• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Nyfniken83

Vi vill definitivt veta kön. Det va vi överens om från början. Nu får vi bara hoppas att det går att se på rul.. Som vi för övrigt fortfarande inte fått tid för. Måste ringa imorrn!!

• jesspett

Natt - Vad gulligt av din syster! =D 

Fick reda på nu när vi gick ut med det hela på fb att en av mina vänner också är gravid, beräknad en dag innan jag! Väldigt skoj, synd bara att vi bor ganska många mil ifrån varandra. =7 

• Zobeideh

Jesspett: här va de likadant när vi gick ut med vårt fick jag reda på 3 av mina andra vänner som jag umgicks med förr oxå skulle ha barn 2 st i feb och en i mars

• jesspett

Hehe, ja nu fick jag reda på en till, en månad senare ;) Roligt att många tänkte lika för ungefär lika lång tid sedan!

Är det några som har "koll" på sina förslossningsavdelningar? Jag är lite skeptisk mot det bb't vi har närmast till, har hört mycket dåligt om det men å andra sidan så är det väl oftast de dåliga historierna som går runt och det är de man hör. Någon annan som funderar på att "rymma" till annan ort när det är dags? ;) 

• Zobeideh

Jesspett: jag har faktiskt inte hört något dåligt. Min svägerska har fått två barn här men hon har aldrig nämnt något dåligt så tror dem e bra här i Helsingborg

• anaconda
    jesspett skrev 2013-09-17 21:10:56 följande:

Hehe, ja nu fick jag reda på en till, en månad senare ;) Roligt att många tänkte lika för ungefär lika lång tid sedan!

Är det några som har "koll" på sina förslossningsavdelningar? Jag är lite skeptisk mot det bb't vi har närmast till, har hört mycket dåligt om det men å andra sidan så är det väl oftast de dåliga historierna som går runt och det är de man hör. Någon annan som funderar på att "rymma" till annan ort när det är dags? ;) 

Haha rymma till annan ort, tyckte väl ganska fränt :) då vi bor i norra Sthlm så får vi välja Danderyd el Karolinska vi har valt Danderyd men kommer att föda på akademiska i Uppsala. Eftersom vi bor i Sigtuna så har vi rätt att välja Uppsala dock måste vi tillhöra ett Sthlm sjukhus hos bm! Så antar att vi halv rymmer :)
  • Zobeideh

Tänker så här: när de väl kommer igång. Kommer man orka rymma till en annan ort? Vill man inte till närmsta? :-P

• anaconda
    Zobeideh skrev 2013-09-17 21:18:23 följande:

Tänker så här: när de väl kommer igång. Kommer man orka rymma till en annan ort? Vill man inte till närmsta? :-P

För oss ligger akademiska närmast och tar kortast tid att åka till speciellt om de är en vardag och sthlms rusningstrafik då vill vi inte åka mot Sthlm Danderyd eller KS
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014