• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Blixtpatrullen

Idag ska vi åka till babyproffsen och titta på vilken vagn vi vill ha:) ska inte köpa men tänkte att det blir lättare att välja ut en i affär och sedan kan man även kika på just den på begagnatmarknaden så får vi se sen om vi köper nytt eller inte. Ska bli kul! Passar väl också på att kika på lite annat.

• majsa88

Jag har så ont i min svank o jag sover så himla dålig. Vrider o vänder på mig hela natten o känns som att jag har spring i benen. Vill nästan skaka av mig benen. När jag väl somnar så vaknar jag varje halvtimme eftersom den position jag sover i får mig att tröttna. Plus detta så drömmer jag kraftiga mardrömmar då jag vaknar skakandes svettig o gråtandes. 5 nätter nu. Är så trött på detta :(

• anaconda
    majsa88 skrev 2013-09-01 11:54:37 följande:

Jag har så ont i min svank o jag sover så himla dålig. Vrider o vänder på mig hela natten o känns som att jag har spring i benen. Vill nästan skaka av mig benen. När jag väl somnar så vaknar jag varje halvtimme eftersom den position jag sover i får mig att tröttna. Plus detta så drömmer jag kraftiga mardrömmar då jag vaknar skakandes svettig o gråtandes. 5 nätter nu. Är så trött på detta :(

Alltså jag drömmer oxå helt sjuka drömmar dock har de inte varit så skrämmande som dina men dom är så verkliga så jag vaknar på tidiga morgonen! Hoppas dom inte över går till mardrömmar!
  • Nellie91
    majsa88 skrev 2013-09-01 11:54:37 följande:

Jag har ont i svanken när jag lägger mig ner i sängen. Vet inte om d för man gått mkt under dagen.

Idag går jag in i v 12 (11+0)

Enligt fl appen är man inne i den magiska gränsen minskad risk för missfall. Stämmer d eller är d i v 13 (12+0) man kan känna sig lugn?
  • Zobeideh

Jag drömde sjuka drömmar i början när jag fick reda på att jag va de. Dö drömde jag om massa missfall så jag kunde vakna gråtandes men nu har det varit rätt lugnt med de :)

• Längtanefterlilladig
    Nellie91 skrev 2013-09-01 12:05:37 följande:
    Jag har ont i svanken när jag lägger mig ner i sängen. Vet inte om d för man gått mkt under dagen.

Idag går jag in i v 12 (11+0)

Enligt fl appen är man inne i den magiska gränsen minskad risk för missfall. Stämmer d eller är d i v 13 (12+0) man kan känna sig lugn?
    Det är 12+0-12+6 som gäller.

Jag drömmer också många drömmar. Oftast innehållande död, olyckor & nyfödda bebisar.

Jag har jätte ont i svanskotan & svanken.

Mina symtom tycker jag nog är kvar. Inte fullt lika illamående, mer aptit. Men har molvärk, flytningar, ömma bröst, huvudvärk & ibland lite klökningar när jag närmar mig soptunnan
  • Zobeideh

Flytningar och klökningar har jag med. Någon mer än jag som börjat klöka nästan när man borstar tänderna? Jag har börjat få problem på morgonen. Känns som man ska kräks vilken sekund som helst.

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-09-01 13:03:44 följande:

Flytningar och klökningar har jag med. Någon mer än jag som börjat klöka nästan när man borstar tänderna? Jag har börjat få problem på morgonen. Känns som man ska kräks vilken sekund som helst.

OM jag har. Har inte kunnat borsta tänderna noga på flera veckor. Lär ha 100 hål efter graviditeten. Tur det finns flux.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014