har inget knep man kan ta till?  
  • Prinsessan på ärten

Jag dricker mycket vatten, och har riiiiktigt lösa kläder. Ibland fungerar en promenad men oftast vill jag bara ligga och jäsa som en liten surdeg :)

• Längtanefterlilladig
    Jessies1989 skrev 2013-08-28 19:46:39 följande:

Japp har exakt likadant.

Jag har även plågats utav magont VARJE DAG. Det är magkatarr eller illamående. Men jag har magont alltid förutom när jag ligger ner & min mage känns som den töjs ut hela tiden.
  • Zobeideh

Är sååå lycklig. För att lugna mina nerver köpte jag en dopler. Jag och min andra halva satte oss i soffan för att lyssna hade inga förväntningar alls med tanke på de e så tidigt att göra de. Men vi hörde hjärtat direkt. Där kom en liten tår i ögat haha

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-08-28 21:07:32 följande:

Är sååå lycklig. För att lugna mina nerver köpte jag en dopler. Jag och min andra halva satte oss i soffan för att lyssna hade inga förväntningar alls med tanke på de e så tidigt att göra de. Men vi hörde hjärtat direkt. Där kom en liten tår i ögat haha

Åh va härligt!

Vilken vecka är du i?

Var köpte ni doplern?

Var den dyr?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014