• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sopp
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-11 14:55:38 följande:

Absolut håller med. Allt annat förutom vagn & bilbarnstol har vi fått köpa för en billig peng av min syster. Vi har kläder,filtar,bärsele,babysitter,gåstol,skor,ytter kläder. Allt möjligt. Det vi ska köpa är en badbalja & spjälsäng. Som många unnar sig resor & dyra kläder så unnar vi oss en vagn. Som dessutom svärmor & min mamma är snälla & ger oss.

Ja dom är väl nästan lika exhalterade som er kan jag tänka mig! Barnbarn är ju stort =) Det var snällt av dom!

Bra att ha syskon att köpa/ta över från, för mina och sambons föräldrar blir det första barnbarnet. Jag köpte en helt onödig mini-baseballjacka för 250 kr som barnet kommer att kunna använda i ca 3 månader men jag kunde inte hålla mig, men funderar på att köpa klädpaket på tradera nu - verkar finnas en hel del som ser bra ut  
  • Längtanefterlilladig
    Sopp skrev 2013-10-11 15:30:20 följande:
    Ja dom är väl nästan lika exhalterade som er kan jag tänka mig! Barnbarn är ju stort =) Det var snällt av dom!

Bra att ha syskon att köpa/ta över från, för mina och sambons föräldrar blir det första barnbarnet. Jag köpte en helt onödig mini-baseballjacka för 250 kr som barnet kommer att kunna använda i ca 3 månader men jag kunde inte hålla mig, men funderar på att köpa klädpaket på tradera nu - verkar finnas en hel del som ser bra ut  

Jag har köpt lite mammakläder på tradera.

Mina vänner köper ofta klädpaket med bebiskläder där. Brukar va fina kläder. Speciellt små storlekar har barnet några veckor tror jag. Men man kan inte låta bli. Tror det är en process i att bli mamma & få "boa" köpa/kolla kläder & andra bebis saker.
  • MagdalenaZ
    Sopp skrev 2013-10-11 14:46:15 följande:
    De flesta barnvagnsolyckorna som sker varje år beror på att barnet har ramlat ut ur barnvagnen vilket beror på att föräldrarna inte har uppsyn. Kollar man bara att alla bromsar och spärrar fungerar på en begagnad så är det inga problem. Det är klart att man kan lägga alla pengar i världen under hela barnets uppväxt på det säkraste säkra - Jag antar att eftersom det aldrig skulle kunna va en begagnad vagn eftersom man inte vet vad som har hänt med den innan, så är det absolut inte tal om någon begagnad bil - Det blir väl en sprillans ny säkrast-i-klassen för x antal 100 000. Sen kan man ju även fundera på miljöpåverkan om alla i den rika världen ska köpa nytt till barnen hela tiden - Men självklart ska man få inhandla precis vad man vill! Jag tycker bara att det är värt att fundera en vända på om det finns bättre användning för pengarna (exempelvis starta upp ett sparkonto till barnet och spara lite på miljön i samma veva?)

Jag måste få säga att jag håller med dig till fullo kring barnvagnshyseterin. Samtidigt som jag inte är särskilt märkes-galen överhuvudtaget, tycker det är konstigt att vilja lägga så mkt pengar på ett visst märke bara för märkets skull. Jag är mer för om jag ser något jag gillar oavsett märke vill jag köpa den. :)

Vem garanterar att en splitterny vagn inte ska gå sönder?

Jag har dessutom väldigt svårt att lita på vad media säger, idag vågar man knappt lita på vad forskare säger (tänker nu på de forskare som ville skriva faran kring växthuseffekten som tystades ner snabbt) , media gör nog precis som alla andra, mkt för pengar ;)

Nog om politik..

