• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Grattis till pojken! Visst är det en fantastisk känsla efter UL? Jag vill gå varje dag och titta på bebisen!

• Längtanefterlilladig
    Nyfniken83 skrev 2013-10-14 09:29:32 följande:
    Nu är det gjort!! Allt såg fint ut. Så nu kan vi pusta ut. Ny bf 7/3 och då dyker det upp en liten pojke! Sååååå lycklig!

Stort grattis!Ännu en till pojke i klubben
  • Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2013-10-13 21:38:19 följande:
    Jag har besök hos min barnmorska nästa måndag så ska försöka stå ut tills dess, annars får jag ringa henne i veckan. Känns bara som att det är så tidigt att bli sjukskriven redan, vad ska man göra hela dagarna? Haha. Gå och sukta efter bebis kläder kanske, men tiden kommer ju gå så långsamt :(

Osäker om BM kan sjukskriva dig. Men vet att försäkringskassan är hårda & det första man ska försöka är att få ändrade arbetsuppgifter. Men förstår att det inte är så lätt. Jag är i princip hemma varje dag. Inga problem. Tiden går jätte fort & man hinner med en del som man inte skulle annars. Min magvärk & illamående har varit det värsta. Omöjligt kunnat jobba. Om det går över & jag börjar må bättre tänkte jag att jag skulle jobba mer.
  • majsa88

Åå vad roligt. Grattis till pojken :)

Nyfniken83 skrev 2013-10-14 09:29:32 följande:
    Nu är det gjort!! Allt såg fint ut. Så nu kan vi pusta ut. Ny bf 7/3 och då dyker det upp en liten pojke! Sååååå lycklig!

• j3nnyy

Längtanefterlilladig jag tror att bm fixar läkarbesök med läkaren som finns på mvc där jag går. Är svårt med andra uppgifter på en avdelning, men ska lyssna med dom andra på jobbet som haft barn hur dom gjort. Vad jag hört är de ingen som fått avslag på sjukskrivning pga att det är en så tung avdelning, men man ska aldrig säga aldrig med försäkringskassan vad jag förstått. Har inte behövt ha nått att göra med dom, så har inga erfarenheter av det som tur är.
    Ja nått hittar man nog på att göra om dagarna :)

• Nyfniken83

Tack för alla pojkgrattis. De e verkligen härligt med UL! Nu e det "bara" 10 v till nästa. Lycka till alla ni som har rul att se fram emot.

• Ziiah

Jag vaknade i morse av att jag typ läckte. När jag reste mig upp fortsatte det rinna och bilda blöta fläckar på lakanet. Jag gick på toa och efter fortsatte det så att byxorna blev blöta... Ska in till gyn och kolla klockan 14 idag men är så nervös och rädd! Tänk om det är fostervatten och att bebis inte har tillräckligt i magen.. Vet inte vad som händer och vad jag gör om det faktiskt är fostervatten som rinner!

• Nyfniken83

Ringde till förlossningen förra veckan för det kändes som att jag läckte. Hon jag prata med sa att det är enkelt åtgärdat med mediciner om man läcker fostervatten. Nu vet jag ju inte om hon bara ville lugna mig men det kändes ju lugnare iallafall. Mitt "rinnande" gick över så åkte aldrig in.

• MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-10-14 10:16:18 följande:
    Längtanefterlilladig jag tror att bm fixar läkarbesök med läkaren som finns på mvc där jag går. Är svårt med andra uppgifter på en avdelning, men ska lyssna med dom andra på jobbet som haft barn hur dom gjort. Vad jag hört är de ingen som fått avslag på sjukskrivning pga att det är en så tung avdelning, men man ska aldrig säga aldrig med försäkringskassan vad jag förstått. Har inte behövt ha nått att göra med dom, så har inga erfarenheter av det som tur är.

Ja nått hittar man nog på att göra om dagarna :)

Om du känner att du arbetar med tungt arbete så är det graviditetspenning du ska söka. Sjukskriven blir man för att man är sjuk (fara för dig och barnets hälsa osv) hör med arbetsgivaren om hur de gjort med andra på jobbet!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014