• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    Nyfniken83 skrev 2013-10-13 22:03:55 följande:
    Rul om 10 timmar!!! Längtar! Undrar om man kommer kunna sova alls inatt. Känns skönt att jag va hos bm för bara en vecka sen och fick höra hjärtat. Det gör att jag inte känner mig så orolig, mest förväntansfull. Kram på er!
    Åh vad härligt. är inte alls avundsjuk =P
    måste vänta ända till på fredag innan jag får se liten för första ggn...
    Lycka till imorgon! Och hoppas du kan sova inatt =)
  • majsa88
    Rul om 10 timmar!!! Längtar! Undrar om man kommer kunna sova alls inatt. Känns skönt att jag va hos bm för bara en vecka sen och fick höra hjärtat. Det gör att jag inte känner mig så orolig, mest förväntansfull. Kram på er!
    lycka till !! det kommer gå suuuper {#emotions_dlg.flower}
  • flowers

Lycka till med RUL, spännande att få lite mer begrepp om vem som ligger i ens mage och gosar.
    Pojke/flicka?
    Har själv RUL om 4 dagar...  
  • Nyfniken83

Åhhhhh så pirrig!! Sov mellan 23 och 03 och sen va det kört. Både jag och maken har legat vakna och fnittrat och viskat(mina föräldrar sover över) halva natten. Ganska mysigt! Extra mysigt eftersom bäbis också verkar haft svårt att sova och sparkat och haft sig. Men nu e det bara 2 timmar kvar!!! Vi ska göra rul på SÖS, nån som gjort sitt där??

• Lovely90
    j3nnyy skrev 2013-10-13 19:52:43 följande:
    Vad jobbar ni med? Eller har ni blivit sjukskrivna? Jag jobbar som undersköterska på en geriatrik ortoped avdelning, så det är väldigt tungt med mycket lyft. Vet inte hur det ska gå :( har fruktansvärt ont i ryggen och höfterna efter en dags jobb

Jag jobbar som förskollärare, med småbarn. Hoppas att kunna jobba i princip hela vägen fram. Än så länge har det inte varit några som helst problem men vi får väl se hur det blir sen :)
  • Hallonpaj88

Lycka till ni med rul idag och i veckan. Nästa onsdag är det min tur och är såå nervös och pirrig redan nu :) Ställde mig på vågen nyss. Har gått upp 4 kilo nu och är i vecka 18 (17+2)

• Nyfniken83

Nu är det gjort!! Allt såg fint ut. Så nu kan vi pusta ut. Ny bf 7/3 och då dyker det upp en liten pojke! Sååååå lycklig!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014