• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Xora
    saraamandaa skrev 2013-09-18 09:47:04 följande:
    Efter minimalt med sömn inatt infann vi oss på kullbergska för RUL kl 8 imorse :) allt såg så himla bra ut , en riktig livlig och vad hon kunde se ett friskt barn !!! Iiih lyckan är total fast att vi fick backa en vecka :) ????

Vad härligt! Jag längtar tills det är vår tur att få kika på vår bebis =) Är det möjligen Kullbergska i Katrineholm ni var till? Vi går också där eftersom vi bor i Katrineholm =)
  • Xora
    ananas86 skrev 2013-09-18 09:54:23 följande:
    Jag är i vecka 15 och känner precis likadant. Det är jätteobehagligt att sitta ner länge eller ännu värre att böja sig ner. Blir illamående och får en krampaktig känsla i livmodern.

Det får bli mammabyxor på jobbet snart, de vanliga byxorna känns trånga över magen nu, trots att jag bytt till en större storlek..

Men känns bra när man märker att magen växer! :D

Ja, lite krampaktigt känns det. Mina byxor sitter bra när jag står och går; när jag sitter är en annan femma. Det är kanske det som gör att det känns obehagligt, så jag funderar också på mammabyxor snart =) Den enda affären i Katrineholm som säljer mammakläder är HM, och de har ju inte alla storlekar tyvärr.
  • saraamandaa
    Xora skrev 2013-09-18 11:58:23 följande:

Vad härligt! Jag längtar tills det är vår tur att få kika på vår bebis =) Är det möjligen Kullbergska i Katrineholm ni var till? Vi går också där eftersom vi bor i Katrineholm =)
    Ja det stämmer :) hoppas att ni med får en tjej som håller på att utbilda sig för då tittar hon länge först sen kommer en annan och också tittar så vi fick se bebisen i ca 40 min :) lycka till för er sen när det är dags :)
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-09-18 07:46:09 följande:
    Igår slog det mig efter BM besöket, att vi ska VERKLIGEN ha barn. Det är äntligen vår tur. Tårarna som kommer är inte längre sorg utan glädje. Efter 3 års kämpande och vi nästan gav upp så kom det till oss. Som en trevlig 25 års present (plussade någon dag efter) Och allt har flytit på som det ska. Vi är äntligen förbi risk veckorna och barnet lever faktiskt där inne,. Vi har äntligen fått tid till RUL. Vår tid ingen annans tid. Det är vår tid att få reda på va det är som gömmer sig där inne. jag kan äntligen handla kläder till VÅRT barn ingen annans barn.
    Att få känna denna enorma lycka är enorm för oss båda. Och det var som min svärfar sa igår. man ser lyckan stråla om dig. Du ler med hela ansiktet.
    Jag kan inte minnas när jag va så glad sist. Måste ha varit innan vi började försöka.

Det är verkligen helt otroligt. Nu ska jag bara njuta av vår graviditet. Och alla dem negativa tankarna är borta.

(kände bara för att skriva av mig :D)
    Känner precis som du känner. Man kan bara inte fatta att det är verkligen vår tur nu.
    Att inne i magen ligger det lilla livet som vi ska få bli föräldrar till.
    Det är en tid att fira detta och vara glad
  • Zobeideh

Längtanefterdig: precis! Nu ska man vara glad och fira! Att de äntligen är vår tur efter alla år och alla försök.

Vi flyttade in i en trea förra året, det ena rummet har stått tomt och väntat på att bli barnkammare. Nu kan man äntligen börja fixa där inne

• ananas86
    Xora skrev 2013-09-18 12:02:01 följande:
    Ja, lite krampaktigt känns det. Mina byxor sitter bra när jag står och går; när jag sitter är en annan femma. Det är kanske det som gör att det känns obehagligt, så jag funderar också på mammabyxor snart =) Den enda affären i Katrineholm som säljer mammakläder är HM, och de har ju inte alla storlekar tyvärr.

Ja, stå och gå funkar bra.

Har lagt undan alla mina vanliga byxor privat, så har bara leggingsmodeller med resår i midjan hemma.

