• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-12 23:28:19 följande:
    Natten till lördag hände något konstigt. Jag gick upp på toaletten som vanligt kl 04. När jag la mig ner i sängen igen så gjorde det så jävla ont vid naveln. Det var som jag gjort 1000 situps. Ömmade över naveln & lite ut på båda sidor. Somnade om & trodde det skulle försvinna. När jag vaknade 4 timmar senare var smärtan kvar. Ringde 1177. Hon sa ring förlossningen. Ringde dit. BM där sa typ att det jag känner inte har med graviditeten att göra. Livmodern sitter inte så högt än & jag har ingen kramp eller blod. Nu 19 timmar senare har jag fortfarande ont. Gör mest ont vid vridningar, när jag ligger eller trycker vid naveln. Fattar inte vad det är. Men är det kvar imorgon (söndag) eftermiddag åker jag till akuten.

Så där har jag haft i flera veckor, nog för att jag stressat mkt.
    Pratade med min BM och hon sa att det är för att ligamenten töjer sig, inge fara. 
    Men klart om du känner dig jätte orolig och blöder då ska du ju åka in, ifs du har ju inte alls samma uppföljning som jag har hos BM, så åk du in för din egen skull.  
    Graviditeten mår bra, kan jag tänka mig.

Kram.        
  • majsa88

Får jag fråga varför du inte vågar? Haha nee.. 40 veckor går det inte :)

flowers skrev 2013-10-13 00:07:32 följande:
    Neä, inte ännu, vågar inte...

Snart måste jag väl, kan väl inte säga att det är uppvälld pga. gaser i 40 veckor?

• Blixtpatrullen

Tror jag har känt bebisen de senaste dagarna. Trodde först det var något annat men nu känns det som det tilltar. Oftast känner jag det när jag blir stilla efter att ha rört mej. Dock känner jag som små buffar eller stötar och inte fladder eller sprattel som många tydligen känner först, har inte känt nåt sånt heller. Finns det fler som direkt börjat känna som små svaga sparkar? Är v 16+2.

• flowers

Har så mkt problem runt omkring och det blir ju inte mindre när man skaffar sig en bebis.
    Känns som jag inte förtjänar det här och är dömd för att misslyckas, därav min rädsla. 
    Livet är ju svårt till och från men vissa får ju kämpa lite extra i sitt liv.
    Älskar den här lilla som växer och gror inne i mig.
    Men så rädd för vad andra ska tycka.        

• Blixtpatrullen
    flowers skrev 2013-10-13 00:36:13 följande:

Har så mkt problem runt omkring och det blir ju inte mindre när man skaffar sig en bebis.
    Känns som jag inte förtjänar det här och är dömd för att misslyckas, därav min rädsla. 

Det låter tungt. Vad är det för problem? Hoppas allt löser sig och känns bättre snart!
  • Tinapina

Flowers. Man kan mer än vad man tror och man får superkrafter när man får sin lill* på bröstet första gången. Det är ditt liv men du ansvara också för en annan individ. Men det har ju ingen annan något med att göra.

• majsa88

Förstår att vissa har det mer jobbigt. Tyvärr har inte alla det lika bra. Men detta gör en stark o det är säkert en jätte stark kvinna. Beviset är just detta att du bär på ett liv o detta är ett bevis på att du skiter i vad alla andra tycker, annars hade du inte blivit gravid. Håll huvudet ännu högre, för du har lyckats med något stort :)

flowers skrev 2013-10-13 00:36:13 följande:

• Heene

Nu har jag tom SETT sparkarna! Skrattande
    är i v 18 och jag såg klart och tydligt hur det buffade där inne Hjärta
    Har bara tänkt på att lägga dit handen för att känna på dom när det sätter igång. Men nu satt jag bara och tittade på när min karate kid där inne sparkade på. Så häftigt!

• MiCorazon

Är i V 18 nu och har lite av varje:

Halsbrännan dök upp förra veckan och vill inte släppa taget

Hjärtklappning då och då

Huvudvärk   

Ont i magen som mensvärk nästan konstant

Huggande värk i bebismagen

Ont som knivar i magen nästan varje gång jag behöver göra nr 2 (har ibs så ingen överraskning att det är värre nu under grav..)     

Blir mätt väldig snabbt

Humöret är bra men kan tända till och tappa tålamodet ganska snabbt :)

Tror det var allt! Trots allt så njuter jag av att vara gravid, älskar lilla kulan som börjar titta fram och längtar efter att få träffa vår son!! :)))               

• Saltad
    MiCorazon skrev 2013-10-13 19:37:09 följande:
    Är i V 18 nu och har lite av varje:

Halsbrännan dök upp förra veckan och vill inte släppa taget

Hjärtklappning då och då

Huvudvärk   

Ont i magen som mensvärk nästan konstant

Huggande värk i bebismagen

Ont som knivar i magen nästan varje gång jag behöver göra nr 2 (har ibs så ingen överraskning att det är värre nu under grav..)     

Blir mätt väldig snabbt

Humöret är bra men kan tända till och tappa tålamodet ganska snabbt :)

Tror det var allt! Trots allt så njuter jag av att vara gravid, älskar lilla kulan som börjar titta fram och längtar efter att få träffa vår son!! :)))               
    Jag kan skriva under på de flesta av dina punkter här med.. Tur som sjutton att man har det mysiga med graviditeten som väger upp för allt som annars bara gör en gnällig ;)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014