• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • jesspett

Jag måste nog säga att allt känns väldigt lugnt och skönt =) Känner inte av graviditeten särskilt mycket, är pigg och välmående vilket man inte riktigt kunde säga v6-v12 så jag är nöjd! ;)

Har börjat leta efter lite symönster så man kan ha något att göra ett halvår framöver, har än så länge stickat två mössor. Den ena blev för liten och den andre är nog på gränsen också. Blir lätt så när man bara stickar på känsla, kan ju inte sticka efter mönster men det ska min kära mor få lära mig om ett par veckor har jag tänkt! Så slipper man gissa på antalet maskor och så vidare! ;) 

• Heene

Ja, andra trimestern är ljuvlig! Iaf om man jämför med första =)
    Illamåendet har nästan helt försvunnit, samma med tröttheten. Foglossningen som smög sig på ibland från v10 har inte visat sig mkt alls senaste veckorna. Jag kan ÄTA igen, lycka!
    Brösten ömmar mindre och värken sitter mest i bröstvårtorna nu.
    Jag orkar gå promenader med hundarna som jag inte gjort på hela sommaren, börjat jobba heltid igen sen en vecka tillbaka.
    Kan nästan glömma bort att jag är gravid ibland nu =) magen ömmar inte på samma sätt när jag rör mig och sitter så blir inte påmind stup i ett att magen är där.
    Och sexlusten börjar komma tillbaka!... dock är det av ngn anledning svårt att genomföra samlag då inga ställningar känns bra för magen. Ett problem jag verkligen vill lösa =P
    Och det bästa av allt är att magen börjar synas dygnet runt nu och inte bara när man har ätit och svullnar upp =)

Dock kissar jag fortfarande 2-4 ggr per natt. Och det är väl inget som kommer ge med sig antar jag.
    Över lag så är jag mkt nöjd med andra trimestern och hoppas det  håller i sig till slutet =P För mår jag så här kan jag vara gravid typ alltid =)
    Jag som aldrig mer ville vara med om detta när jag genomled de första 3 månaderna haha.
    och så är det bara 2 dagar kvar till 5e månaden... galet :D :D :D

• Lovely90

Jag mår hur bra som helst. Mår egentligen bättre än innan jag blev gravid för då hade jag mycket mer problem med både IBS och laktos. Nu är allt prima :)

• Thesan

jag är i v 17 (16+4) och är fortfarande djuriskt trött.. och har ont i huvet, svamp till och från "down stairs" så sex är bara att drömma om...lite besviken så jag gått och längtat efter andra trimestern för att jag skulle bli piggare...aja det kanse kommer....illamåendet är ju bortblåst tack och lov :)

• Idiiis91
    SiriW skrev 2013-10-01 11:00:17 följande:
    Jag har 8 dagar kvar, jag längtar ihjäl mig! Mest för att det knappt syns på mig och känns inget heller, är lite småorolig :/

jag är lika nojig jag! Känner ingenting förutom på kvällarna att det spänner lire och de syns knappt heller nått på mig :/
  • Ziiah

Rul idag gick bra! Fick veta att vi väntar en liten kille. 13 mars blev det nya BF så är i v 16+4 idag... Men jag har känt bebis i snart två veckor ändå! Det enda som var lite onormalt var den ena njurens storlek, den var lite förstorad... Så det blir ul i v 32 igen för att se hur det set ut då. Det var ändå så skönt att se att han mår bra där inne. Han var väldigt livlig och tyckte om att korsa benen! Så underbart!

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-30 08:50:03 följande:

Ja man blir ju sjukt orolig att man öppnat sig. Trodde jag var ensam om att känna så här. Men känns bra att veta att allt var bra med dig. Då är det nog foglossning tror du inte?
    Det är nog foglossning eller en klämd nerv i ryggen. Det var vad läkaren trodde iaf
  • ananas86

Ziiah: Spännande med RUL, kul att ni fick veta kön! :) Nu har du samma BF-datum som jag, men får väl se om jag får behålla det på mitt RUL den 16:e.. Känns som evigheter dit, 15 dagar..

• Ziiah
    ananas86 skrev 2013-10-01 15:49:19 följande:
    Ziiah: Spännande med RUL, kul att ni fick veta kön! :) Nu har du samma BF-datum som jag, men får väl se om jag får behålla det på mitt RUL den 16:e.. Känns som evigheter dit, 15 dagar..
    Ja! :) Vad roligt! Tiden kommer gå fort, och det blir nog lättare att se bebben då också tror jag :) Vi trodde jag var i v 17+3 idag egentligen så... Ska ni ta reda på könet? :)
  • ananas86

Nu måste jag beklaga mig lite..

Har mått oförskämt bra hittills, knappt mått illa, bara lite växtvärk i livmodern och lite extra andfåddhet..

Men nu har jag åkt på världens värstingförkylning! :( Känner mig helt död och kan knappt andas pga täppt näsa.. :( Försöker använda koksaltlösning istället för vanligt nässpray och massa te istället för hostmedicin, men detta är inte kul! :( Buhu!

Men samtidigt som jag ligger här och tycker synd om mig själv, kan jag inte låta bli att le lite när jag tittar på magen och konstaterar att den faktiskt vuxit en del.. :) Tänkte ta mig till datorn sen och bjuda på en magbild i bildtråden.. :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014