• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-15 21:02:07 följande:
    Vad kul att ni oxå kollat vagnar:) är ju superkul, kunde jag aldrig tro för något år sen, haha.

Verkar som att många har eller ska se sin bebis innan rul? Får man fråga hur ni lyckats med det? Jag o sambon har försökt men vår bm ger inte med sig, envis typ det där :p haha nej men vi har väl inte direkt kämpat. Men nu när missfallsrisken minskat är nästa orosmoment, lever den??

Jag har haft två UL. Dels för att jag gick igenom MA i juni och för att jag haft problem med blödningar, 6 blödningar den här graviditeten. Ska man ha tid får man oftast överdriva tyvärr. Första graviditeten hade jag blödningar, men hade en kamp mot sjukvården i 3 veckor innan jag fick en tid. Fostret hade varit dött i 5 veckor..
  • Zobeideh

Hallonpaj88: ja det va de verkligen! Önskar inte ens min värsta fiende det. Så e glad för det bara hände en gång och att jag aldrig mer behöver uppleva de.

Åh va kul. Jag har inte fått min tid än. Jag är i Turkiet när jag går in i vecka 18 så jag måste vänta tills jag kommer hem och jag e inte hemma förrän 13 oktober så blir ju därefter. Kan ju hoppas att jag får tid dagen efter haha

• MagdalenaZ
    anna14 skrev 2013-09-15 21:04:32 följande:
    Läst tråden sen jag plussade i mitten av juli men inte känt behov av att skriva förens nu! I v14+2 nu, hela graviditeten har varit så gott som smärtfri, inget illamående & med vul i v10+2 för att bestämma längden på den, allt såg bra ut. Fick dock en chock i fredags då va hade tid för MKP & läkaren såg direkt att något inte stod rätt till Bebisen har en nackspalt på över 10mm Läkaren gav inte mycke hopp, första analysen av provet bör vara klart på tisdag & han har även sagt att den långa ska göras om inte den första visar något. Om det inte är kromosomfel är det med största sannolikhet allvarliga organmissbildningar & vi är inställda på att vi inte kommer få behålla detta barnet kan inte riktigt fatta det, förlåt för ett deppigt inlägg men jag var tvungen att få skriva av mig

Usch va tråkigt! :( skickar massa styrkekramar och hoppas du och din sambo tar er igenom detta!!
  • Zobeideh

MagdalenaZ: det här med att kämpa får att få vul är så jäkla sjukt tänk så hade du aldrig fått tid också hade gått där till vecka 18. Sjukvården idag alltså. Finns inte ord. Jag kämpade oxå med att få vul me mitt utomhavandeskap Helsingborg vägrade ta emot mig fick åka hela vägen till en privatklinik i Lund för att få reda på detta. Helt sjukt!!

• Heene

Hej och välkomna alla nya! =)
    Men vad jobbigt att höra Anna =( verkligen ett mardrömssenaio...

Hallonpaj, Jag har inte heller sett eller hört bebis än och får också vänta till RUL. Vi tackade nej till KUB och har inte valt att kontakta ngn privatklinik för att gör VUL. Och hjärtljuden lyssnar inte vår BM på förän v 25....
    Har också tänkt tanken på att den kanske inte lever. Men jag känner då och då typ som fjärilar/kittlingar i livmodern och inbillar mig att det kanske är bäbis som rör sig =) för att stilla mitt sinne att allt är som det ska där inne ändå. (känner alltså inga direkta rörelser)

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-15 21:30:10 följande:
    MagdalenaZ: det här med att kämpa får att få vul är så jäkla sjukt tänk så hade du aldrig fått tid också hade gått där till vecka 18. Sjukvården idag alltså. Finns inte ord. Jag kämpade oxå med att få vul me mitt utomhavandeskap Helsingborg vägrade ta emot mig fick åka hela vägen till en privatklinik i Lund för att få reda på detta. Helt sjukt!!

Vilken klinik i Luns va det här? Jag hade kamp mot KK i Lund och Malmö.. ringde runt på olika Capio kliniker och fick typ utskällningar. Värst var nog KK i Lund..

Det har faktiskt blivit helt sjukt med sjukvården.. men att du inte fått UL när du varit med om utomhavandeskap är riktigt märkligt!
  • anna14

Zobeidhe: Nackspalt är det man även mäter i KUB, normalt är vad jag förstår 0,5-2,5mm, har inte ens läst om någon som haft 10! Bred nackspalt är en indikation på DS, men även andra avvikelser som hjärt och njurfel

Tack för omtanken & lycka till alla <3

• flowers
    anna14 skrev 2013-09-15 22:36:51 följande:
    Zobeidhe: Nackspalt är det man även mäter i KUB, normalt är vad jag förstår 0,5-2,5mm, har inte ens läst om någon som haft 10! Bred nackspalt är en indikation på DS, men även andra avvikelser som hjärt och njurfel
    Tack för omtanken & lycka till alla <3

Nackspalten på min bebis va 8mm och ändå fick jag en låg risk. 
    Det behöver inte vara fel. 
    Tråkigt att få ett sånt besked när man längtar så mkt efter den lilla.    
  • Zobeideh

MagdalenaZ: jag fick hjälp på Capio kliniken vid centralen. Kommer inte ihåg va jag sa till dem för att dem skulle ta in mig men då va jag så trött på att kämpa så jag va mest otrevlig i telefonen så dem tog in mig hehe :)
    Jag visste aldrig då att de va Utomhavandeskap utan jag bara kände att de inte stämde. Så de va dem i Lund som upptäckte att jag hade de. Och när dem väl fråga mig är du säker på att du är gravid blev jag så förbannad och tog telefonen till Gyn akut i Helsingborg och tvinga dem ta in mig. Och då tog dem in mig direkt. Hade en riktigt tur som upptäckte de innan de "small"

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014