• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-08-29 11:13:57 följande:

Ja kolla med henne och skriv här sen :)

Jag blöder nämligen ganska kraftigt idag.. det efter samlag och orgasm i måndags..

Har träff med BM på måndag så förhoppningsvis så kan vi lyssna efter hjärtat.
    Nu har jag varit på inskrivningssamtal. Gick bra. Dock ska jag jag få göra glucos belastning och de tog prover på sköldkörtel nivåerna. Lagom skoj. Barnmorskan var jätte trevlig & lugnade mig med att säga att min magvärk är normal & det jag känner mest är

livmodern som växer & ställer sig upp denna veckan & skjuter undan organen & det töjs & slits. Magkatarr är också mycket vanligt & jag får gärna äta losec varje dag.

Sex är INTE FARLIGT under graviditeten. Iallfall inte min graviditet. Man kan blöda & det beror på torra & sköra slemhinnor & kanske även lågt sittande moderkaka. Ingen fara sa hon!Fick en massa papper hem & tid för ultraljud blir den 8 oktober .

Barnmorskan sa att man inte KAN höra hjärtljud fören vecka 17-18. Låter mystiskt. Läst många som kunnat höra med doppler vecka 12-13. Och några här inne har hört innan dess.
  • Tinapina

Det sa min BM med så jag blir lite förvirrad över det här med hjärtljuden. Fick du tid för glucosbelastning, det fick inte jag. Men detta är ju min andra grav, kanske bara gör det första gången? Vilken BM fick ni? Kändes det bra?

• Nyfniken83

Pratade med bm. Hon rekommenderade inte en doppler, så jag vågar inte. Töntigt jag vet! Hon sa att dopplern alstrar för mycket värme och att det kan likställas med att göra UL hemma. Ja, som ni förstår skulle jag aldrig kunna övertala mannen till ett sånt köp.

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: haha lite roligt ju 17-18 med tanke på att jag hörde mitt klart och tydligt igår och tog man den vid magen hörde man inget så kan inte ha varit mitt eget. Lyssna på mitt oxå och de inte alls likt de jag hörde där nere

Jag har varit smal nu e jag ju rund så vet inte va jag ska kalla mig. Ett tips om du ska lyssna så sätt de under magen där finns mitt hjärtljud och på vänster sida

Nyfniken83: hmm men varför vill BM då hellre höra hjärtljud än att ta en på ul :-/
    Visst jag tror inte de e helt säker med dopler men sen samtidigt tror jag inte de e så över drivet farligt :)

• Awanata

Barnmorskorna är emot det, min sambo berättade om det för vår barnmorska som sa att det är dumt mest för ens egen skull för OM man inte hittar hjärtljudet så blir man bara mer stressad över det. Jag och min sambo har sagt att det är sämre för barnet om jag går runt och är stressad 24/7 än om jag lyssnar på hjärtat någon gång innan ultraljudet och vet att allt är okej. Nu är jag helt avslappnad och har en annan känsla i kroppen. Min barnmorska rekommenderade visserligen inte att jag gick ut på internet och med i forum alls just för alla tycker och tänker så himla olika..

Längtanefterlilladig: Jag är väl ganska normal i kroppen tror jag? Är 174 cm och väger 65 kg just nu! Jag börjar också bli lite rund så svårt att bedömma..

Har ni börjat berätta? Mitt jobb börjar misstänka starkt! Jag har berättat för två stycken på jobbet och dom har fått kommentarer om att jag har börjat gå upp i vikt eller "har inte hennes mage ändrat sig?". Det börjar bli svårt att hålla hemligt!!

• Zobeideh

Dem närmaste vet hos mig. Plus jobbet. Men jag kan inte dölja det längre så fort jag träffar någon så k

• Nyfniken83

Vi har berättat för alla. Kunde inte hålla oss. Vi har ju väntat på det här så länge.

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-29 11:46:06 följande:
    Sex är INTE FARLIGT under graviditeten. Iallfall inte min graviditet. Man kan blöda & det beror på torra & sköra slemhinnor & kanske även lågt sittande moderkaka. Ingen fara sa hon!Fick en massa papper hem & tid för ultraljud blir den 8 oktober .

Barnmorskan sa att man inte KAN höra hjärtljud fören vecka 17-18. Låter mystiskt. Läst många som kunnat höra med doppler vecka 12-13. Och några här inne har hört innan dess.

Nej det ska inte skada, konstigt bara att jag blöder MYCKET och fått ont efter jag haft sex! :(

Det känns som man får olika information överallt, igår när jag va på vårdcentralen så frågade jag efter BM och UL då säger läkaren att man inte ser nåt på UL utan man måste göra VUL. Jag förklarade att jag gjorde ett UL v8 och såg ett barn.. "Jahaaaaa det visste jag inte". Det är så det har blivit i vården idag, man får stå på sig lite och nästan överbevisa att man vet.

Min familj vet, vi är ändå så få, de arb.kollegor man jobbar närmast med och två nära vänner. Vågar inte säga till några fler då man blöder var och varannan vecka.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014