• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Nyfniken83

Jag äter folsyra. Är i v 18. Träffade en läkare förra veckan som skrev ut extra stark folsyra tillochmed. Hon sa att det alltid är bra att äta det.

• MiCorazon

Jag äter ingen folsyra alls, om det nu inte finns i Gravidvitaminerna från Apoteket..? Sen äter jag Mumomega med omega 3 och omega 6 plus järntabletter, Soft Iron har jag för mig att de heter (veggie så de inte stoppar upp en).

• Tinapina

Rul i morgon, helt otroligt vad tiden går! Ska bli spännande att se om de kan se vad det är som gömmer sig där inne:)

Är det fler här som har och har problem med familjelivs gravid-app? Den bara slutade att uppdatera så fick ta bort den:/

• MagdalenaZ
    MiCorazon skrev 2013-09-30 21:39:09 följande:
    Jag äter ingen folsyra alls, om det nu inte finns i Gravidvitaminerna från Apoteket..? Sen äter jag Mumomega med omega 3 och omega 6 plus järntabletter, Soft Iron har jag för mig att de heter (veggie så de inte stoppar upp en).

Gravid-tabletterna har folsyra i sig :)

Dom äter jag två gånger per dag, kompletterar med järntabletter och omega-3 för gravida. :)
  • majsa88

Var finns omega 3 för gravida? Jag köpte omega 3 på apoteket o det stod att gravida oxo kunde ta den.

MagdalenaZ skrev 2013-10-01 09:07:47 följande:
    Gravid-tabletterna har folsyra i sig :)

Dom äter jag två gånger per dag, kompletterar med järntabletter och omega-3 för gravida. :)

• SiriW
    Idiiis91 skrev 2013-10-01 09:33:17 följande:
    Idag är det vara 22 dagar kvar till mitt rul! Låt tiden gå fort :)
    Jag har 8 dagar kvar, jag längtar ihjäl mig! Mest för att det knappt syns på mig och känns inget heller, är lite småorolig :/
  • MagdalenaZ

Jag tänkte ju bara berätta för er om min fruktansvärda huvudvärk jag haft..
    Jag har aldrig upplevt något värre, jag kunde inte tänkte klart, så illa att jag glömt bort planer om att hälsa på mina vänner i helgen.. men det spelar ingen roll. Jag hade inte problem med blodtryck, distriktsköterskan ska att det kan vara näringsbrist, vilket jag tyckte var rena spekulationer då jag äter väldigt bra och allsidig kost. MEN igår hos bm sa hon, att det jag beskriver är spänningshuvudvärk, om jag kollat synen senaste (vilket jag har och precis bytt linser) och om jag jobbar framför dator (vilket jag gör).. hon förklarade att att hela kroppen förändras nu och muskulaturen i kroppen förändras också, vilket gör att man just kan få dessa problem..

Så jag ska nog utöka mina utflyker till badhuset. Det är ju en jättebra träning att simma så jag ska satsa lite bättre på det.. :)   

• majsa88
    MagdalenaZ skrev 2013-10-01 11:09:12 följande:
    Jag tänkte ju bara berätta för er om min fruktansvärda huvudvärk jag haft..
    Jag har aldrig upplevt något värre, jag kunde inte tänkte klart, så illa att jag glömt bort planer om att hälsa på mina vänner i helgen.. men det spelar ingen roll. Jag hade inte problem med blodtryck, distriktsköterskan ska att det kan vara näringsbrist, vilket jag tyckte var rena spekulationer då jag äter väldigt bra och allsidig kost. MEN igår hos bm sa hon, att det jag beskriver är spänningshuvudvärk, om jag kollat synen senaste (vilket jag har och precis bytt linser) och om jag jobbar framför dator (vilket jag gör).. hon förklarade att att hela kroppen förändras nu och muskulaturen i kroppen förändras också, vilket gör att man just kan få dessa problem..

Så jag ska nog utöka mina utflyker till badhuset. Det är ju en jättebra träning att simma så jag ska satsa lite bättre på det.. :)   
    jag har exakt samma, spänningshuvudvärk, vet inte vad jag ska ta mig till. kan knappt skartta eller böja huvudet eller prata . pulserar hjäl i huvudet, känns nstan som om ett kärl ska brista. tog mitt tryck o det var ganska lågt, men brukar ligga lågt . vet inte vad problemet är....
    o jag har börjat simma sedan förra veckan , åh det är så härligt. älskar det. jag blir så lugn o känner , mig så lätt i vattnet. fast jag simmat lugnt, ingen sport simning. ska iväg o simma idag med :) 
  • MagdalenaZ
    majsa88 skrev 2013-10-01 11:36:32 följande:
    jag har exakt samma, spänningshuvudvärk, vet inte vad jag ska ta mig till. kan knappt skartta eller böja huvudet eller prata . pulserar hjäl i huvudet, känns nstan som om ett kärl ska brista. tog mitt tryck o det var ganska lågt, men brukar ligga lågt . vet inte vad problemet är....
    o jag har börjat simma sedan förra veckan , åh det är så härligt. älskar det. jag blir så lugn o känner , mig så lätt i vattnet. fast jag simmat lugnt, ingen sport simning. ska iväg o simma idag med :) 
    Ja barnmorskan sa att man kan absolut simma, men vissa kan få värre smärta med foglossningen.. men man ska anpassa simningen efter hur man själv känner.. Jag ska iväg imorgon och simma lite :)

Hur är det med er andra? Hur upplever ni andra trimestern? Är det så juvligt som det står överallt? 

Jag kan inte hålla med, jag har mest bara haft krångel..     
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014