• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Magdalenaz. Jag har 10 och 11 år till mina systrar och vi har världens bästa relation till dem båda! Sen känner jag syskon som är mer nära i ålder som skyr varandra. Så ålder har nog inte så mkt med hur relationen mellan syskon blir.

• Lovely90

Jag har en lillebror som ag är 2 år äldre, en som jag är 14 år äldre och en som jag är 15 år äldre. Kan säga att jag har i dagsläget mycket bättre relation till de små. Tror ni de är stolta över att de skall,bli morbröder snart eller? 10 respektive 8 år gamla. Okej, den äldsta är riktigt glad han med!

• Zobeideh

Jag har själv en syster som där är 3 års skillnad på. Henne har jag absolut ingen kontakt med. Sen dem andra 7 små syskonen Där dem är i åldrarna 13 och yngre (Har 7 syskon till fast halv syskon) Dem har jag väl någorlunda kontakt med men inte så extrem bra då vi inte träffas så ofta. Vet ju inte hur det kommer bli när dem blir äldre men hoppas ändå på någorlunda relation bättre än med min hel syster. Men hade ändå velat ha en riktig relation med min helsyster eftersom vi inte har så många års mellanrum.

• Natt

Hej på er Vad glad jag är har provkört rätta vagnen idag, en emmaljunga duo edge combi på sportchassi Nu återstår bara frågan vilken bil ska jag köpa??! Har hört om en lista där det står vilka bilar den går in i men hur jag än googlar hittar jag den inte... nån som vet??

Hoppas alla har haft en bra helg! Kram till er alla!

• Zobeideh
    Natt skrev 2013-09-15 19:02:02 följande:
    Hej på er Vad glad jag är har provkört rätta vagnen idag, en emmaljunga duo edge combi på sportchassi Nu återstår bara frågan vilken bil ska jag köpa??! Har hört om en lista där det står vilka bilar den går in i men hur jag än googlar hittar jag den inte... nån som vet??
    Hoppas alla har haft en bra helg! Kram till er alla!
    Va kul att höra =) Jag har själv köpt en ny bil. Ford mondeo kombi. Skit bra bagage utrymme får nog in 3 vagnar där bak haha. :D
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-15 18:32:53 följande:
    Ja jag har hört att det är lättare efter :p Har en vän som oxå kämpa i 3 år efter dottern gick det rätt snabbt innan hon fick sonen. Så lite kul att det kan gå fort med andra barnet =)
    Möjligtvis att jag ändrar mig för jag vill att det ska vara 3 års som max mellan barnen =)

10 år är rätt bra skillnad. Då blir det inte så jätte bra relation så det förstår jag verkligen  =) Men va är det för regler FK har?
    Det handlar inte om att vi inte har en bra relation för att vi inte tycker om varandra, utan mer att hon kände sig åsidosatt som barn när jag föddes, jag var lite "ivägen" när jag var 3 år och hon hade kompisar på besök, när hon gick ut för att festa så var jag en finnig fjortis, när hon fick barn var jag en rebellisk ungdom.. 
    Vi kunde börja umgås som riktiga vänner när jag fyllde 20 år och hon var runt 30 år och inte hade småbarnstiden.. hade vi varit närmare i ålder hade vi nog haft en ännu bättre relation! Då hade man kanske kunnat gå igenom de jobbiga tider tillsammans. Jag har snarare alltid känt mig som ensambarn på något sätt.

FKs regler säger att du har samma föräldrapenning (inte samma sjukpenninggrundande inkomst SGI) om du blir gravid innan 1 år 9 månader, föder innan 2,5 år från att första barnet föddes.  Jag tänkte köra på den regeln för jag är lite osäker om föräldrapenningen räcker. (har hållit på räkna på det där nu fram och tillbaka osv) 
  • Zobeideh

MagdalenaZ: förstår precis hur du mena mena inte att ni hade "dålig" relation riktigt fast de kanske lät så :)

Ah okej tack för tipset :) då ska jag nog oxå passa på att köra på de om vi nu ändrar oss :)

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-15 19:23:27 följande:
    MagdalenaZ: förstår precis hur du mena mena inte att ni hade "dålig" relation riktigt fast de kanske lät så :)

Ah okej tack för tipset :) då ska jag nog oxå passa på att köra på de om vi nu ändrar oss :)
    Det gäller att hålla lite koll inför framtiden :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014