• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Strumpan81
    Feminista skrev 2013-10-25 12:30:43 följande:

Vi hade en sån otrolig tur när vi väl kunde ha penetrerande sex igen. Jag har diagnoserna vestibulit och slidkramp vilket gjort att jag sedan våren 2012 gått behandling två gånger i månaden med övningar och samtal. Under två år kunde vi inte ha samlag över huvudtaget och innan dess gjorde det bara fruktansvärt ont. I juni avslutade jag behandlingen efter mycket lyckat resultat, vi kan ha penetrerande samlag med mycket glidmedel och stor försiktighet. 22 juni var mitt sista samtal hos barnmorskan, 26 juni skapades vårt lilla underverk. På första försöket. Helt galet! Idag ska vi in och kika på vår lilla älskling, längtar så till eftermiddagen!

Oj vad du fått jobba med din vestibulit. Så bra att du kommit så långt som att du kan ha penetrerande sex. Vilken lycka att det lyckades på första försöket : )
  • Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-25 15:18:29 följande:
    En fråga till. Är det någon som fått sammandragningar ännu? Trodde jag hade haft men inatt fick jag erfara en riktig sammandragning. Magen knöt sig & blev STENHÅRD. Skit läskigt. Gjorde inte ont men var väldigt obehagligt.
    Jag har fått ett par stycken som jag vetat säkert att det vart sammandragningar. Det var riktigt obehagligt men gjorde som sagt inte ont. Livmodern blev bara till en stenhård klump och stod ut som en hård boll från magen.
    Båda gångerna har vart direkt efter jag fått orgasm. Så tyvärr har jag blivit lite rädd för att få det igen för att det inte ska upprepa sig. Vill inte känna obehaget igen om jag kan undvika det och så är jag rädd att det ska sätt igång ngt för tidigt =(

Annars har jag typ som mensvärk ibland när jag ligger ner, speciellt nattetid. Har läst ngn stans att det ska vara typ små sammandragningar. Är inte säker om det stämmer, men dom är iaf inte obehagliga eller gör magen så där hård.

• Foreverandever

Längtanefterlilladig: jag har har faktiskt oxå fått sämre syn nu under graviditeten. Gjorde en laserbehandling för flera år sedan, och visst blir synen sämre med åren. Allt är ju genetiskt. Men nu känner jag mig blir utan mina glasögon, hahah. Strumpan81: tack snälla :) jag är jätte glad vi kollade upp oss och jag glömde nämna att jag är adopterad från Korea så jag vet att det finns verkligen ingen rättighet bli gravid och kunna få biologiska barn. Är så tacksam, men har heller aldrig vart så rädd någonsin som nu.

• Foreverandever

En fråga till er alla, hur tusan gör man radbrytning? Tyvärr blir allt ihopskrivet, beror det på att jag skriver från en ipad?

• Strumpan81
    Tinapina skrev 2013-10-25 11:39:22 följande:

Det blev nästan 4 år tills vi till slut lyckades med hjälp av ICSI. Ett antal misslyckade stimulleringar med olika preparat, det ena värre än det andra, och så misslyckande efter varandra. Det värsta var att bara några enstaka ägg blev befruktade vid varje tillfälle och väntan att få höra om de överlevt natten eller inte var hemsk. Vid ett par tillfällen har vi varit på väg till kliniken och fått samtal att alla embryon slutat dela på sig. Det var bara att åka hem och försöka samla ihop alla tusen delar av ens hjärta varje gång.

Till slut hade man accepterat att det blir nog inget för oss och den känslan var nästan skön. Vi samlade oss och påbörjade en ny behandling med en, för oss, ny metod och jag mådde inte så hemskt under den stimuleringen. Resultatet sparkar just nu i min mage och nu känns alla tårar, all bitterhet och förtvivlan som bortblåst! Alla barn är ett mirakel och inte minst ett som blivit till på detta viset:)

Vi brukar skoja med våra vänner att vi "slapp" ju att ligga med varandra, det är ju så svettigt och kladdigt;) som tur är har vi kompisar som förstår vår humor:)

Jag känner igen mig i er resa. Det där med att gång på gång tvingas samla ihop sitt hjärta som gått i tusen bitar. Tur att det känns så värt det när man väl är inne på rätt spår med ett litet liv i magen : )

Vi brukar också skoja om att vi slapp ha en massa sex ; )
  • Strumpan81
    Foreverandever skrev 2013-10-25 15:30:50 följande:

Längtanefterlilladig: jag har har faktiskt oxå fått sämre syn nu under graviditeten. Gjorde en laserbehandling för flera år sedan, och visst blir synen sämre med åren. Allt är ju genetiskt. Men nu känner jag mig blir utan mina glasögon, hahah. Strumpan81: tack snälla :) jag är jätte glad vi kollade upp oss och jag glömde nämna att jag är adopterad från Korea så jag vet att det finns verkligen ingen rättighet bli gravid och kunna få biologiska barn. Är så tacksam, men har heller aldrig vart så rädd någonsin som nu.

Du har så rätt, barn är ingen rättighet även om det finns en jäkla stor längan hos många människor att få bli föräldrar. Därför känner man dig så hjälplös när det inte går som man vill.

Kam tyvärr inte svara på din fråga om radbrytning. Hat du laddat ner nya familjelivsappen? Den funkar lite bättre vad gäller bilder iaf, kanske funkar bättre med radbrytning också.
  • Awanata
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-25 15:18:29 följande:
    En fråga till. Är det någon som fått sammandragningar ännu? Trodde jag hade haft men inatt fick jag erfara en riktig sammandragning. Magen knöt sig & blev STENHÅRD. Skit läskigt. Gjorde inte ont men var väldigt obehagligt.

Jag har haft problem med det men det har lagt sig nu.. det är ingen rolig känsla!
  • Foreverandever
    Strumpan81 skrev 2013-10-25 15:41:03 följande:
    Du har så rätt, barn är ingen rättighet även om det finns en jäkla stor längan hos många människor att få bli föräldrar. Därför känner man dig så hjälplös när det inte går som man vill. Kam tyvärr inte svara på din fråga om radbrytning. Hat du laddat ner nya familjelivsappen? Den funkar lite bättre vad gäller bilder iaf, kanske funkar bättre med radbrytning också.

Skall testa tack :) jag blir faktiskt ledsen när folk bara ta föregivet att "vi skall ha barn då och då, det gick så lätt för oss, skall ni aldrig skaffa barn osv. " även om folk bara menar väl så tycker jag man måste förstå att det är ett känsligt område, och du vet aldrig hur någon annan har det i sin barnlängtan. Mina föräldrar försökte i flera år och jag tror inte ens dr fanns ivf på 80 talet innan de till slut adopterad mig och sedan min syster. De flesta önskar biologiska barn, men vägen dit är inte lika lätt för alla och ibland så blir det inte som man tänkt sig. Jag är ialla fall superglad för allas skull på denna tråd och det känns så bra kunna ventilera med er om allt :)
  • j3nnyy

Beställde lite grejer från jollyroom igår, kom idag redan så nu väntar jag bara på att få packa upp paketet! :)

• Tinapina

Jag har inte känt lilla hönan lika mkt på 2 dagar nu, börjar bli lite orolig. Tidigare i veckan har det varit mkt aktivitet men nu är jag inte ens säker att jag känner av henne alls på flera timmar:/

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014