• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Anna14: ush då förstår sänder än en gång styrkekramar till er och hoppas ni får positiva besked nu i veckan! kramar

• Lovely90
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-15 21:02:07 följande:
    Vad kul att ni oxå kollat vagnar:) är ju superkul, kunde jag aldrig tro för något år sen, haha. Verkar som att många har eller ska se sin bebis innan rul? Får man fråga hur ni lyckats med det? Jag o sambon har försökt men vår bm ger inte med sig, envis typ det där :p haha nej men vi har väl inte direkt kämpat. Men nu när missfallsrisken minskat är nästa orosmoment, lever den??

Det var vår BM som sa att vi skulle göra ett ultraljud för att fastställa vecka då vi inte hade någon aning :)
  • Heene
    Zobeideh skrev 2013-09-16 08:49:44 följande:
    Vecka 15 idag!!!
    yay =D
    grattis!

jag får vänta 3 dagar till på vecka 15.
    Och jag har ÄNTLIGEN börjat må bättre på riktigt nu. tröttheten är nästan helt borta, och illamåendet är otroligt mkt bättre =)Tror även att jag har börjat kunna känna livmodern också... men mest på kvällarna och när jag ligger ner precis ovaför blygdbenet eller vad det heter. Känns konstigt att den kan vara borta igen på morgonen, men vet inte vad annat det kan vara som är så stort och runt på kvällstid =)
  • Zobeideh
    Heene skrev 2013-09-16 09:06:17 följande:
    yay =D
    grattis!

jag får vänta 3 dagar till på vecka 15.
    Och jag har ÄNTLIGEN börjat må bättre på riktigt nu. tröttheten är nästan helt borta, och illamåendet är otroligt mkt bättre =)Tror även att jag har börjat kunna känna livmodern också... men mest på kvällarna och när jag ligger ner precis ovaför blygdbenet eller vad det heter. Känns konstigt att den kan vara borta igen på morgonen, men vet inte vad annat det kan vara som är så stort och runt på kvällstid =)
    Taack så mycket

Samma här allt e borta utom typ hungern i helgen har jag haft mensvärk. Lördagen va jobbigast men nu e de lugnt. På kvällarna har jag även börjat få stenhård mage men på morgonen e de en deg klump haha. När kommer magen helt för att stanna? Vill ha gravidmage nuuu! Haha
  • Heene
    Zobeideh skrev 2013-09-16 09:11:40 följande:
    Taack så mycket

Samma här allt e borta utom typ hungern i helgen har jag haft mensvärk. Lördagen va jobbigast men nu e de lugnt. På kvällarna har jag även börjat få stenhård mage men på morgonen e de en deg klump haha. När kommer magen helt för att stanna? Vill ha gravidmage nuuu! Haha
    Ja, denna hunger =P
    Förstår inte hur mkt man kan äta och vara sugen på. Tack och lov bara mat och inte godsaker!
    Men så länge jag inte ökar en massa i vikt så är det väl lugnt att äta hela tiden =P

jag hade lite mensverk inatt. med betoning på lite. Men det är nog första gången denna graviditet så det var nästan bara välkommet.
    Jag svullnar fortfarande upp ganska ordentligt på dagar och speciellt kvällar, men det kan ju försvinna en period också innan den riktiga bebismagen kommer vad jag förstått. De så kallade spökveckorna.
    Och magen kan ju komma så sent som runt v 20...

• majsa88

Skicka massa styrkekramar !! Hooppas på det bästa för er. Får jag fråga vad MKP är?

anna14 skrev 2013-09-15 21:04:32 följande:
    Läst tråden sen jag plussade i mitten av juli men inte känt behov av att skriva förens nu! I v14+2 nu, hela graviditeten har varit så gott som smärtfri, inget illamående & med vul i v10+2 för att bestämma längden på den, allt såg bra ut. Fick dock en chock i fredags då va hade tid för MKP & läkaren såg direkt att något inte stod rätt till Bebisen har en nackspalt på över 10mm Läkaren gav inte mycke hopp, första analysen av provet bör vara klart på tisdag & han har även sagt att den långa ska göras om inte den första visar något. Om det inte är kromosomfel är det med största sannolikhet allvarliga organmissbildningar & vi är inställda på att vi inte kommer få behålla detta barnet kan inte riktigt fatta det, förlåt för ett deppigt inlägg men jag var tvungen att få skriva av mig

• Zobeideh

Heene: ja precis. Denna hungern haha! Har börjat vakna kl 5 av att man är riktigt hungrig. Börjar bli trött på att alltid vara hungrig haha.
    Ush då har jag nog haft många spökveckor känns de som magen kommer och går som den själv vill :-P bara nu sen efter "mensvärken" i lördags som den blivit stenhård :-P
    Känner som dig har inte haft så mycket så detta är oxå välkommet :-P

Hoppas inte de dröjer så länge till magen :-P

• Nyfniken83

Nu har jag träffat läkaren.. Ingen sjukskrivning pga foglossning utan hon rekommenderade sjukgymnast. Det känns skönt! Jag sa att jag gärna ville lyssna på hjärtat och då gjorde hon ett UL. Ganska dålig bild så vi såg bara huvudet, ryggraden och det pickande lilla hjärtat. Underbart! Går in i vecka 16 imorrn och på lördag gifter jag mig. Känns som den bästa veckan i år(hittills).

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014