Första barnet - BF Mars 2014
Vi har tänkt filt, men om det är riktigt kallt så har min mamma en oanvänd åkpåse från min lillebror (född -05). Men tanken är att vi skall klara oss med en tjockare filt :)
Men oj, hjula! Bra gjort!
Inte för att jag kunde hjula innan jag blev gravid men nu kan jag ju inte ens försöka tänka tanken på att ens testa haha. Kommer knappt ner till marken när jag ska plocka upp efter hundarna på promenaderna =P Och Jag är inte ens speciellt stor än... undrar hur det kommer blir i slutet.
Dock lyckas jag fortfarande raka mig, men jag börjar nog känna att det kommer komma en dag då det inte kommer gå längre.Glömmer ändå bort att jag är gravid ibland. Speciellt på jobbet när man är mitt uppe i sitt. Sparkarna kan få en att vakna till ibland och då är det läskigt att tänka tanken på att om bara 3 månader så är man förälder.
Har precis skrivit om dagen då vi plussade i min blogg för er som är intresserade: lindaviola.blogg.se/2013/december/sa-gick-det-till-nar-vi-plussade.html :).
Tråkigt att läsa att så många av er mår dåligt/ har krämpor av olika slag.
Det känns nästan som jag fått en dröm graviditet hittills. Mår fruktansvärt bra och har inte ont någonstans (hade ont i ischias nerven i tre dagar för ett par veckor sen, kunde knappt gå då).
Går in i v.30 idag och har hittills gått upp 5 kg. Känner mig varken klumpig eller tung, däremot blir jag snabbare trött vis promenader och liknande men det kan jag leva med :)
Hoppas ni alla som har det tufft får det bättre snart! Tänk att om tre månader är de små hos oss :)
Är i v.30 (29+3) och då beräknas bebis vara 38 cm. Idag mätte jag och sambon upp 38 cm på en tumstock och la den sedan över magen. Tumstocken räckte från nedersta delen av magen upp till bröstet. Det är ju tur att bebis ligger som en boll i magen, men det blir synd om hen om hen vill sträcka ut sig ;).
Gällande rörelser så känner jag bebis nästan hela tiden. Är i v30 (29+4). Men nästan bara på samma ställe på höger sida vid revbenen. BM tror bebis ligger bed huvudet ner, jag hoppas det stämmer och att bebis stannar så. Har de senaste dagarna haft ont i nedre delen av magen, tror det är bebis som knöt sig neråt ännu mer.