• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Jag är bara i vecka 11+2 så det är ju rätt tidigt. Trodde aldrig jag skulle höra de. ð???ð???

Jag köpte den på teknikmagasinet caremaxx doppler heter den. Kosta bara 399 kr så får du lurar till och en liten tub gelé :)

• Tinapina

Prova dimetikon mot uppblåsthet. Jag hade likadant och fick ofta fruktansvärda magknip på kvällen och kände verkligen att det stod helt still i magen. Det är som typ miniform som man ger till bebisar med magont. Utan mina dimetikon så svullnar magen upp igen:( verkar bars lokalt i tarmarna så det tas alltså inte upp i kroppen.

• Idiiis91

Någon som vet hur de är?

Kan/får man färga håret som gravid?

Får panik på min utväxt snart och ser ut som jag vet inte vad och skulle behöva färga om det.

Men frågan är ju om de e så bra med tankegångar alla kemikalier och doften på de :/

• anaconda
    Idiiis91 skrev 2013-08-28 21:39:14 följande:

Någon som vet hur de är?

Får panik på min utväxt snart och ser ut som jag vet inte vad och skulle behöva färga om det.

Men frågan är ju om de e så bra med tankegångar alla kemikalier och doften på de :/

Jag har blekt mitt hår
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-28 17:23:26 följande:
    Hoppas allt gick bra & att bebben mådde bra!?
    Har faktiskt inte fått titta på sparven faktiskt. Fanns inga BM på vårdcentralen..
    Jag har tydligen UVI och proven ska skickas på odling, hade ju så ont så jag knappt kunde stå, men hon klämde och kände och frågade om det kan vara förstoppning (för att prata om nåt äckligt, hoppas ni står ut)? .. är det någon annan som har dessa besvär? Jag äter ju plommon, katrin-plommon och kiwi varje dag då jag måste äta järntabletter pga dåliga blodvärden.

Sen sa hon givetvis att jag skulle uppsöka KK, men efter tidigare erfarenhet så vägrar jag och inväntar till måndag då jag träffar BM.. så jag håller fortfarande hoppet uppe, jag menar fjärde gången, exakt samma typ av blödning och samma smärta.. 

En tanke, läste en annan tråd för ett tag sen, vissa sa att vid samlag så kan man få missfall (något man inte säger för att skylla på kvinnan) och andra sa att det absolut inte påverkar.. jag kan känna att det påverkat mig... 
  • Zobeideh

Sitter här med det stora leendet. Den hör glädjen har jag inte känt sen jag fick se den lille pricken i vecka 7. Vilken upplevelse att få höra vårt mirakel där inne! Att h*n lever! Hade jag fått välja hade jag sovit med lurarna på och doplern fasttejpad på magen haha.

Åhhh LYCKA!!

Finns inte ord som kan beskriva denna lycka äntligen kan jag koppla av!!

• flowers
    Zobeideh skrev 2013-08-28 22:04:14 följande:
    Sitter här med det stora leendet. Den hör glädjen har jag inte känt sen jag fick se den lille pricken i vecka 7. Vilken upplevelse att få höra vårt mirakel där inne! Att h*n lever! Hade jag fått välja hade jag sovit med lurarna på och doplern fasttejpad på magen haha.

Åhhh LYCKA!!

Finns inte ord som kan beskriva denna lycka äntligen kan jag koppla av!!

Åh vad avundsjuk jag är på dig!
    Hoppas verkligen att vi får nått bra tecken nu på fredag då jag skall på inskrivning.
    Att våran lilla parvel vuxit och att hjärtat slår.
    HYPER DYPER NERVÖS!!!
    Grattis till din lycka. =)
    Förstår hur du sprids av värme.      Solig    

• MagdalenaZ
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-28 17:41:54 följande:
    på en annan punkt. Sitter mitt i lönesamtal (med en chef som inte vet om att jag är gravid :)

Funderar på vad som är bäst för mig. En högre baslön med en mindre bonus (jag är bra på vad jag gör, jag tar mina bonusar :) eller en lägre baslön och en ganska mycket högre bonus. total lönesumma för uppnådda mål så att säga är samma på båda. men på den lägre lönen finns möjlighet att tjäna 20% till (en bonus som inte finns i den höga baslönen)

nu belv det kanske rörigt, men då min sambo jobbar i damnark och jag kommer att få nästan alla dagar i sverige är det ganska viktigt att vi ser till att maxa föräldrapenningen  för mig :) 
    Beror lite på hur länge inpå BF du tänkt att jobba. Har du tänkt jobba in i det sista så kan jag rekommendera dig att ta högre bonus. Försäkringskassan tittar ca 3 månader tillbaka (om du har oregelbundna löner).. 
    Det är de personer som är sugna på att maxa sin föräldrapenning brukar jobba övertid och se till att de har bra löner några månader innan.  

Sen kommer du få alla 480 dagar(även hans 60 dagar), men du måste begära det och när ni fyller i ansökan, skriver ni att han är socialt försäkrad i DK, han kan ju alltid ta ut föräldrapenning från DK om det är att du börjar arbeta osv.. 
  • flowers
    Idiiis91 skrev 2013-08-28 21:39:14 följande:
    Någon som vet hur de är?

Försök att undvik att färga håret under graviditet, onödigt att få i sig kemikalier men om det är ett absolut måste färga det med färg i från hälso kost.
    Tips är att göra slingor som inte når själva hårbotten.

• flowers
    MagdalenaZ skrev 2013-08-28 21:42:19 följande:
    Har faktiskt inte fått titta på sparven faktiskt. Fanns inga BM på vårdcentralen..
    Jag har tydligen UVI och proven ska skickas på odling, hade ju så ont så jag knappt kunde stå, men hon klämde och kände och frågade om det kan vara förstoppning (för att prata om nåt äckligt, hoppas ni står ut)? .. är det någon annan som har dessa besvär? Jag äter ju plommon, katrin-plommon och kiwi varje dag då jag måste äta järntabletter pga dåliga blodvärden.

Sen sa hon givetvis att jag skulle uppsöka KK, men efter tidigare erfarenhet så vägrar jag och inväntar till måndag då jag träffar BM.. så jag håller fortfarande hoppet uppe, jag menar fjärde gången, exakt samma typ av blödning och samma smärta.. 

En tanke, läste en annan tråd för ett tag sen, vissa sa att vid samlag så kan man få missfall (något man inte säger för att skylla på kvinnan) och andra sa att det absolut inte påverkar.. jag kan känna att det påverkat mig... 

Åh fy, stackare...
    Hoppas du blir bättre. Hjärta
    Nej samlag, vad jag vet kan inte orsaka missfall men kolla upp med kvinnokliniken vad dem säger ang. detta. 
    Hoppas allt är bra med dig och bebben. kramar.      
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014