• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Ush va jobbigt. Kvällarna oxå? Jag har som tur bara problem på morgonen. Och det har nyligen börjat..

Ja du de sägs att man får problem med tänderna under en graviditet

• majsa88

Jag drömde också mardrömmar precis i början när jag plussade. Men nu har det kommit tillbaks igen. Tog en powernap nyss i 40 min o vakna av mardrömmar igen. Går inte ens att blunda. O svanken känns som en katastrofal träningsvärk när jag rör mig , o molande när jag ligger still. Usch så jobbigt :(

• qwerty1234

Ja, borsta tänderna är det värsta numera! Jag är nära att spy varje gång och slarvar för att jag mår så illa av det.

• Mango08
    majsa88 skrev 2013-09-01 11:54:37 följande:
    Jag har så ont i min svank o jag sover så himla dålig. Vrider o vänder på mig hela natten o känns som att jag har spring i benen. Vill nästan skaka av mig benen. När jag väl somnar så vaknar jag varje halvtimme eftersom den position jag sover i får mig att tröttna. Plus detta så drömmer jag kraftiga mardrömmar då jag vaknar skakandes svettig o gråtandes. 5 nätter nu. Är så trött på detta :(

Jag har inte ont i svanken men jag har vad du beskriver som "spring i benen". Jag klarar inte av att ligga/sitta still längre stunder utan att behöva sträcka ut och skaka på benen. Jobbigast är när jag ska sova och inte kan få ro i mina ben. Undra varför det blir så?  
  • majsa88

Ja precis, är uppe hela natten. Jätte konstigt och jobbigt. Jah har dessutom sedan igår börjat få riktiga mensvärk. Har inte haft så kraftiga innan, det kommer o går. Ör det vanligt ? Går in i vecka 10+0 imon.

Mango08 skrev 2013-09-01 15:33:34 följande:
    Jag har inte ont i svanken men jag har vad du beskriver som "spring i benen". Jag klarar inte av att ligga/sitta still längre stunder utan att behöva sträcka ut och skaka på benen. Jobbigast är när jag ska sova och inte kan få ro i mina ben. Undra varför det blir så?  

• flowers
    majsa88 skrev 2013-09-01 16:06:46 följande:
    Ja precis, är uppe hela natten. Jätte konstigt och jobbigt. Jah har dessutom sedan igår börjat få riktiga mensvärk. Har inte haft så kraftiga innan, det kommer o går. Ör det vanligt ? Går in i vecka 10+0 imon.

Det kan vara så, livmodern växer =) 
    sen brukar det lugna ner sig.
    Grattis till graviditeten. 
    kram     
  • Zobeideh

Nu har jag varit iväg och handlat den starkaste koksaltlösningen som finns. Hoppas nu verkligen denna hjälper. Annars sa hon på Apoteket att man kan få tabletter utskrivet av läkare som ska hjälpa :-/ så nu håller jag tummarna att detta hjälper. Så jag inte vaknar inatt med världens panik. E lite orolig för se :-/

• MagdalenaZ

Renässans funkar inte jättebra bra för mig om jag får säga det..

Imorgon är det besök hos BM och UL :) jag är väldigt nervös.. men jag håller er uppdaterade. Jag och mina blödningar borde få svar imorgon!

Apropå sömnbrist är det något jag lidit av oerhört .. starka drömmar, obehagliga mardrömmar som jag vaknar till av. Men jag har läst mig till att det är ganska vanligt.

Har inte haft ont i svanken när jag sover men fruktansvärt ont i hela ryggen när jag går och står för länge..

• Zobeideh

Detta e någon renässans plus som ska vara starkare. Har du testat den? Tog precis och än har den funkat men e lite orolig för natten så kommer ha min vanliga bredvid ifall att :)

Lycka till imorgon :)

Vakna på nätterna har jag oxxå börjat göra. Mest för man behöver gå på toa. Ibland vet jag inte varför jag vaknar. 3 ggr inatt vakna jag :-/ riktigt irriterande när man ska upp 4 på morgonen för att jobba

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-01 21:30:33 följande:
    Detta e någon renässans plus som ska vara starkare. Har du testat den? Tog precis och än har den funkat men e lite orolig för natten så kommer ha min vanliga bredvid ifall att :)

Lycka till imorgon :)

Vakna på nätterna har jag oxxå börjat göra. Mest för man behöver gå på toa. Ibland vet jag inte varför jag vaknar. 3 ggr inatt vakna jag :-/ riktigt irriterande när man ska upp 4 på morgonen för att jobba

Ja den röda?

Hur har det gått för dig i natt?

Jag har sovit sådär.. vaknade tidigt pga jobb :( och nu måste jag vänta hela dagen inför tiden hos bm och ul!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014