• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saltad

RUL i morgon kl 16! Det ska bli fantastiskt spännande!

Är nervös, men hittills bara på ett positivt sätt :) Det har varit härligt att läsa om alla här som redan varit och att allting sett bra ut!
    Hoppas också att vi ska kunna få reda på om det är en pojke eller flicka. Det hade varit så mysigt att få veta lite mer om vår lilla :)))

• tvetalan

Hade sån huvudvärk idag, får det typ någon gång i månaden. Slutar alltid med en massa spya :( känns bättre nu som tur är. Elände med migrän. Usch!

• j3nnyy

Vad jobbar ni med? Eller har ni blivit sjukskrivna? Jag jobbar som undersköterska på en geriatrik ortoped avdelning, så det är väldigt tungt med mycket lyft. Vet inte hur det ska gå :( har fruktansvärt ont i ryggen och höfterna efter en dags jobb

• Prinsessan på ärten

Jag jobbar som controller, och har turen att kunna arbeta hemmifrån nästan hela tiden. ( ansvarar för Europa så jag kan ändå inte vara överallt :) har tänkt jobba februari ut om jag kan.

• tvetalan
    Saltad skrev 2013-10-13 19:46:08 följande:

RUL i morgon kl 16! Det ska bli fantastiskt spännande!

Är nervös, men hittills bara på ett positivt sätt :) Det har varit härligt att läsa om alla här som redan varit och att allting sett bra ut!
    Hoppas också att vi ska kunna få reda på om det är en pojke eller flicka. Det hade varit så mysigt att få veta lite mer om vår lilla :)))

Lycka till :D det kommer säkert gå jättebra! Det är en fantastisk känsla att se sin bebbe på det sättet :) vi behövde knappt fråga om kön för jag såg snoppen direkt hihi!
  • Längtanefterlilladig
    Saltad skrev 2013-10-13 19:46:08 följande:
    RUL i morgon kl 16! Det ska bli fantastiskt spännande! Är nervös, men hittills bara på ett positivt sätt :) Det har varit härligt att läsa om alla här som redan varit och att allting sett bra ut! Hoppas också att vi ska kunna få reda på om det är en pojke eller flicka. Det hade varit så mysigt att få veta lite mer om vår lilla :)))

Lycka till. Kommer gå super bra. Är så härligt att se ens lilla bebis.
  • Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2013-10-13 19:52:43 följande:
    Vad jobbar ni med? Eller har ni blivit sjukskrivna? Jag jobbar som undersköterska på en geriatrik ortoped avdelning, så det är väldigt tungt med mycket lyft. Vet inte hur det ska gå :( har fruktansvärt ont i ryggen och höfterna efter en dags jobb

Kan tänka mig att du har ont. Stackars. Kan du inte dra ner på arbetstid eller hur gör man?Jag är timmis förskollärare. Sa upp mig i somras. Tänkte jobbat som timmis i höst & sen söka fast. Blir inte så. Än sålänge går det bra. Har tur att min man tjänar bra så jag jobbar när jag mår bra. Inte blivit mkt alls. 60 dagar innan förlossning kan man gå hemma tror jag.
  • j3nnyy

Jag har besök hos min barnmorska nästa måndag så ska försöka stå ut tills dess, annars får jag ringa henne i veckan. Känns bara som att det är så tidigt att bli sjukskriven redan, vad ska man göra hela dagarna? Haha. Gå och sukta efter bebis kläder kanske, men tiden kommer ju gå så långsamt :(

• Heene
    j3nnyy skrev 2013-10-13 19:52:43 följande:
    Jag är egen företagare och siktar på att jobba februari ut. Har iaf bokat in jobb så långt som till den 28 feb, så får vi hoppas att jag mår så bra att jag inte behöver avboka =)
    Har dock börjat förvarna kunderna jag bokat in nästa år att risken finns att jag fått diverse gravidproblem som gör att jag inte kan jobba.
    Jag kan även tacka nej till de större jobben redan nu som jag vet att jag förmodligen inte kommer att orka.
    Det är rätt skönt att bestämma själv hur mkt jag orkar med och vill ta på mig faktiskt =)

I somras när jag mådde som sämst så var jag tvungen att dra ner verksamheten till deltid för att orka med. Men nu är jag uppe i fart igen och så hoppas jag att det förblir fram till i mars =)
    Så om allt går som planerat kommer jag att gå hemma och vila upp mig från 1mars till BF (beräknat den 19e än så länge)

• Nyfniken83

Rul om 10 timmar!!! Längtar! Undrar om man kommer kunna sova alls inatt. Känns skönt att jag va hos bm för bara en vecka sen och fick höra hjärtat. Det gör att jag inte känner mig så orolig, mest förväntansfull. Kram på er!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014