• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86
    Ziiah skrev 2013-10-01 16:01:06 följande:
    Ja! :) Vad roligt! Tiden kommer gå fort, och det blir nog lättare att se bebben då också tror jag :) Vi trodde jag var i v 17+3 idag egentligen så... Ska ni ta reda på könet? :)

Ja, sen ca vecka 12 har tiden gått väldigt fort faktiskt, så två veckor borde gå fort.. :) Vi var på läkarundersökning och RUL i vecka 13, tycke man såg ganska bra redan då, men på RUL kommer man ju få se ännu mer! :)

Vi har inte bestämt oss om vi vill kolla kön eller inte riktigt.. Kan se för- och nackdelar med både att veta och inte veta.. Vi kommer nog inte bestämma oss förrän samma dag..
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-10-01 15:04:54 följande:
    Rul idag gick bra! Fick veta att vi väntar en liten kille. 13 mars blev det nya BF så är i v 16+4 idag... Men jag har känt bebis i snart två veckor ändå! Det enda som var lite onormalt var den ena njurens storlek, den var lite förstorad... Så det blir ul i v 32 igen för att se hur det set ut då. Det var ändå så skönt att se att han mår bra där inne. Han var väldigt livlig och tyckte om att korsa benen! Så underbart!
    Åh grattis, va roligt med en liten pojke!
    Andra pojken här nu i denna tråden som är bekräftat.
    Jag har mitt RUL om 7 dagar. Vi vill också ta reda på könet.
    Får se om jag bryter trenden och får en flicka
  • Längtanefterlilladig

Hade varit roligt att göra en lista igen, det verkar som om många är här inne & bara läser men aldrig skriver.
    Vore roligt om alla deltog tycker jag
    Hade iallfall varit roligt med en lista med när man ska på RUL, och om man ska kolla kön vad det blir isåfall.
    Samt lite om ålder & stad man bor i. Är det möjligt att fixa tror ni?
    Hade varit roligt att ha den listan längst upp i Anacondas första inlägg så man kan se listan hela tiden.

Jag kan börja skriva;

29 år, bor i Halmstad. RUL 8/10 TROR det blir en flicka

• majsa88

24, bor i göteborg, RUL 30/10 ska kolla kön. ALLA säger att det är en pojke, jag själv har INGEN aning alls. men tror kanske på flicka just för att säga emot alla? haha

• ananas86

27 år. Bor i Göteborg. Har RUL 16/10

Både min egen, några av mina vänners och min systers känsla säger att det är en liten tjej i magen. Men min sambo tror/hoppas på en liten kille..

• Hallonpaj88

25 år, bor några mil norr om Stockholm.

Rul 23/10.

Min känsla säger flicka men sambon tror pojke. Vi kommer vilja ta reda på könet :)

• Emelie e

25år, bor i Jönköping. Vi ska på RUL 25/10 och vi kommer ta reda på kön :)

• Tinapina

30. Halmstad. Rul i morgon! Jag tror ingenting alls och ingen runt om oss har vågat gissa förutom min syster som tror att det är en pojke. Vi får se i morgon:)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014