• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-10-14 17:28:18 följande:
    Fick göra ul och sedan en gynundersökning. De mätte fostervattnet (på ul-bilden) till 3,5 cm (dom säger att man ska ha minst 2 cm annars). Och hon märkte också att jag hade väldigt vattniga flytningar men att det inte fanns något spår av fostervatten i. Så det var otroligt skönt att höra! Det kändes lite läskigt att vakna av att det var blött liksom.. Men hon som undersökte mig sade att om det blir så igen ska vi åka in och kolla upp det också, det kan ju vara allvarligt i vissa fall (om det faktiskt skulle vara fostervatten). Men skönt att det inte var något farligt och att lillkillen låg där inne och sparkade för fullt när hon kollade honom!
    Åh va skönt att höra.
    Det har varit mycket för dig. Nu hoppas jag att du får lite lugn & ro och slipper fler sjukhusbesök.
    Kram
  • Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-14 17:29:57 följande:
    Åh va skönt att höra.
    Det har varit mycket för dig. Nu hoppas jag att du får lite lugn & ro och slipper fler sjukhusbesök.
    Kram

Ja, nu får det vara lugnt tills förlossningen tycker jag! Behöver inte mer oro, det är ju inte bra för någon.
  • LillsmurfanLisa
    Anki84 skrev 2013-10-12 13:37:13 följande:
    Känner samma sak när det kommer till hjärtslagen. Men det är precis som Sopp skrev, man har ju mer blod i kroppen som hjärtat måste pumpa runt så det känns ju verkligen. 

Vi kommer köpa en begagnad barnvagn, det finns så många fina på blocket så det känns helt bortkastade pengar på en helt ny för flera tusen när man kan få en riktigt fin och fräsch för mycket mindre peng.

Lisa: Haha lite sjukt att vi hade samma bf innan rul och nu efter rul så har vi samma bf igen =)

Åh min lilla pojke är hur vild som helst, rumlar runt som en galning där inne och buffar å har sig hihi. Världens underbaraste känsla! 
    Haha, ja det är lite sjukt! 

Jag kan också meddela att jag (och även sambon) känner min egen puls i typ alla kroppsdelar. Väldigt spännande erfarenhet. 

I övrigt har jag också en vildbatting i magen. Jag blev otroligt glad (och lite chockad) över de första sparkarna - som även sambon och den blivande morfarn fick chans att känna i samma veva som jag. Nu blir jag mest full i skratt då Grodan lever rövare i magen varje gång jag sitter på en föreläsning eller ett seminarium. 

Och så en fråga: är det någon mer som har problem med blodtrycksfall? Finns det något man kan göra åt det? Jag har extremt lågt blodtryck i vanliga fall. Graviditeten har inte gjort det bättre.  I lördags var jag ute och dansade men svimmade av en millesekund (min kille höll mig stående, tack och lov). Nu vill jag göra vad jag kan för att slippa vara med om det igen...
  • Ziiah
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-14 17:47:33 följande:
    Och så en fråga: är det någon mer som har problem med blodtrycksfall? Finns det något man kan göra åt det? Jag har extremt lågt blodtryck i vanliga fall. Graviditeten har inte gjort det bättre.  I lördags var jag ute och dansade men svimmade av en millesekund (min kille höll mig stående, tack och lov). Nu vill jag göra vad jag kan för att slippa vara med om det igen...

Jag har också väldigt lågt blodtryck och känt av blodtrycksfall också, för att hålla mig kvar så jag inte svimmar sätter jag mig ner nästan direkt när jag känner av det.
    Har märkt att när jag ätit lakrits (lakrisal) så har det blivit bättre. Jag har mest haft problem med att stå still så när jag väl gör det ser jag till att iaf röra på benen eller något. Annars pratade bm om stödstrumpor också, att det kunde hjälpa :)

Lakrits (bl.a) motion och stödstrumpor är det jag har hört kan hjälpa iaf
  • Saltad

Hemma från vårt RUL! Vi får också en liten pojke :)
    Fantastiskt härligt att se den lilla igen!

