• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90
    j3nnyy skrev 2013-09-22 18:37:01 följande:
    Har ni börjat handla något till bebisen ännu? :)

Nä, vi har inte direkt pratat om när vi skall börja handla heller men så idag satt jag och kollade bebiskläder på nätet. Berättade för sambon att ag är så sugen på att handla bebiskläder varpå han säger att vi får ju handla nästa onsdag efter RUL. vet ni hur glad jag blev? Min sambo har tänkt min tanke!! Efter UL kommer vi åka och shoppa första plaggen till bebisen för att fira att allt var bra (får bara hålla tummarna för att allt är bra nu med).
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig. Nä de har nog mkt med min skolios att göra. Får ofta ont i den. Så idag är det en sån dag. Som bara e jobbig tyvärr :(

• Zobeideh

Jag har handlat två st bodyn och en nalle de e allt. Men nu när vi åker på semester kommer där nog bli en del handlande. Turkiet har såå söta bebis kläder så måste handla.! Sen är vagnen redan inhandlad kunde inte hålla mig och skulle de nu hända något så får vagnen bara stå så länge. Men ville så gärna ha den vagnen så va bara tvungen :) där blev de en emmaljunga nitro

• Zobeideh

Jag tror vi kommer få en pojke. Har känt de på mig sen jag fick plusset men igår när jag va hos min pappa och min styvmamma började prata om alla hennes symtom som hon haft på flickor så stämde de in där :-/ sen e de många som säger och de står på nätet att har barnet hjärtljud under 140 så e de pojke och över så e de flicka. Mina hjärtljud låg på 145. Så spännande detta och se. Jag tror fortfarande pojke i alla fall :)

• j3nnyy

Vi har köpt en brio happy. Har en vän som jobbar i en baby butik, blev rekommenderad den då det är ganska stor längd skillnad på oss. (Ungefär 35 cm) och vi kommer köra ganska mycket "off road"

• MagdalenaZ

Bara för att ni började skriva om bikarbonattestet så gjorde jag det. Det bubblade en hel del, så pojke.. :)
    Förra graviditeten kände jag verkligen FLICKA.. men sen den här graviditeten började så känner jag pojke.. Konstig stark känsla jag haft både gångerna. När min arb. kollega såg bilden sa hon "Ja han har vuxit.. han. han.." Sista ultraljudet sa t.o.m. läkaren HAN, men läkaren rättade sig SNABBT och sa bebisen!
    Jag skrattade och sa att min sambo blir nog glad! :)

Jag var och tittade på kläder och sängar idag, men min sambo vill gärna vänta till efter RUL 24 oktober! 

• anaconda
    j3nnyy skrev 2013-09-22 18:34:06 följande:

Åh vad roligt! Vi har rutin UL 10 oktober, kan knappt vänta!
    Såg att du bor i bro, vi bor utanför Sigtuna och brukar åka till Willys i bro och storhandla! :)
  • j3nnyy
    anaconda skrev 2013-09-22 20:12:41 följande:
    Såg att du bor i bro, vi bor utanför Sigtuna och brukar åka till Willys i bro och storhandla! :)

Vi med :) bor i Kungsängen :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014