• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Awanata
    Zobeideh skrev 2013-08-29 07:08:13 följande:
    Har hört lite blandat. Vissa säger att det inte är något farligt medan andra säger att de kan stressa barnet. Men har man en oro hela tiden tror jag mer på att de tar skada.

Denna doplern jag har står där att dem rekommenderar att man endast använder den 3 ggr om dagen Max 3 min. Men vem använder den så mycket haha :) visst hade man kunnat hade man lyssnat hela tiden :P

Precis en sån har jag med! Vi köpte den mest för att så många skrämt upp mig och jag lyssnade senast igår kväll. Jag visste inte att man kunde lyssna så ofta? Vi har sagt att vi ska lyssna när jag blir orolig och max 1 ggn varannan vecka :-P Då behöver jag inte oroa mig!

Har någon annan köpt någon sån olja till magen? Jag beställde en från Clarins igår som redan verkar ha kommit idag Vet att det mest är hormonellt men det känns ändå bra att massera magen lite med varje dag!
  • Zobeideh

Kommer heller inte lyssna så ofta mest när man känner sig lite orolig så man kan lugna nerverna :)

Jag har inte beställt än men nu när jag vet till 100 procent att där ligger en liten bebis som lever så tänkte jag beställa :)

• Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-08-29 01:40:39 följande:

Jag har fått flertal orgasmer och är rädd för just detta, att bebisen inte är kvar!
    Ska på inskrivning i dagarna, vet inte om jag kan få nån extra koll...
    Skit nojig är jag nu.   
    Jag har fått flera orgasmer sedan jag blev gravid & haft sex. Dock inte efter senaste ultraljudet förra veckan. Men allt var bra med bebben. Men jag fick rejäl mensvärk i magen efter orgasm. Inte så kul ju!

Har man en normal graviditet & inte fått många missfall innan så ska det vara okej va jag hört.
  • Längtanefterlilladig
    Dracarys skrev 2013-08-29 08:16:41 följande:

Jag var på ultraljud igår för NUB/NUPP och blev daterad till 11 fulla veckor istället för 12 som jag trodde. Det känns lite sådär, känns som att bäbisen krympte och gick tillbaka en vecka! Men det var jättehäftigt att se den, den låg väldigt lågt men rörde jättemycket på sig. Vi såg hjärtat som slog och en massa vevande med armar och vickande som ett riktigt grodyngel. Fascinerande att jag inte känner allt det där! Men bäbisen var så liten, 43,5 mm, att testet inte kunde genomföras. Så jag får komma tillbaka om 1,5 vecka igen. Först var jag besviken på att inte få testet klart, men nu när jag har smält det lite är jag mest glad över att jag får se min bäbis igen så snart.  =)

BF blev daterad till 18 mars, men iom att jag tänker bli förlöst med kejsarsnitt så räknar jag med ankomst ca 10 mars.

Jag hoppas verkligen att illamåendet går över snart!

Va roligt för er att allt var bra!

Det är vanligt att bli tillbakaflyttad. Så det är ingen fara. Men klart lite snopet för er. Men som du skrev huvudsaken är att den lille/lilla mår bra
  • Längtanefterlilladig
    biodynamisk skrev 2013-08-28 23:01:22 följande:

Har ingen egentlig fakta men som jag har förstått det hela så verkar det som att samlag i sig inte påverkar missfallsrisken men däremot kan en orgasm göra det. Speciellt om man haft missfall innan, har benägenhet för det så att säga... Detta pga att det blir som sammandragningar i livmodern. Ni som ska till bm o läkare nu i dagarna kanske kan fråga om det stämmer? Är själv orolig då jag haft flera missfall innan och har haft samlag men vågar inte komma! Jättetråkigt smile4.gif ha, ha...

Jag ska till barnmorskan snart på inskrivning. Ska fråga om sex, orgasm & missfall
  • Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-08-29 07:42:43 följande:

Får ni höra hjärtljuden så tidigt? I vårt landsting lyssnar de inte på hjärtat förrän v 22:/

Vecka 22, typiskt. Jag som tänkte frågat om vi får lyssna på hjärtat idag. Jag ska köpa en doppler.
  • Tinapina

Eller hur!? Och jag mailade ändå min BM igår och frågade men det görs inte förrän då:/ När kan man höra utan en doppler? Finns det inte en sån där "vanlig" tratt:) Får kolla med grannen, hon är BM.

• Zobeideh

Kan man höra utan en dopler? De visste jag inte va e det man använder i så fall :)

• Tinapina

Det är en sådan barnmorske/gravid tratt/lur men det verkar som om man inte hör med den förrän senare:/ ska iallafall pinna över till grannen och kolla med henne:)

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-29 09:17:38 följande:
    Jag ska till barnmorskan snart på inskrivning. Ska fråga om sex, orgasm & missfall

Ja kolla med henne och skriv här sen :)

Jag blöder nämligen ganska kraftigt idag.. det efter samlag och orgasm i måndags..

Har träff med BM på måndag så förhoppningsvis så kan vi lyssna efter hjärtat.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014