• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Idiiis91

Åh jag gick från mamma nu på kvällen och hade en konstig känsla i kroppen. Kändes som nån stirrade på mig! Vände lite försiktigt på huvudet och bakom mig gick de nån med uppdragen luva, men när hen såg att ja tittade så försvann hen och kom tillbaka lika fort igen :/ fy fan säger jag bara! Och sambon svarade inte i telefon :( och mamma jobbade :( som tur är, är jag nu hemma på min soffa och välbehållen! Urs vilken kväll!

• Natt

Den 11e får vi se vår bebis igen Vi ska inte ta reda på vad det ska bli. Blir vecka 19 imorrn. Jag har funderat lite på hur länge man ska jobba ivår måste nog ha ett svar till chefen i slutet på oktober. Mycket att tänka på...

• flowers

Jag har inte berättat för vänner och familj ännu att jag är gravid.
    Vågar inte...
    Syns inte, direkt på mig att jag är gravid men snart kommer det väl synas. 
    Imorgon ska jag till BM för andra gången, hoppas jag får lyssna på bebis hjärta.

• Zobeideh

25 år första barnet bor i Helsingborg RUL den 21 oktober och gissar på kille dem flesta tror de så vi får se

• Joma

26 år, första barnet, 4 mil ifrån Helsingborg. RUL 24/10 å vi ska ta reda på könet. Har haft en känsla av att det är en pojke hela tiden (kan dock inte förklara varför) men alla andra gissar på flicka! De är 23 dagar kvar men det känns som 230 ;) Ni förstår mig säkert, haha!

Direkt vi vet könet tänkte vi ta en tripp till Ullared faktiskt, om jag nu kan må bättre snart. Har mått bra nu vecka 11 till 14 eller ja, bättre iallafall, men gick in i 16 idag å har mått sämre de senaste dagarna. Kräkt första gången på flera veckor å riktiga problem med ryggen som bara blir värre :(

• Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2013-10-01 21:41:34 följande:
    26 år, första barnet, 4 mil ifrån Helsingborg. RUL 24/10 å vi ska ta reda på könet. Har haft en känsla av att det är en pojke hela tiden (kan dock inte förklara varför) men alla andra gissar på flicka! De är 23 dagar kvar men det känns som 230 ;) Ni förstår mig säkert, haha!

Direkt vi vet könet tänkte vi ta en tripp till Ullared faktiskt, om jag nu kan må bättre snart. Har mått bra nu vecka 11 till 14 eller ja, bättre iallafall, men gick in i 16 idag å har mått sämre de senaste dagarna. Kräkt första gången på flera veckor å riktiga problem med ryggen som bara blir värre :(

Roligt med gekås. Känner som dig att om man mår bättre kan man göra lite mer. Har plågats av illamående nu i 10 veckor
  • Sopp

Hej! Nu hoppar jag in 2625 inlägg senare - Vårt barn är beräknat till den 25e mars och nu har jag en fråga som kanske är konstig - vem vet..

Vi gjorde ett UL vecka 12+6 och fick såklart med oss en bild från detta ultraljud. Jag själv är ganska övertygad om att det är en kille då man helt klart kan se något avlångt med runt under i den regionen där man förväntar sig att se ett "paket". Min sambo säger att detta inte är möjligt och att vår sån isf är världens mest välutrustade foster då det proportionerligt inte ser riktigt ut om man jämför med resten av benet

HAR foster av det manliga könet ett utvecklat könsorgan som kan synas utanför kroppen vid rätt vinkel?      

• Sopp
    Emelie e skrev 2013-10-01 20:53:56 följande:
    Hur har ni det med humörsvängningar? Jobbar ni eller pluggar?

I söndags började jag gråta när min sambo micrade blåbärskakan för länge ..
  • Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-01 21:49:58 följande:

Roligt med gekås. Känner som dig att om man mår bättre kan man göra lite mer. Har plågats av illamående nu i 10 veckor
    Ja Gekås är alltid roligt, å speciellt nu! Vi var å kollade på babyavdelningen sist vi va där men kunde ju inte direkt handla nåt då jag tyckte att allt va könsindelat.

Usch jag känner med dig.. Har mått illa sen vecka 6 å har ätit lergigan Comp sen vecka 10 ungefär :/ Har fobi mot att kräka också så de är inte direkt kul!,
  • Joma
    Emelie e skrev 2013-10-01 20:53:56 följande:

Hur har ni det med humörsvängningar? Jobbar ni eller pluggar?

Jag har inga direkta problem med svängningar när det gäller att gråta å så, kan knappt gråta känns de som, vilket jag verkligen kunnat innan jag blev gravid! Däremot är jag sjukligt lättirriterad å känner att jag ibland vill mörda någon! Kan vara för att någon ringer mig när jag inte kan svara å då tänker jag typ "men fattar inte idioten att jag inte kan svara nu eller?"
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014