• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88
    Tinapina skrev 2013-10-12 20:14:54 följande:
    Omeoprazol hjälper mig. Och mineralvatten och banan:)
    har tagit omeprazol i 1 månad nu. kan inte sluta, så fort jag slutar så börjar halsbrännan o överproduktion av magsaft som känns riktigt obehagligt i magsäcken
  • Saltad

Har otroligt mycket halsbränna konstant nu.
    Jag kör på citronvatten och Novalucol, det fungerar helt okej hittills. Citron neutraliserar magsyran något och gör att det inte känns lika jobbigt. Har även hört att sötmandel ska hjälpa att tugga i sig några stycken, men det har jag inte testat själv ännu. 

• Joma

Skönt att jag inte är ensam om hjärtslagen iallafall! De kan säkert stämma att de är därför de känns så hårt :)

Provade en doppler igår å fick höra hjärtljuden snabbt tre gånger men sen hittar jag inte dem igen :( Nu vill jag bara åka på RUL så man kan andas ut riktigt å se så att allt ser bra ut!

• majsa88

har inte sett bebis sen vecka 11+0- nu börjar man bli orolig om allt ser bra ut. RUL om 12 dagar. känns som en evighet juuuuu, kan inte man ta en sömnsatblett som får en o sova i 12 dagar?

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-10-12 22:52:08 följande:
    Rul på torsdag och jag är så nervös!!!!!!!!

Förstår er nervositet till fullo. Jag var både nervös,förväntansfull & rädd för RUL. Men det gick ju bra & det kommer ert också göra. Typ 1 % risk att något ska va fel. Låt dagarna gå fort för er!!!!!
  • flowers

Jag har också RUL på torsdag, känner mig nervig jag med...
    Hoppas allt är bra.

Sen måste jag nog ta och berätta för min mor och far att jag är gravid, dem vet inget än.     

• majsa88
    flowers skrev 2013-10-12 23:20:34 följande:
    Jag har också RUL på torsdag, känner mig nervig jag med...
    Hoppas allt är bra.

Sen måste jag nog ta och berätta för min mor och far att jag är gravid, dem vet inget än.     
    vad roligt för er som har rul snart, kommer säkert att gå bra. 
    oj har du inte berättat för de än ?! 
  • Längtanefterlilladig

Natten till lördag hände något konstigt. Jag gick upp på toaletten som vanligt kl 04. När jag la mig ner i sängen igen så gjorde det så jävla ont vid naveln. Det var som jag gjort 1000 situps. Ömmade över naveln & lite ut på båda sidor. Somnade om & trodde det skulle försvinna. När jag vaknade 4 timmar senare var smärtan kvar. Ringde 1177. Hon sa ring förlossningen. Ringde dit. BM där sa typ att det jag känner inte har med graviditeten att göra. Livmodern sitter inte så högt än & jag har ingen kramp eller blod. Nu 19 timmar senare har jag fortfarande ont. Gör mest ont vid vridningar, när jag ligger eller trycker vid naveln. Fattar inte vad det är. Men är det kvar imorgon (söndag) eftermiddag åker jag till akuten.

• flowers
    majsa88 skrev 2013-10-12 23:25:10 följande:
    vad roligt för er som har rul snart, kommer säkert att gå bra. 
    oj har du inte berättat för de än ?! 

Neä, inte ännu, vågar inte...
    Snart måste jag väl, kan väl inte säga att det är uppvälld pga. gaser i 40 veckor?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014