• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda
    Zobeideh skrev 2013-09-01 09:17:44 följande:

Anaconda: problemet är att jag inte e förkyld. Jag har nästäppa som grav symptom och har haft problemet sen jag blev gravid. smile4.gif . Det e riktigt illa om jag inte använder nässpray. Men den starka du använde i början som du skriver om först e den bra under graviditet? Tänkte på eftersom du skriver att den e stark.

Ska nog testa de skriver :)

Ja den koksaltslösniningen nässprayen går att använda hur mycket man vill, den är inte beroende framkallande eller nåt sånt vilket är bra, hör med Apoteket för de fanns två olika, en blå och en röd, jag tog den röda för den va lite mer styrka i!
  • Längtanefterlilladig

Testade dopplern imorse med. Inga hjärtljud inga fosterrörelser som jag trodde. Frågade här på forumet & de säger att man inte kan höra fosterrörelser så tidigt & OM man hörde fosterrörelser så skulle man hört fostret. Hör bara mina egna tarmljud & min kroppspulsåder. Känns ju väldigt trist. Men vet att det är svårt att hitta rätt så tidigt.

• Zobeideh

MagdalenaZ: jag berättade för min BM och nästäppan. De här med att kolla med BM först e inte lönt (tycker jag) för hon tycker bara att nässpray e farligt och rekommenderar bara två st som inte funkar för mig. Dem e så hårda med allt så de e lite löjligt ibland :-P

Anaconda: då måste jag testa :) tack för tipset ska höra med dem på Apoteket :)

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: tror de beror på person till person och sen hur fostret ligger. Där e många jag läst som redan har hört de. Jag tror jag hört mitt men e inte säker längre. Så de e nog lite från person till person hoppas man kan höra de snart i alla fall. :)

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-09-01 09:47:54 följande:

Längtanefterlilladig: tror de beror på person till person och sen hur fostret ligger. Där e många jag läst som redan har hört de. Jag tror jag hört mitt men e inte säker längre. Så de e nog lite från person till person hoppas man kan höra de snart i alla fall. :)

Ja det beror på hur livmodern ligger, kanske också om man har mycket fett på magen & hur fostret ligger. Jag är inte direkt orolig.
  • Tinapina

Renässans heter kokssltlösningen på spray. Finns en hyperton lösning och en hypoton lösning. Alltså med mer eller mindre saltmängd än den egna slemhinnan.

• Längtanefterlilladig

Sök på "Fetal doppler 12 weeks" på youtube. Den förta videon som kommer upp heter "How to use a Fetal hand doppler".

Kolla på den. Där märker man skillnad mellan sitt eget hjärtljud, det svischade ljudet samt bebisens hjärtljud. Det ger även tips på hur & var man ska leta.

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: jag såg den igår :) så nu vet man. Men nu kommer jag inte ihåg hur de lät när jag lyssnade så därför jag e lite osäker haha. Vill inte använda maskinen igen utan vänta lite och se om det hörs bättre om två veckor typ. :) men den videon e perfekt när man inte vet :) så tack för tipset igår

• biodynamisk

Går in i v12 imorgon! Någon mer som upplever att symptomen avtar o vilken vecka är ni i isåfall? Borde vara glad men blir lite smått orolig då jag haft en mindre blödning och bruna flytningar i veckan... Tur att de inte är helt borta iallafall, annars hade jag varit hysterisk ha, ha!

• Lovely90
    biodynamisk skrev 2013-09-01 11:00:16 följande:
    Går in i v12 imorgon! Någon mer som upplever att symptomen avtar o vilken vecka är ni i isåfall? Borde vara glad men blir lite smått orolig då jag haft en mindre blödning och bruna flytningar i veckan... Tur att de inte är helt borta iallafall, annars hade jag varit hysterisk ha, ha!

Jag är i v.14 och spyr fortfarande, inte varje dag men har spykänslan varje dag. Längtar tills det skall gå över!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014