• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • biodynamisk

Sitter just nu på gynakuten (2,5 timmar än så länge). Kände att jag var tvungen att kolla upp blödningen och de bruna flytningar som jag haft i snart en vecka. Har inte varit hemma sedan halv sex imorse :-/

Än så länge har jag bara fått veta att blodvärdet sjunkit till 115. Är allt som det ska med pyret nu så känns det iallafall som att vi kan slappna av med tanke på att jag gick in i v12 idag! Hoppas...

• Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-02 18:20:38 följande:
    Välkommen till oss
    Och grattis. Du får fråga vad du vill här så ska vi försöka svara
    Jobbigt för dig att ha kvar symtom & det dessutom ökar. Mina symtom har heller inte försvunnit. Så vi följer väl inte textboken riktigt
    Tack!
    och grattis till er andra blivande mammor också! :D

Ja man börjar tröttna på att må illa, hulka och spy heeela dagarna, och vara sjukligt trött till råg på det. Det tar på krafterna.
    Att man dessutom inte får sova ordentligt pga drömmar och att man måste kissa 3-4 ggr per natt hjälper ju inte =)
    Det är faktiskt ganska skumt att man ändå kan tycka att det är lite mysigt emellanåt att ha massa symptom.
    (den raden hade jag inte ens kunnat tänka mig att skriva i morse när jag grät i famnen på sambon för att livet sög och jag var tvungen att pallra mig till jobbet haha)

Det är så himla trevlig stämning i denna tråd och jag hoppas att vi kan följas åt hela den långa vägen fram till mars =)
  • Zobeideh

Ikväll satt jag och sambon snacka lite om detta med hjärtslagen. Jag berättade aldrig för honom om att man både kan höra sitt eget och barnets hjärta. Va tvungen att testa idag igen för idag för att se. Och kolla i samma veva på de youtube klippet. Tyckte att idag lät de som mitt eget ville jag få de tills visade min sambo youtube klippet skillnaden mellan ens eget och barnet, och han va helt säker på att vi hörde de snabba ljudet första kvällen vi lyssna. Så hoppas han har rätt Haha. För man har tänkt mycket på de och undrat :-P men idag kan jag säga med säkert att de va mitt eget :-P

• Zobeideh

Asså jag hörde mitt eget hjärtslag ikväll.

Blir lite knepigt ibland i texten när man skriver från mobilen haha

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-09-02 18:46:49 följande:

Asså jag hörde mitt eget hjärtslag ikväll.

Blir lite knepigt ibland i texten när man skriver från mobilen haha

Jag tycker det var mycket svårt att hitta hjärtslag. Försökte idag med & skulle kunna göra 10 ggr/dag men man får ju inte det. Jag är envis av mig & vill höra hjärtat.

Men du har inte hört barnets hjärta slå då?

Utan det var din egen puls. Om jag fattade rätt va du skrev
  • Längtanefterlilladig
    biodynamisk skrev 2013-09-02 18:33:38 följande:

Sitter just nu på gynakuten (2,5 timmar än så länge). Kände att jag var tvungen att kolla upp blödningen och de bruna flytningar som jag haft i snart en vecka. Har inte varit hemma sedan halv sex imorse :-/

Än så länge har jag bara fått veta att blodvärdet sjunkit till 115. Är allt som det ska med pyret nu så känns det iallafall som att vi kan slappna av med tanke på att jag gick in i v12 idag! Hoppas...

Oh så jobbigt att sitta där & vänta. Men skönt att få det uträtt VAD det är som gör att du blöder. Håller tummar & tår att allt ska vara fint fint med bebben.
  • Prinsessan på ärten

Har fått våra kubsiffror nu. Inte fenomenalt bra men bättre än snittet för min ålder. Var även längre gången än vi trodde så hon kunde mäta exakt :)

Bf ändrat från den 8 till den 2a

Är jätteglad och ska ta och ringa till faster och morbror och berätta den glada nyheten nu.

Tack vare detta hoppar vi rakt in vecka 15, andra trimestern. Tjipp topp.

Måste ringa och ändra mitt rul, det var ju sent som det var redan innan :)

• MagdalenaZ

Tack alla! Det kändes verkligen som en sten som lyftes från hjärtat.. 

Heene: Grattis till graviditeten! :) och välkommen hit!

biodynamisk: Oj! Det där lät inte roligt, vet hur det känns.. skriv gärna vad de säger!

En sak som jag tänkte på var efter min tredje blödning, då var jag i v.10+0 . Efter den undersökningen så sa han: Ja, det brukar sällan gå snett med en graviditet när man kunnat se fostret runt v.10.. 
    Stämmer detta? För vad jag kan läsa mig till så är det just efter v. 12 som man passerar den kritiska tiden..

Jag berättade för BM att jag köpt en doppler och att jag inte ens lyckades hitta mitt egna hjärta.. 
    när hon lyssnade med deras doppler (som hon påpekade var lite dyrare) så hittade hon fostrets hjärtslag och min puls.. vet inte om det var för att hon jobbar med det eller om jag har köpt en maskin till 1/35 pris :)

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: idag hörde jag bara mitt eget. Men min sambo är 100 procent säker på att han hörde hjärtat på barnet första kvällen vi lyssna. För han sa de att de va exakt samma ljud som vi hörde på youtube så jag får lita på honom :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014