• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Cinnicon

Ja känns skönt att man ite behöver vänta så länge innan inskrivning :) Och allt känns mycket bättre denna gången. Så hoppas på det bästa! :)

• Nyfniken83

Vi får allihopa hålla tummarna för varann. Imorrn ska jag till mvc och träffa läkaren och prata foglossning. Tänker tvinga henne att lyssna på hjärtljuden. Hoppas hon går att tvinga ;)

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-15 14:47:59 följande:
    MagdalenaZ: självklart håller jag er uppdaterade

Ja den har börjat komma fram. Eller börjat och börjat jag har typ varit svullen från första början och folk har frågat om de e säkert de inte är tvillingar där inne haha.

Har din mage börjat synas än? :)
    Magen syns till och från.. hela veckan började det synas för att nu i helgen sjunka ihop :( jag som nästan började bli lite extra stolt!
    Hade du önskat dig tvillingar?

Cinnicon: Ja, jisses vad skönt att få reda på det så sent, slippa gå runt och oroa sig så som vi andra här har gjort (vissa av oss iallafall)
    Var i Skåne bor du? Vi har en del skåningar här faktiskt. Jag bor i Lund.

Nyfniken83: Har du bokat tid för att prata om foglossning eller få det konstaterat? 
  • Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-15 17:33:19 följande:
    Magen syns till och från.. hela veckan började det synas för att nu i helgen sjunka ihop :( jag som nästan började bli lite extra stolt!
    Hade du önskat dig tvillingar?

Cinnicon: Ja, jisses vad skönt att få reda på det så sent, slippa gå runt och oroa sig så som vi andra här har gjort (vissa av oss iallafall)
    Var i Skåne bor du? Vi har en del skåningar här faktiskt. Jag bor i Lund.

Nyfniken83: Har du bokat tid för att prata om foglossning eller få det konstaterat? 
    Min går faktiskt oxå i vågor. Som igår kväll va min mage stenhård medan den idag är som en degklump. Igår kunde man typ säga att man va gravid idag hmm ja då ställer man sig frågan. E man gravid? Men jag antar att det ska vara så =) Jag brukar få tänka att bebisen e faktiskt inte så stor än så att den tar plats och därför är magen som den är, bara för att hålla kvar vid dem positiva tankarna. :P.

Hmm nä faktiskt inte. Börjar med ett barn helst. Men skulle de bli tvillingar blir jag ändå glad. jag har alltid velat ha 2 barn. Men både jag och min sambo vet inte om vi kommer "försöka" med de andra barnet. Vi känner lite att det tog på våra krafter att gå igenom allt detta. Så vi kommer nog köra som så att det andra barnet får "komma" om det vill men kämpa kommer vi inte göra. Om du förstår hur jag menar :p. Vem vet det kanske ändrar sig efter det första =)
  • Nyfniken83

Magdalenaz: Jag va hos barnmorskan för att jag hade ont i svanken och då bokade hon en tid hos läkaren för att hon tyckte att jag skulle bli sjukskriven 50% på grund av svår foglossning.

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-15 17:47:30 följande:
    Min går faktiskt oxå i vågor. Som igår kväll va min mage stenhård medan den idag är som en degklump. Igår kunde man typ säga att man va gravid idag hmm ja då ställer man sig frågan. E man gravid? Men jag antar att det ska vara så =) Jag brukar få tänka att bebisen e faktiskt inte så stor än så att den tar plats och därför är magen som den är, bara för att hålla kvar vid dem positiva tankarna. :P.

Hmm nä faktiskt inte. Börjar med ett barn helst. Men skulle de bli tvillingar blir jag ändå glad. jag har alltid velat ha 2 barn. Men både jag och min sambo vet inte om vi kommer "försöka" med de andra barnet. Vi känner lite att det tog på våra krafter att gå igenom allt detta. Så vi kommer nog köra som så att det andra barnet får "komma" om det vill men kämpa kommer vi inte göra. Om du förstår hur jag menar :p. Vem vet det kanske ändrar sig efter det första =)

Ja men man får nog passa sig. Man blir oftast lättare gravid efter man fött.. ;)

Jag kommer nog försöka rätt så snabbt igen . Dels för FK s regler och dels för att jag önskar att mina barn får en bättre relation än vad jag och min syster haft (10år mellan oss).
  • MagdalenaZ
    Cinnicon skrev 2013-09-15 18:13:16 följande:
    Magdalena: jag bor i Hässleholm! När är det man gör första ultraljudet?

V 18 görs det första UL.
  • Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-15 18:29:34 följande:

Ja men man får nog passa sig. Man blir oftast lättare gravid efter man fött.. ;)
    Jag kommer nog försöka rätt så snabbt igen . Dels för FK s regler och dels för att jag önskar att mina barn får en bättre relation än vad jag och min syster haft (10år mellan oss).
    Ja jag har hört att det är lättare efter :p Har en vän som oxå kämpa i 3 år efter dottern gick det rätt snabbt innan hon fick sonen. Så lite kul att det kan gå fort med andra barnet =)
    Möjligtvis att jag ändrar mig för jag vill att det ska vara 3 års som max mellan barnen =)

10 år är rätt bra skillnad. Då blir det inte så jätte bra relation så det förstår jag verkligen  =) Men va är det för regler FK har?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014