• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Det ska faktiskt bli skoj. Snart framme men oroar mig över om det kommer vara hysteriskt mkt med folk:/ vi brukar lyckats pricka in lite lugnare dagar men tydligen så är oktober en riktigt bra månad för dem. Ska bli mysigt att gå på babyavdelningen:)

• Tinapina

Det ska faktiskt bli skoj. Snart framme men oroar mig över om det kommer vara hysteriskt mkt med folk:/ vi brukar lyckats pricka in lite lugnare dagar men tydligen så är oktober en riktigt bra månad för dem. Ska bli mysigt att gå på babyavdelningen:)

• Zobeideh

Åh va skoj tinapina! Meddela om dem har mycket saker jag ska dit tisdag nästa vecka haha

• Längtanefterlilladig
    MiniMatrix skrev 2013-10-14 15:31:14 följande:
    Allt såg bra ut på rul! Blev flyttad från 13/3 till 17/3. Ser ut som vi väntar en flicka! :)

Grattis va roligt
  • MagdalenaZ
    Tinapina skrev 2013-10-14 15:47:12 följande:

De ska ha riktigt billiga baby-prylar som selar och sånt. Jag ska åka dit i januari hade jag tänkt för att handla på mig just sånt krims-krams :)
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-10-14 12:02:54 följande:
    Jag vaknade i morse av att jag typ läckte. När jag reste mig upp fortsatte det rinna och bilda blöta fläckar på lakanet. Jag gick på toa och efter fortsatte det så att byxorna blev blöta... Ska in till gyn och kolla klockan 14 idag men är så nervös och rädd! Tänk om det är fostervatten och att bebis inte har tillräckligt i magen.. Vet inte vad som händer och vad jag gör om det faktiskt är fostervatten som rinner!

Hur mår du?
  • Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-10-14 15:47:12 följande:

Ja oktober är ofta mycket folk. Vi åker alltid dit 23 december. Inte en människa
  • MagdalenaZ

Jag kan verkligen hata mitt liv när den här huvudvärken sätter sig.. jag kan inte ens tänka klart!! Det värsta är att jag fått en tid den 22 oktober och det kommer givetvis vara över tills dess.. :(

• Ziiah

Fick göra ul och sedan en gynundersökning. De mätte fostervattnet (på ul-bilden) till 3,5 cm (dom säger att man ska ha minst 2 cm annars). Och hon märkte också att jag hade väldigt vattniga flytningar men att det inte fanns något spår av fostervatten i. Så det var otroligt skönt att höra! Det kändes lite läskigt att vakna av att det var blött liksom.. Men hon som undersökte mig sade att om det blir så igen ska vi åka in och kolla upp det också, det kan ju vara allvarligt i vissa fall (om det faktiskt skulle vara fostervatten). Men skönt att det inte var något farligt och att lillkillen låg där inne och sparkade för fullt när hon kollade honom!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014