Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

MiniMatrix skrev 2013-12-12 18:34:52 följande:
    Har ni funderat något på vad ni ska satsa på att ha i vagnen? Tänker åkpåse, fårskinn, filt, täcke? Hur tänker ni? Jag har så svårt att bestämma mig samtidigt som det beror lite på hur vädret är i mars.

Vi har tänkt filt, men om det är riktigt kallt så har min mamma en oanvänd åkpåse från min lillebror (född -05). Men tanken är att vi skall klara oss med en tjockare filt :)
  • Lovely90
    j3nnyy skrev 2013-12-12 21:52:50 följande:
    Alltså vad är de med folk att tro att de är okej att kommentera ens utseende bara för att man är gravid? En tant sa till mig idag att ååååh nu e de inte långt kvar! Ehm jo.. Typ tre månader "vaaa!? E du säker på att de inte e två?" Men TACK! Det måste dom missat på ultraljudet tur att du sa de din jäkla kärring!!!

För mig är det tvärt om, alla påpekar hur liten jag är. Men när jag var hos BM igår och mätte magen så lång SF-måttet på 26 ( är i v.27+6), precis på mitten strecket så det betyder ju att jag är väldigt mycket "medel" xD
  • Lovely90
    Joma skrev 2013-12-12 23:50:08 följande:
    De slog mig precis som det gör ibland; HERREGUD vi ska ha en BEBIS!!! Precis som de är första gången vi får veta de! Sjukt att jag fortfarande inte har förstått de å jag tror inte jag kommer göra de heller förrän han är ute.. Inte till 100% iaf.. Samtidigt som jag vill att tiden ska gå fort så får jag nästan panik när veckorna tickar på å de närmar sig mer å mer.... Finns de nån som känner samma eller är jag helt ute å reser?

Haha. Jag glömmer av att jag är gravid för jämnan. Tror det beror på att jag inte har några skavanker än. Gör ibland saker som jag kanske inte borde, förra veckan hjulade jag ;). Mindre än 3 månader kvar och jag vet fortfarande inte när det år dags att fixa alla saker, känns lite för tidigt samtidigt som tiden springer iväg..
  • Lovely90
    ananas86 skrev 2013-12-13 09:37:03 följande:

Haha, fantastiskt att du kan hjula i 6:e månaden! :D

Det är ju egentligen bara skönt att inte känna sig klumpig och osmidig! :)
    Haha. Tror jag känner mig för smidig för mitt eget bästa. Men sen tror jag också att så länge jag mår bra och inte får ont någonstans så är det nog ingen fara :)
  • Lovely90
    Heene skrev 2013-12-13 14:22:34 följande:

Men oj, hjula! Bra gjort!

Inte för att jag kunde hjula innan jag blev gravid men nu kan jag ju inte ens försöka tänka tanken på att ens testa haha. Kommer knappt ner till marken när jag ska plocka upp efter hundarna på promenaderna =P Och Jag är inte ens speciellt stor än... undrar hur det kommer blir i slutet.
    Dock lyckas jag fortfarande raka mig, men jag börjar nog känna att det kommer komma en dag då det inte kommer gå längre.Glömmer ändå bort att jag är gravid ibland. Speciellt på jobbet när man är mitt uppe i sitt. Sparkarna kan få en att vakna till ibland och då är det läskigt att tänka tanken på att om bara 3 månader så är man förälder.

Haha. Jag känner mig inte det minsta klumpig faktiskt, det gick nästan läskigt lätt att hjula. Lite farligt var det för jag fick mersmak av att göra andra gympaövningar men höll mig i skinnet ;). Funderar på att hjula en gång i veckan och se hur länge det funkar. Haha.

Studsar ju fortfarande mycket upp och ner på jobbet (förskollärare på småbarnsavdelning) och än så länge funkar det bra. Får dock sammandragningar när jag böjer mig ner mot golvet (med raka ben) för att plocka upp saker, men om jag sätter mig på huk och plockar så går det fint.

Känner dock att jag blir trött fortare när jag tränar eller promenerar. Orkar inte samma tempo och distans längre. Blir trött i benen jätte fort när jag går, känns skit skumt. Haha.
  • Lovely90

Tråkigt att läsa att så många av er mår dåligt/ har krämpor av olika slag.

Det känns nästan som jag fått en dröm graviditet hittills. Mår fruktansvärt bra och har inte ont någonstans (hade ont i ischias nerven i tre dagar för ett par veckor sen, kunde knappt gå då).

Går in i v.30 idag och har hittills gått upp 5 kg. Känner mig varken klumpig eller tung, däremot blir jag snabbare trött vis promenader och liknande men det kan jag leva med :)

Hoppas ni alla som har det tufft får det bättre snart! Tänk att om tre månader är de små hos oss :)

• Lovely90
    majsa88 skrev 2013-12-20 21:37:09 följande:
    En sak jag undrar över. Barnvagnen är brio smile. Och om jag vill köpa baby bilstol, måste det vara just brio smile så att den går att klicka på vagnen, eller går det med lika bra så länge det märket brio.
    Vi beställde vagnen brio smile och sen sa vi att vi ville ha bilstolen som går att klicka fast, så det är väl den bilstolen som brio har. Vi valde grå vagn och grå bilstol :).

Tror brios bilstol passar till briovagnarna med den klickadaptern :)
  • Lovely90

Är i v.30 (29+3) och då beräknas bebis vara 38 cm. Idag mätte jag och sambon upp 38 cm på en tumstock och la den sedan över magen. Tumstocken räckte från nedersta delen av magen upp till bröstet. Det är ju tur att bebis ligger som en boll i magen, men det blir synd om hen om hen vill sträcka ut sig ;).

• Lovely90

Gällande rörelser så känner jag bebis nästan hela tiden. Är i v30 (29+4). Men nästan bara på samma ställe på höger sida vid revbenen. BM tror bebis ligger bed huvudet ner, jag hoppas det stämmer och att bebis stannar så. Har de senaste dagarna haft ont i nedre delen av magen, tror det är bebis som knöt sig neråt ännu mer.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014