• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Ananans86: Gud efter ditt inlägg är det nog första gången jag känner: vilken tur jag inte la mig på operationsbordet för jag har alltid tänkt. Att efter operationen så blir allt super men jag lider nästan lite med dig när man läser de. Just att du behövde gå igenom så mycket. Men riktigt skönt att allt ser "bra" ut nu eller att de känns mycket bättre efter den sista operationen.

Jag fick korsett när jag va 13 år. Min rygg svängde lite i början men ju mer tiden gick desto mer ökade den. Så på ett halvår smällde den på ca 10 grader extra i kröken. Tror operation va att den skulle ligga på 40 grader. Kommer ihåg att jag hade 39,6. Så där va de egentligen inte snack om saken för operation men jag vägra (har fobi för operationsbord) så lyckades få ett år med korsett och så självklart observation.
    Efter ett år hade min rygg konstigt nog minskat sig 5 grader och läkarna blev faktiskt förvånade så jag hade en riktigt tur.
    Men samtidigt undrar man hur de hade blivit med operation.
    För jag har fortfarande ont i ryggen. Hjälper jag någon flytta så är jag sängliggandes dagen efter. Så ryggen kan va rätt jobbig här för mig.

Här blev de oxå ett enormt inlägg haha.
    Men som du skriver så har även jag en stöttande sambo som är som en bästa vän som alltid finns vid min sida och de e viktigt :) och man har mycket att se fram emot nu :) så de sista jag egentligen tänker på är ryggen men samtidigt är det lite skränande för jag vet inte hur de kommer bli mot slutet av graviditeten hehe

• ananas86

Zobeideh: När jag var 14 år och skulle opereras fösta gången var min rygg jättedålig. Har för mig att båda krökarna var mellan 50 och 60 grader. Kommer ihåg att jag hade så ont i ryggen att jag var tvungen att gå och lägga mig en stund efter skolan nästan varje dag.

Alla sa att efter operationen skulle ryggen bli bra och jag skulle inte ha ont längre. Men jag var livrädd för att operationen skulle gå fel och att jag skulle bli förlamad. Minns att jag hade världens ångest innan operationen.

Inför andra operationen gick jag in med en helt annan inställning. Jag var 25 år då och tänkte på ett helt annat sätt. Jag ville göra operationen själv, för jag ville ju inte ha ryggen som den var resten av livet. Vi hade börjat tänka på att skaffa barn, så jag bestämde helt enkelt att denna gången ska det gå bra!

Jag fick en helt annan hållning och en jäkla massa motivation efter operationen. Så när jag väl kom igång med sjukgymnastiken och jag märkte att det hjälpte blev det som en positiv spiral! :)

Självklart är jag lite begränsad i min rörlighet, kan tex inte göra en kullerbytta, men det kan jag leva med! :) Sen lyssnar jag på min kropp nu och lyfter inte tunga saker, för då vet jag att jag får ont.

Jag kommer fortsätta att träna, även om jag har fått minska på vikterna och inte orkar lika mycket just nu under graviditeten, så vågar jag inte sluta helt.

Om jag ska ge dig ett råd tycker jag att du ska ta hjälp av en sjukgymnast som du känner förtroende för och lägga upp ett bra träningsprogram. Sen är det viktigaste att lyssna på sin kropp, gör inte sånt som du får ont av! Det finns andra som kan lyfta tunga saker! :)

Hoppas att det kommer gå bra för oss båda och att vi ska slippa massa ryggvärk även mot slutet av graviditeten! :) Vi har ju så mycket positivt och spännande framför oss, så känns mycket bättre att fokusera på det! :)

• Längtanefterlilladig

Är det någon här inne som har ont över blygdbenet?

Även inuti slidan?

Det känns som knivhugg ibland inuti mig.

Min magvärk tror jag är sammandragningar. Men "knivhuggen" tror jag kan vara foglossning.

• Emelie e

Hej!

I helgen var jag med min pojkvän och föräldrar i Helsingborg för att gå på Wallmans. Det var jättebra, bra show och jättegod mat. Härligt att klä upp sig, blir så sällan :) Vi var på wallmans ganska tidigt då de sa att man behövde vara det men vi satt kanske i en halvtimme innan de släppte in. Det var dåligt med syre och värre blev det ju mer folk som kom. Kände mig yr men sen gick det jättefort när jag stod i trappan på väg upp. Svimmade, det var riktigt läskigt! Aldrig svimmat förut, blev rädd men som tur är så hade jag sällskap som hjälpte mig upp samt personal som var snälla och hämtade vatten. Har ni råkat ut för det eller känt mer yrsel? Har läst att man har lättare för att bli yr när man är gravid. Gick in i vecka 16 idag (15+0). Känns underbart, men nu går dte jättefort tycker jag, längtar tills man känner sparkar :)

• Mango08
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-28 16:46:27 följande:

stort grattis!!
    Härligt att bli framflyttad.
    Såg BM direkt att det var en pojke?

Japp, det var ganska tydligt. Förutom snoppen som stack ut så såg man även pungen så det gick inte att missta för något annat Flört
  • Idiiis91

Åh vilken känsla ja hade idag!

En gammal tjejkompis tittade förbi helt spontant och hon hade med sig sin 4 månader dotter! Gissa om jag mös?!

Gud så mysigt de va! Och så glad tös!

Nu längtar jag verkligen till min egen lilla ska komma ut så man kan mysa varje dag! Kan inte tiden bara gå fort?

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-29 17:27:04 följande:
    Är det någon här inne som har ont över blygdbenet?
    Även inuti slidan?
    Det känns som knivhugg ibland inuti mig.
    Min magvärk tror jag är sammandragningar. Men "knivhuggen" tror jag kan vara foglossning.
    Jag var inne igår på akuten för att jag kände så (var också så orolig för att jag hade öppnat mig eller något osv att jag grät). Det stråla ut i benet ibland också, men inte alltid. En gynläkare undersökte och hittade inget fel på livmodern eller barnet. Hon trodde det kunde komma från ryggen eller något så det är säkert foglossning du känner. Jag känner fortfarande av det, men är inte lika orolig längre iaf ;)
  • Idiiis91

Nån som vet om man får äta silicea som gravid? Tabletter för hår och naglar!

Trodde jag skulle få en chock och svimma i duschen när jag tittade på golvbrunnen. I stort sätt halva mitt hår låg där :( jag fick panik!!!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014