• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Prinsessan på ärten

Idag är det 13+0 tycker att tiden gör fort nu. Väntar fortfarande på svar från kub, borde komma måndag eller tisdag. Men har bestämt mig för att allt är bra.

Mår även oförskämt bra idag. Känner mig knappt uppblåst. Inget illamående eller huvudvärk. Tom mina svullna hobbitfötter är bra idag :)

Laddar för en promenad på landet med vänner ;) ska bli skönt att röra lite på sig.

Har en väninna på besök, med bf i slutet på oktober :) gissa om det varit bebissnack non stop denna helgen? :)

• Längtanefterlilladig
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-31 11:35:04 följande:

Idag är det 13+0 tycker att tiden gör fort nu. Väntar fortfarande på svar från kub, borde komma måndag eller tisdag. Men har bestämt mig för att allt är bra.

Mår även oförskämt bra idag. Känner mig knappt uppblåst. Inget illamående eller huvudvärk. Tom mina svullna hobbitfötter är bra idag :)

Laddar för en promenad på landet med vänner ;) ska bli skönt att röra lite på sig.

Har en väninna på besök, med bf i slutet på oktober :) gissa om det varit bebissnack non stop denna helgen? :)

Låter helt underbart. Passa på & njut & skäm bort dig medan du kan hihi
  • Längtanefterlilladig

Min snälla syster var & köpte en doppler till mig. Hon hjälpte mig att få igång den. Jag hör klart & tydligt mitt eget hjärta & även hjärtslagen i båda mina ljumskar. De stora venerna där. Men hör inget bebis hjärta. Däremot sa min syrra att hon tycker det låter som man hör fosterrörelser. För så lät det med doppler på hennes två barn när hon lyssnade då. Tror det är lite för tidigt att kunna höra.

• flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-31 10:23:37 följande:
    Har haft 2000 UVI genom åren så jag vet.
    Min mamma kokade också persilja i massa vatten. Sen silade hon bort persiljan & tvingade mig dricka avkoket. Smakar INTE gott men hjälper till 100 %

Det där ska jag komma ihåg... 
    Hur mkt persilja tog hon?

• Zobeideh

Längtanefterlilladig? Hur vet man att de e ljumskarna? Låter det som ens eget hjärtslag?

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-08-31 15:29:28 följande:

Längtanefterlilladig? Hur vet man att de e ljumskarna? Låter det som ens eget hjärtslag?

Det låter mer som ett schvisande snabbt ljud som hjärtslag. Men eftersom det låter på båda sidorna på samma ställe så antar jag att det är de stora artärerna.
  • Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-08-31 15:24:10 följande:

Det där ska jag komma ihåg... 
    Hur mkt persilja tog hon?

Kanske 2 dl färsk persilja & 6 dl vatten. Vet inte men mer vatten än persilja iallfall.
  • Zobeideh

Okej. Blev bara så osäker om jag kanske tagit fel. Men tror inte de efter att du förklarade. Jag hörde på ena sidan bara sen va de inte så klart och tydligt utan svagt snabbt hjärtslag. Så jag hoppas jag hörde rätt :)

• Lovely90
    Idiiis91 skrev 2013-08-31 15:59:23 följande:
    Finns det någon som vet när man skall sluta äta folsyratabletterna ?
    Min BM sa att jag skulle äta de hela tiden, om jag inte minns helt fel.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014