• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Ah okej. Ja då förstår jag :) tänkte bara när jag hörde en annan ort: att de skulle typ ligga en bra bit ifrån haha :-P

• jesspett

Jo, antagligen är man väldigt sugen på att komma till närmsta möjliga och det är ju tyvärr sällan alla bra förlossningshistorier pratas om under lika lång tid som de få dåliga. 

Närmsta för oss är 30 min bort, nästa är 1 och en halv timme bort så det känns lite långt även om jag tänkt tanken!

• Zobeideh

1 och en halv timme bort, ja du då får ni åka i god tid. Men jag känner lite som dig. Jag hade aldrig valt ett dåligt ställe. Jag vill känna mig trygg speciellt när jag har denna förlossningarädsla som jag har. Då känns de ganska viktigt.

• Hallonpaj88

För mig känns det också viktigast att jag ska känna mig trygg o att de verkligen bryr sig om min sambo. Vill inte känna att vi är i vägen :) men har bara hört gott om både bb stockholm och danderyd och det ligger bara 40 min från oss så det känns skönt.

Usch hade ju stickningar idag och det sitter kvar fast lite bara. Blir lite orolig eller har ni känt liknande?

• Heene

Vi kommer inte att ta reda på kön. Sambon vill inte och för mig spelar det inte så stor roll, jag ser för och nackdelar med både och =)
    Så Sambon fick välja helt enkelt.
    Vill ha kvar en sista liten överraskning till förlossningen, som kanske tom kan bli en liten extra pusch när man känner att man vill ge upp hehe.
    Men samtidigt skulle det vara praktiskt att veta i tid med tanke på saker man köper, för att slippa köpa allt neutralt fram till förlossning.

Jag skulle iaf vilja föda på BB stockholm, dom verkar ha ett sätt att arbeta på som jag gillar. Men har hört bra om flera här i stockholm.
    Vi ha typ lika långt till danderyd (som jag egentligen hör till) men av nån anledning har jag fastnat för bb stockhlm mer =)

• Xora

Gick in i v 14 idag och livmodern växer som bara den =) Idag har den inte alls tyckt om att jag sitter vanligt eller böjer mig fram; trots att den inte är så stor än tycker den tydligen inte om att bli minsta ihoptryckt =)

• Xora

Apropå bb, är det någon som funderar på Nyköping? För mig kommer det bli antingen där eller i Eskilstuna, och jag vet inget om nåt av det.

• Hallonpaj88
    Xora skrev 2013-09-17 21:59:00 följande:
    Gick in i v 14 idag och livmodern växer som bara den =) Idag har den inte alls tyckt om att jag sitter vanligt eller böjer mig fram; trots att den inte är så stor än tycker den tydligen inte om att bli minsta ihoptryckt =)

Jag är oxå i vecka 14:) hur känns det i din mage menar du?
  • Hallonpaj88
    Heene skrev 2013-09-17 21:57:10 följande:
    Vi kommer inte att ta reda på kön. Sambon vill inte och för mig spelar det inte så stor roll, jag ser för och nackdelar med både och =)

Så Sambon fick välja helt enkelt.

Vill ha kvar en sista liten överraskning till förlossningen, som kanske tom kan bli en liten extra pusch när man känner att man vill ge upp hehe.

Men samtidigt skulle det vara praktiskt att veta i tid med tanke på saker man köper, för att slippa köpa allt neutralt fram till förlossning.

Jag skulle iaf vilja föda på BB stockholm, dom verkar ha ett sätt att arbeta på som jag gillar. Men har hört bra om flera här i stockholm.

Vi ha typ lika långt till danderyd (som jag egentligen hör till) men av nån anledning har jag fastnat för bb stockhlm mer =)

Nu kanske jag är jätteseg men är inte bb stockholm på danderyds sjukhus..?:)
  • Xora
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-17 22:02:02 följande:
    Jag är oxå i vecka 14:) hur känns det i din mage menar du?

Jag har växtvärk förstås, men när jag sitter upprätt eller böjer mig fram tar det liksom emot inuti, trots att magen inte alls är stor; Jag är knubbig från början, så jag har lite svårt att se om magen putar =)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014