• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2013-09-15 20:19:05 följande:
    Hallonpaj88: självklart får du det. Välkommen och grattis till graviditeten

Tack så mycket! Har följt er väldigt länge men inte vågat skriva förrän nu:)

När har ni andra bf?

Idag var vi o tittade på vagnar och fastnade för emmaljunga city cross så den tänkte vi beställa i december :)) så kul men overkligt att man vågar tänka framåt nu, trots att vi inte sett vår bebis, men man får ju tänka positivt :)
  • Lovely90

jag har BF 5/3, så veckorna har börjat ticka på. Är nu i v 16 (15+3). Vi är just nu inne på en brio smile, den verkar väldigt smidig. Skall snart gå in och känna på den igen tänkte jag. Hehe. Mest längtar vi väl till RUL just nu som vi har den 2/10. Det blir andra gången vi får se vår stjärna :)

• Zobeideh

Hallonpaj: jag är beräknad 16/3 går in i vecka 15 imorgon 14+0 ska på inskrivning på tisdag och höra hjärtljuden för första gången. Och är allt bra så har jag en emmaljunga nitro som väntar på oss

• MagdalenaZ
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-15 20:24:42 följande:
    Tack så mycket! Har följt er väldigt länge men inte vågat skriva förrän nu:)

När har ni andra bf?

Idag var vi o tittade på vagnar och fastnade för emmaljunga city cross så den tänkte vi beställa i december :)) så kul men overkligt att man vågar tänka framåt nu, trots att vi inte sett vår bebis, men man får ju tänka positivt :)

Bf 20 mars. Har spanat, klämt och känt på Tako Jumper x och kommer nog beställa den från utlandet eller köpa i butik i Lund :)

Grattis till graviditeten!!
  • Hallonpaj88

Vad kul att ni oxå kollat vagnar:) är ju superkul, kunde jag aldrig tro för något år sen, haha.

Verkar som att många har eller ska se sin bebis innan rul? Får man fråga hur ni lyckats med det? Jag o sambon har försökt men vår bm ger inte med sig, envis typ det där :p haha nej men vi har väl inte direkt kämpat. Men nu när missfallsrisken minskat är nästa orosmoment, lever den??

• anna14

Läst tråden sen jag plussade i mitten av juli men inte känt behov av att skriva förens nu! I v14+2 nu, hela graviditeten har varit så gott som smärtfri, inget illamående & med vul i v10+2 för att bestämma längden på den, allt såg bra ut. Fick dock en chock i fredags då va hade tid för MKP & läkaren såg direkt att något inte stod rätt till Bebisen har en nackspalt på över 10mm Läkaren gav inte mycke hopp, första analysen av provet bör vara klart på tisdag & han har även sagt att den långa ska göras om inte den första visar något. Om det inte är kromosomfel är det med största sannolikhet allvarliga organmissbildningar & vi är inställda på att vi inte kommer få behålla detta barnet kan inte riktigt fatta det, förlåt för ett deppigt inlägg men jag var tvungen att få skriva av mig

• Zobeideh

Hallonoaj88: här i Helsingborg e dem stenhårda med de. Jag fick se i vecka 7 men de va endast för jag hade fått utomhavandeskap. Har man fått de så ökar chanserna att få de igen. Annars hade jag aldrig fått nu måste jag vänta till vecka 18 tråkigt nog hade velat se min bebis nuuuu haha!

• Zobeideh

Anna14 va tråkigt att höra får jag lov att fråga va en nackspalt är för något? Finns där något hopp? Gud va tråkigt lider verkligen med er skickar massa styrkekramar till er båda

• Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2013-09-15 21:05:38 följande:
    Hallonoaj88: här i Helsingborg e dem stenhårda med de. Jag fick se i vecka 7 men de va endast för jag hade fått utomhavandeskap. Har man fått de så ökar chanserna att få de igen. Annars hade jag aldrig fått nu måste jag vänta till vecka 18 tråkigt nog hade velat se min bebis nuuuu haha!

Okej då förstår jag varför du fick. fy vad hemskt att behöva gå igenom det. ja jag kan knappt vänta! Har inte rul förrän 23/10. Är ju en evighet kvar haha.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014