• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Idiiis91 skrev 2013-09-29 21:07:07 följande:
    Nån som vet om man får äta silicea som gravid? Tabletter för hår och naglar!
    Trodde jag skulle få en chock och svimma i duschen när jag tittade på golvbrunnen. I stort sätt halva mitt hår låg där :( jag fick panik!!!
    Jag åt det i nästan 1½ år, mest för att min mage blev mkt bättre av den sen att håret och naglarna blev bättre var bara plus i kanten. MEN min barnmorska avrådde mig till att ta det! Så jag har skippat det och både hår och naglar har hållit i sig. Hur länge har du tagit det? 
  • anaconda

Klämde på bröstvårtorna nu och de kom en klar vätska ur dom! Ska de komma redan? V 17 idag!

• Idiiis91
    MagdalenaZ skrev 2013-09-29 21:37:31 följande:
    Jag åt det i nästan 1½ år, mest för att min mage blev mkt bättre av den sen att håret och naglarna blev bättre var bara plus i kanten. MEN min barnmorska avrådde mig till att ta det! Så jag har skippat det och både hår och naglar har hållit i sig. Hur länge har du tagit det? 

Jag åt det ca ett halvår förra året.

Har dock inte ätit de under detta året men nu bara ramlar de hår!

Får ringa min bm imorgon och kolla med henne vad hon tycker.
  • 82maria
    Emelie e skrev 2013-09-29 19:16:06 följande:
    Hej!

I helgen var jag med min pojkvän och föräldrar i Helsingborg för att gå på Wallmans. Det var jättebra, bra show och jättegod mat. Härligt att klä upp sig, blir så sällan :) Vi var på wallmans ganska tidigt då de sa att man behövde vara det men vi satt kanske i en halvtimme innan de släppte in. Det var dåligt med syre och värre blev det ju mer folk som kom. Kände mig yr men sen gick det jättefort när jag stod i trappan på väg upp. Svimmade, det var riktigt läskigt! Aldrig svimmat förut, blev rädd men som tur är så hade jag sällskap som hjälpte mig upp samt personal som var snälla och hämtade vatten. Har ni råkat ut för det eller känt mer yrsel? Har läst att man har lättare för att bli yr när man är gravid. Gick in i vecka 16 idag (15+0). Känns underbart, men nu går dte jättefort tycker jag, längtar tills man känner sparkar :)
    jag blir också lätt yr, är nu i 15+3. Var till IKEA i helgen och blev alldeles kallsvettig och yr där helt plötsligt, ordnade upp sig efter att jag suttit ner en stund. Känner också av yrseln om jag tar i med lite mera kraft ( skulle skruva fast ett skåp i väggen i går och stod och tyngde skåpet mot väggen medan sambon skruvade fast den och blev såklart yr och kallsvettig...) Har som tur inte svimmat än i alla fall! Men läskigt känns det när man blir helt kraftlös, yr och svag och börjar svettas, Men det går väl över senast i mars antar jag Glad
  • MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-09-29 22:04:15 följande:
    Klämde på bröstvårtorna nu och de kom en klar vätska ur dom! Ska de komma redan? V 17 idag!

Har läst att det kan förekomma runt v 17..
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-09-29 20:43:42 följande:
    Jag var inne igår på akuten för att jag kände så (var också så orolig för att jag hade öppnat mig eller något osv att jag grät). Det stråla ut i benet ibland också, men inte alltid. En gynläkare undersökte och hittade inget fel på livmodern eller barnet. Hon trodde det kunde komma från ryggen eller något så det är säkert foglossning du känner. Jag känner fortfarande av det, men är inte lika orolig längre iaf ;)

Ja man blir ju sjukt orolig att man öppnat sig. Trodde jag var ensam om att känna så här. Men känns bra att veta att allt var bra med dig. Då är det nog foglossning tror du inte?
  • Lovely90

Ni som har foglissning och så, vilken vecka är ni i? Själv har jag inte haft ont någonting och är inte trött eller för den delen. Har inte varit det på hela tiden. Är i v 18 nu och mår precis som vanligt. Hoppas det fortsätter så!

• Heene
    Emelie e skrev 2013-09-30 15:42:26 följande:
    Äter ni folsyra och har gjort det även efter v.12?
    jag äter fortfarande fast jag är i v 16. Tänkte äta tills kartan är slut sen får det nog räcka =)
    Har ätit sen en månad innan jag plussade och det är ju bara de första 3 månaderna som sägs vara viktiga.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014