Är det bara min sambo som är känslig kring att ha sex, han tycker det känns konstigt när vårat barn finns där inne.. hur är det med era respektive?
  • Natt

Ojojoj vad ni har varit aktiva här idag :)
    Vi har kollat på Bäsen i magen idag. Min sambo är helimponerad över hur den lever där inne. Den var inte still en sekund på hela halvtimmen. BM hade fullt shå att klicka fotobilder för att kolla upp allt men hon var van och lyckades och allt såg bra ut. Vi vill inte veta vad det är för kön på bebisen som väntar på att få träffa oss. Men så skönt att se och kunna räkna klaffarna i hjärtat och se att allt står rätt till. Alla mått stämde och BF står fast vid 4 mars. 
    Sen spenderade vi nästan en timme i barnvagnsaffären. Jag som bestämt mig innan för en Emmaljunga Duo Edge har börjat luta kraftigt åt en City Cross istället då det skiljer så mycket i storlek och 3,5 kg i vikt. Jag är inte stark om man säger så. City Crossen går ju in i fler bilar med. Men vi ska köpa våran på begagnat så vi får väl se men jag är verklilgen kluven nu. Hjulen är bättre på den ena, liggdelen på den andra.... Det är ju ett virrvarr.

Min sambo tycker också det är lite svårt att Bäsen är där inne vid sex men om han är tillräckligt sugen så glömmer han bort det. 

Började gråta på Citygross idag för jag ville så gärna köpa något litet till Bäsen men sambon ville inte. Tycker det är så svårt när han inte vill förbereda nånting. Vill ju så gärna köpa något litet. Han skulle helst inte köpa en pinal förrän Bäsen är ute på BB men det funkar ju liksom inte riktigt. Man måste ju ändå tänka positivt och att allt ska gå bra. Är det någon av er som upplever detta?
    Vi fortsatte handla och sen mitt i så vände han sig om och sa, "Du vill verkligen köpa nåt för att fira att den mådde bra och så va? Jag svarade att det är ju precis så man känner att man har köpt nåt när man såg den i magen för sista gången och sen så får den det när man är på BB och den har kommit ut, jag tycker det är fint och en bra idé. då gick vi tillbaka och handlade en underbar mjuk liten nalle som SKA ligga jämte bebisen när den väl kommit ut :D          

• Zobeideh

Min sambo har än så länge inga problem med sex. Kanske blir annorlunda efter RUL och han verkligen ser att där finns en bebis :-P

Med shopping är vi båda glada för att handla vi båda har köpt lite kläder till lillen

• Joma

Är de bara jag som känner typ puls eller som jättestarka hjärtslag i kroppen? Känns som de slår SKIThårt men de kommer ju inte ifrån mitt hjärta? Haha skitsvårt å förklara men förstår någon mig? Kom nu när jag satt framåtlutad mot soffbordet när vi åt? Har känt de någon gång innan också?

• Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2013-10-11 19:55:58 följande:
    Är de bara jag som känner typ puls eller som jättestarka hjärtslag i kroppen? Känns som de slår SKIThårt men de kommer ju inte ifrån mitt hjärta? Haha skitsvårt å förklara men förstår någon mig? Kom nu när jag satt framåtlutad mot soffbordet när vi åt? Har känt de någon gång innan också?

Ja känner en stark puls i magen. Men måste vara stora kroppspulsådern som ligger i kläm på något konstigt vis.
  • Joma

Kanske formulera mig konstigt - mena att de är ju mitt hjärta men de känns som de sitter i hela kroppen liksom? Haha

• Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-11 20:09:52 följande:

Ja känner en stark puls i magen. Men måste vara stora kroppspulsådern som ligger i kläm på något konstigt vis.
    Ja för nu när jag lutar mig tillbaka så flyttar de sig från magen å då känner jag ju starkt att de är i hjärtat, typ som att de rusar å slår riktigt hårt! Gör nästan ont i hela bröstkorgen.
  • j3nnyy

Har en superfin liggdel till Brio happy årsmodell 2013. Färgen är mörkblå med lite diskreta mönster. Googla på brio happy navy harmony. Är fortfarande i kartong och aldrig använd.Har fått en röd precis likadan av en kompis som jag tycker passar bättre till våran lilla flicka :) tokig man är egentligen! Nypriset är 2099kr. Säljes billigt då vi inte har användning för den :) hojta till om någon av er är intresserade.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014