• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers
    Zobeideh skrev 2013-08-31 20:50:30 följande:
    Åh va man längtar till man får denna riktiga gravidmage, tills man ska på ul och få reda på va som gömmer sig där inne. Och jag längtar till BF, dagen som kommer förändra våra liv totalt. När vårt lilla mirakel barn kommer. Längtar redan att få hålla h*n i famnen. LÅT TIDEN GÅ FORT! Du är efterlängtad

Samma känsla har jag, vi längtar också efter vårat mirakel och hoppas att allt är som det ska med den lille.
    Är så rädd att mista det här...
    Funderar starkt på att också köpa mig en doppler men har långt ifrån samma karaktär som er och kan hantera den. 
    Skulle kolla jämt och ständigt. 
    Så det blir ingen doppler för mig. =(
    Lite som min BM och läkare sa, det spelar ingen roll hur många kontroller man gör.
    Resultatet är som det är just då och kan ändras när som. 
    Känner mig inte lugnare men måste inse fakta och lyssna. 
    Vänta, vänta och vänta.     

• MagdalenaZ

Hjäälp!

Har världens nästäppa! håller på att bli galen.. man kan tydligen få det när man är gravid?
    Något ni känner av, och om ni har skrivit det tidigare så ber jag om ursäkt att jag missat de.. 

• Zobeideh

Jag har skrivit om de innan jag har haft det sen början av graviditeten och den e rätt kraftig klarar mig inte en dag utan nässpray skulle jag missa nässprayen så kan jag inte andas

• Jessies1989
    MagdalenaZ skrev 2013-09-01 00:17:37 följande:

Hjäälp!

Har världens nästäppa! håller på att bli galen.. man kan tydligen få det när man är gravid?
    Något ni känner av, och om ni har skrivit det tidigare så ber jag om ursäkt att jag missat de.. 

Prova koksaltlösning :) Är bra att undvika medicin i så stor utsträckning det går!
  • Tinapina

Jag överanvänder nässpray och har gjort i många år tyvärr:( Just nu kämpar jag dessutom med en snuva efter influensan jag haft. Dock så försöker jag använda kokssltlösning på dagarna i normala fall men på nätterna är det mentholnässpray som gäller!

• Zobeideh

Jessies1989: det hade aldrig funkat på mig. Just nu är där bara en nässpray som funkar. Har testat allt till och med de BM rekommendera men de funkar inte. Det blockeras helt. Så jag kan få panik mitt i natten tex för jag glömt ta nässpray innan jag ska sova.

Funderar att ringa vc om de. Skit jobbigt e det.

• Zobeideh

Till er som använt koksaltlösning: hur funkar de. Det finns väl i nässpray och så ska man väl kunna göra något själv? Eller e de jag som tänker fel

• anaconda
    Zobeideh skrev 2013-09-01 08:58:31 följande:

Till er som använt koksaltlösning: hur funkar de. Det finns väl i nässpray och så ska man väl kunna göra något själv? Eller e de jag som tänker fel

Jag har precis nästan blivit av med den värsta fasen av min förkylning! Jag köpte koksalts nässpray på Apoteket, den lite starkare varianten och den använder jag på dagarna! Jag använder otrevin mentol bara innan jag ska sova för den friskar upp och öppnar näsan mer, sen fick jag rådet av läkaren att använda nassorex(stavning?) och de är lite kortison i och den fick jag använda ett sprut i varje borre en gång om dagen i Max 3-4 dagar och de har hjälp mig massa eftersom den är bra för bihålsinflammation så ska sluta med all nässpray imorgon!
  • Zobeideh

Anaconda: problemet är att jag inte e förkyld. Jag har nästäppa som grav symptom och har haft problemet sen jag blev gravid. . Det e riktigt illa om jag inte använder nässpray. Men den starka du använde i början som du skriver om först e den bra under graviditet? Tänkte på eftersom du skriver att den e stark.

Ska nog testa de skriver :)

• MagdalenaZ

Oj då var jag inte ensam. . :)

Förlåt Zobeideh! Jag har ett svagt minne av att jag läst det innan.. för mig har det börjat nu!

Jag vet inte om det pga grav eller förkylningen. Men får spraya med nässpray? På apoteket var de väldigt restriktiva och bad mig prata med bm först.

Jag har för mig att det finns nässpray av koksaltlösning.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014