• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Okej. Skönt att jag inte är ensam om det. Tack :) brukar känna bubbel eller som muskel ryckningar där inne men kände inget på hela dagen igår. .hoppas det kommer snart

• Tinapina

Någon som kan rekommendera något annat järntillskott än niferex? Blusat innehåller för lite:/

• Zobeideh

Tinapina: får jag fråga varför du vill byta? Jag ska börja med niferex nästa vecka och vet inte alls hur dem är

• MagdalenaZ
    Tinapina skrev 2013-10-15 09:34:07 följande:
    Någon som kan rekommendera något annat järntillskott än niferex? Blusat innehåller för lite:/

Min syster fick jätteutslag av niferex. Men de funkar för mig, vad jag tror! Har inte haft större problem med dem..

• Tinapina

Zobeideh. Jag kan inte äta dem:/ vill inte skrämmas för det är så olika men jag får fruktansvärda magsmärtor och får rusa på toaletten stup i kvarten och så mår jag galet illa:( blev jätterädd och ledsen men grannen sa att hon inte heller kunde äta dem, hon spydde på en gång och fick samma kramp. Dock så sa BM att Niferex var den absolut bästa och då blir man ju deppig om det inte funkar.

• Sopp

Jag har inte fått några problem med Niferex hittills, men biverkningar är vanligt. Är bara att prova o se.. = )

• Hallonpaj88

Idag fick jag reda på att företaget jag jobbar på är försatt i konkurs! Nån som vet vad som händer nu? Chefen verkar inte veta nånting..är hemma sjuk idag så fick bara ett samtal.

• Nyfniken83

Hemma från jobbet idag med foglossning från helvetet!! Ush! Känns som röven hoppar ur led när jag går. Och ont ont ont. Jag som tyckte det blivit bättre men icke. Nån med samma besvär som jag?

• Sopp
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-15 12:53:29 följande:
    Idag fick jag reda på att företaget jag jobbar på är försatt i konkurs! Nån som vet vad som händer nu? Chefen verkar inte veta nånting..är hemma sjuk idag så fick bara ett samtal.

Ush vad jobbigt! Se till att inte stressa upp dig för något som ligger bortom din kontroll. Jag skulle föreslå att du ringer facket om du är med i någon sådan organisation, alternativt försäkringskassan. Jag skulle gissa att du får ut 75% av vad du tjänat under föregående år men om ingen köper upp ditt nuvarande företag så får du nog ingen "toppning" av dom om du nu hade det i nuvarande avtal.  
  • MagdalenaZ
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-15 12:53:29 följande:
    Ja eventuell avgångsvederlag, men tyvärr sällan det händer..
    Registrera dig hos arbetsförmedlingen.. kolla med din A-kassa.. Spara arbetsgivarintyg till Försäkringskassan  så du får samma inkomstgrund inför föräldrapenningen! 
    Sen är det bara att söka nytt!   
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014