• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Cinnicon

Jag kommer definitivt vilja veta vad det är för kön. Man måste ju hinn planera lite :)

• Mango08
    Idiiis91 skrev 2013-09-14 20:49:44 följande:
    Åh jag blir galen på detta kliande på mina bröst!
    Någon mer som har klåda på dom?
    Kan de vara för att dom växer eller är det bara en extrem klåda?
    Blir galen snart :(

Jag hade en jobbig klåda på både bröst och mage mellan vecka 13-16. Jag blev dessutom väldigt torr och fjällade. Det kliade ibland så mycket att jag nästan kliade hål på huden. Barnmorskan sade att det kan bli så när huden börjar tänjas, och att det enda som hjälper är att smörja in sig jätte ofta. Nu är jag i vecka 18 och klådan har nästan försvunnit helt vilket jag är tacksam för! =)  
  • Mango08

Jag har sedan igår börjat känna fosterrörelser på riktigt! Det är inte bara fladder, utan små buffar, som om bebisen sparkar mot livmoderväggen. Buffarna är ganska diffusa och jag känner de bara när jag ligger eller sitter stilla, men jag har aldrig känt något liknande i hela mitt liv så det måste vara bebisen! Det är supermysigt! Jag längtar tills man kan känna av sparkarna även utanpå magen så att min sambo också kan på uppleva denna häftiga känsla! :D

• anna14

Majsa88: MKP Är moderkaksprov, vi gjorde inte KUB eftersom vi har DS i vår närhet & vet vilken utmaning det är & vilka följdsjukdomar som det kan medföra, så vi vill veta säkert om vår bebis bär på en sån avvikelse!

• anna14

flowers: va härligt att höra! vår läkare var så negativ & alla jag läst om på nätet med bred nackspalt har haft typ Max 4,5mm så jag har inte ens hört talas om någon med så bred som

oss... ställer in oss på det värsta, allt annat blir en överaskning!

• flowers

OCH så igen!!!
    Hatar det här och är så ledsen. Gråter
    Bruna flytningar och rejält ont i magen...
    Blir att ringa BM eller åka in till akuten och hoppas det inte sitter "nån" där som verkligen inte behöver hjälp.
    Väldigt irriterande att mötas av andra patienter som man sen får höra. Är där pga. "tänk om bebisen dött?!!!" 
    Och inte blöder eller har andra problem. 
    Oro är ju ingen sjukdom eller fara för bebisen. 

• Hallonpaj88

Jobbar ni alla?

Jag är sjukskriven 3 veckor pga stressreaktion. Höll på att gå in i väggen. Jag arbetar som redaktör på en tidning men har gjort lite allt i allo den sista tiden för att företaget gått dåligt. Nu ska min chef anställa 2 nya personer och då trodde jag att jag ska få återgå till mina egentliga sysslor. Men nu vill min chef att jag ska omplaceras eller så hotade han med att jag inte kan jobba kvar. Jag sa att jag inte godtar det och att han då får sparka mig, men han kommer nog inte våga det för han vet att det inte är lagligt att avskeda pga sjukskrivning eller graviditet. Jag mår jättedåligt och vill bara säga upp mig o få må bra igen men vet inte hur det kommer påverka min a-kassa och föräldrapenning :(

• majsa88

Jaha okej då förstår jagm såg han nackspalten på ultraljud då?

ja förstår att man vill veta. Men vad lom läkaren fram till?

anna14 skrev 2013-09-16 19:10:14 följande:
    Majsa88: MKP Är moderkaksprov, vi gjorde inte KUB eftersom vi har DS i vår närhet & vet vilken utmaning det är & vilka följdsjukdomar som det kan medföra, så vi vill veta säkert om vår bebis bär på en sån avvikelse!

• Zobeideh

Spännande att se om man kommer kunna somna inatt. Imorgon vid elva kan allt bara försvinna från mig eller så kommer lyckan bli enorm. Är så otroligt nervös nu....

• Lovely90
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-16 20:09:46 följande:
    Jobbar ni alla? Jag är sjukskriven 3 veckor pga stressreaktion. Höll på att gå in i väggen. Jag arbetar som redaktör på en tidning men har gjort lite allt i allo den sista tiden för att företaget gått dåligt. Nu ska min chef anställa 2 nya personer och då trodde jag att jag ska få återgå till mina egentliga sysslor. Men nu vill min chef att jag ska omplaceras eller så hotade han med att jag inte kan jobba kvar. Jag sa att jag inte godtar det och att han då får sparka mig, men han kommer nog inte våga det för han vet att det inte är lagligt att avskeda pga sjukskrivning eller graviditet. Jag mår jättedåligt och vill bara säga upp mig o få må bra igen men vet inte hur det kommer påverka min a-kassa och föräldrapenning :(

Jobbar på som vanligt,känner mig varken trött eller mår illa på dagarna. Spyr på morgonen innan frukost men sedan är det bra. Är ju tränare 10h/vecka med. Så man kan ju nästan säga att jag jobbar 50h och det funkar fin fint :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014