På jobbet har vi däremot en stel byxa med knapp och gylf. Funkade ett tag med större storlek, men nu är det väl dags att köpa de första mammabyxorna då..

Har också kollat på HM bara, verkar vara okej priser där. Så i eftermiddag får jag kika där, kan ju inte gå runt och ha kramp i magen på jobbet!

Hoppas du hittar bra/billiga/bekväma byxor också!
  • Xora
    ananas86 skrev 2013-09-18 13:13:43 följande:
    Ja, stå och gå funkar bra.

Har lagt undan alla mina vanliga byxor privat, så har bara leggingsmodeller med resår i midjan hemma.

På jobbet har vi däremot en stel byxa med knapp och gylf. Funkade ett tag med större storlek, men nu är det väl dags att köpa de första mammabyxorna då..

Har också kollat på HM bara, verkar vara okej priser där. Så i eftermiddag får jag kika där, kan ju inte gå runt och ha kramp i magen på jobbet!

Hoppas du hittar bra/billiga/bekväma byxor också!

Gud vad skönt det lät med leggings! Synd att det börjar bli lite kallt för iaf mig att ha leggings ute nu... Hoppas du hittar sköna byxor till jobbet!
  • Xora
    saraamandaa skrev 2013-09-18 12:14:12 följande:
    Ja det stämmer :) hoppas att ni med får en tjej som håller på att utbilda sig för då tittar hon länge först sen kommer en annan och också tittar så vi fick se bebisen i ca 40 min :) lycka till för er sen när det är dags :)

Ååh det låter ju helt underbart! Hoppas hoppas att vi också får en elev; det är väl en månad eller så tills vi ska på rul. Ska till bm imorgon och ta prover, så jag antar att nästa tid efter det blir ul, och om en månad är jag i vecka 18. Blir ju perfekt =)
  • Emelie e

Hej

Imorgon ska jag göra vul, då jag haft en liten blödning och bruna flytningar. Är nu i vecka 14 (13+3) och hur stor är risken att man kan få missfall nu? Är livrädd, vill bara intala mig att det är normalt och att det kommer gå över och barnet lever..

• MagdalenaZ

Lite uppdatering kring min något ofarliga situation, som man givetvis förvärrar i sitt lilla huvud..

Jag skulle ju åka till gynmottagning idag för bokat besök för kontroll av blödningar och bruna flytningar och smärtan jag haft till och från.. t.o.m. magen har blivit mindre sedan två veckor tillbaka. Läkarrsekreteraren ringer och meddelar att läkaren är sjuk. Jag som gått runt och lugnat mig med att jag ska på läkarbesök idag... ringer till barnmorskan om hon bara skulle kunna kolla hjärtljud, dom tar in mig på UL. ALLT ser bra ut!
    Hon förklarade att vissa kvinnor har blödningar och bruna flytningar hela graviditeten, jag är en av dom. Jag sa att jag kunde leva med att jag var orolig, bara man kunde få slippa blödningarna...
    Jag fick iallafall se mitt lilla liv, vinkandes och studsandes i min mage.. det är ju sååå häftig känsla!
    När jag sen kom tillbaka till jobbet och berättade så bekräftade mina arbetskollegor att min mage inte syns lika mycket som för två veckor sedan, men de har inte vågat säga något för de vet min situation.

Jag måste bara få säga att det händer så mycket skit i mitt liv hela tiden och har pågått i tre år, allt från misshandel av en idiot man dejtat 3 veckor, rättegång och allt skit därefter, jag har tappat all kontakt med vänner sen jag flyttade och fick "ett stadigt liv" med sambo och ännu längre bort från dem sedan jag blev gravid, min mamma gick bort för knappt ett år sedan och familjen har blivit så splittrad efter det, jag är så sjukt ensam att den lilla lyckan som växer i mig har blivit något mer än ett liv. Jag och min sambo ska få skapa en egen familj, men det är bara så tråkigt att ingen i vår närhet vill dela denna lycka med oss.... tur att ni i detta forum finns så man vet att ni delar samma glädje med en fastän vi inte känner varandra... Hjärta

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014