Jag trodde det skulle vara en flicka för det är verkligen en massa pojkar överallt nu! Flera bekanta som också ska få pojkar och tekniskt sett borde det ju vara någorlunda 50/50 i det stora hela ;) Undrar var resten av alla bebisflickor är? Haha.. 

• LillsmurfanLisa
    Ziiah skrev 2013-10-14 18:01:44 följande:

Jag har också väldigt lågt blodtryck och känt av blodtrycksfall också, för att hålla mig kvar så jag inte svimmar sätter jag mig ner nästan direkt när jag känner av det.
    Har märkt att när jag ätit lakrits (lakrisal) så har det blivit bättre. Jag har mest haft problem med att stå still så när jag väl gör det ser jag till att iaf röra på benen eller något. Annars pratade bm om stödstrumpor också, att det kunde hjälpa :)

Lakrits (bl.a) motion och stödstrumpor är det jag har hört kan hjälpa iaf
    Åh, vad skönt att höra. Jag vill minnas att du skrev ett inlägg om en händelse här, men var inte säker på om det var i den här tråden...

Lakrits ska jag cykla iväg och köpa på en gång. Har hört det tidigare också, men blev påmind nu - tack! Stödstrumpor ska svärmor ordna (hon jobbar på apoteket). Det var ett bra tips - tack för det också!

När det kommer till motion ligger jag bra till då jag tränar varannan dag. 
  • Ziiah
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-14 18:09:49 följande:
    Åh, vad skönt att höra. Jag vill minnas att du skrev ett inlägg om en händelse här, men var inte säker på om det var i den här tråden...

Lakrits ska jag cykla iväg och köpa på en gång. Har hört det tidigare också, men blev påmind nu - tack! Stödstrumpor ska svärmor ordna (hon jobbar på apoteket). Det var ett bra tips - tack för det också!

När det kommer till motion ligger jag bra till då jag tränar varannan dag. 

Jo, jag skrev det här. Blodtrycksfall är inget roligt så man gör ju vad man kan för att undvika det! Än så länge har jag klarat mig på lakrits bara, men blir nog att köpa ett par stödstrumpor (som bm rekommenderade) snart också. Det är ju bra att du tränar iaf! Träning är jag dålig med...
  • Sopp
    Saltad skrev 2013-10-14 18:06:58 följande:
    Hemma från vårt RUL! Vi får också en liten pojke :)
    Fantastiskt härligt att se den lilla igen!

Jag trodde det skulle vara en flicka för det är verkligen en massa pojkar överallt nu! Flera bekanta som också ska få pojkar och tekniskt sett borde det ju vara någorlunda 50/50 i det stora hela ;) Undrar var resten av alla bebisflickor är? Haha.. 

Alla jag känner som har fått/ska få barn under de närmaste 2 åren har fått flickor, så därför är ju jag övertygad om att jag ska få en pojke enligt samma princip! =) Får vänta i 2 veckor till innan vi får veta!
  • Längtanefterlilladig
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-14 18:09:49 följande:
    Åh, vad skönt att höra. Jag vill minnas att du skrev ett inlägg om en händelse här, men var inte säker på om det var i den här tråden... Lakrits ska jag cykla iväg och köpa på en gång. Har hört det tidigare också, men blev påmind nu - tack! Stödstrumpor ska svärmor ordna (hon jobbar på apoteket). Det var ett bra tips - tack för det också! När det kommer till motion ligger jag bra till då jag tränar varannan dag. 

Tänk bara på att lakrits i större mängder inte är bra.
  • Längtanefterlilladig
    Saltad skrev 2013-10-14 18:06:58 följande:
    Hemma från vårt RUL! Vi får också en liten pojke :) Fantastiskt härligt att se den lilla igen! Jag trodde det skulle vara en flicka för det är verkligen en massa pojkar överallt nu! Flera bekanta som också ska få pojkar och tekniskt sett borde det ju vara någorlunda 50/50 i det stora hela ;) Undrar var resten av alla bebisflickor är? Haha..   

Gratulerar Välkommen till pojkklubben
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014