• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-08-30 18:42:36 följande:
    Menar du som en smärta eller bara en tyngd?. Jag känner mig ibland tung i magen precis som  jag är längre gången än va jag är. Och gör jag något snabbt så kan de kännas som de strålar från äggstocken? hmm ja en konstig känsla. Svårt att förklara men jag antar att det är för där är så mycet som händer och kroppen kanske inte är van vid det? Hm ja jag vet inte hehe. Riktigt svårt att förklara men ibland känns det bara konstigt.
    Det är ingen smärta. Men det är något man lägger märke till. De är mest när jag sätter mig ner snabbt så känns det som magen är full med sten.
  • MagdalenaZ

Nä hörrni, blev inte imponerad av dopplern. Hittade inte ens mitt egna hjärta.. hade på högsta volym ...

Går nog tillbaka med den.. :) 

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-08-30 21:20:58 följande:

Nä hörrni, blev inte imponerad av dopplern. Hittade inte ens mitt egna hjärta.. hade på högsta volym ...

Går nog tillbaka med den.. :) 

Läst att den inte funkar för vissa. Man måste ta bort en liten plast eller tejp vid batteriet samt ha batteriet på rätt håll. Men om lampan lyser & det inte funkar så är det fel på den. Hoppas jag hör med min imorgon. Blev inget köp av en idag.
  • Zobeideh

Precis som längtanefterlilladig skriver. Kom själv på de precis. Batteriet e i plast så man måste plocka bort de först. Lyser den något?

• Idiiis91

Vet inte om jag är påväg och få uvi :( var på toa för 2 min sen, nu är jag kissnödig igen men de kommer inget. Än gör det inte ont av att kissa men de kommer väl :( försåhär kissnödig har jag inte varit någon gång under grav :/

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-30 22:08:41 följande:
    Läst att den inte funkar för vissa. Man måste ta bort en liten plast eller tejp vid batteriet samt ha batteriet på rätt håll. Men om lampan lyser & det inte funkar så är det fel på den. Hoppas jag hör med min imorgon. Blev inget köp av en idag.
    Jodå, tog bort plast och den lös med ett litet grönt hjärta, allt på maskinen var nog okej... men jag hittade inte mitt eget hjärta, tänkte att jag inte ska stressa upp mig med att inte hitta sparvens.. :)
    Den kanske inte funkar för mig helt enkelt.. :) 
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-30 18:34:01 följande:
    Är det någon mer än jag som upplever att man är tung i magen. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Men om jag sätter mig ner plötsligt så känns det så bastant i magen som om jag hade satt mig på något riktigt hårt. Och nu tog jag cykeln en sväng & det var samma då. Kändes inte bra i magen. Vet inte hur jag ska förklara alls för att ni ska förstå vad jag menar. Det är inte som en tyngdkänsla neråt. Men det är en tyngdkänsla. Som om jag redan hade haft ett barn i mig på 2 kg. Upplever det som att jag är öm i magen också. Såhär har jag haft det flera gånger. Typ från vecka 10 fram tills nu. Och läkaren fattade inte vad jag menade. Allt såg bra ut sa han bara. Är det någon som har samma?Kanske är det livmodern som jag känner så oerhört tydligt eller så är det nerv i kläm. Vet inte.

Svårt att förklara skriftligt eller så är jag trög, men inget jag känner igen..
  • Längtanefterlilladig
    Idiiis91 skrev 2013-08-30 22:19:36 följande:

Vet inte om jag är påväg och få uvi :( var på toa för 2 min sen, nu är jag kissnödig igen men de kommer inget. Än gör det inte ont av att kissa men de kommer väl :( försåhär kissnödig har jag inte varit någon gång under grav :/

Behöver inte svida för att vara UVI. Men täta toalettbesök & att det inte kommer något kan ju vara tecken på UVI. Drick MYCKET vätska. Gärna surt typ tranbärsjuice & töm blåsan ordentligt.
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-08-30 22:43:40 följande:
    Jodå, tog bort plast och den lös med ett litet grönt hjärta, allt på maskinen var nog okej... men jag hittade inte mitt eget hjärta, tänkte att jag inte ska stressa upp mig med att inte hitta sparvens.. :)
    Den kanske inte funkar för mig helt enkelt.. :) 
    Så konstigt & tråkigt. Kanske inte min heller funkar sen då. Jag får se.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014