• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Anki84

Idag var jag hos BM för att lyssna på lillpojkens hjärta, kolla blodvärde osv. Allting var jättebra förutom blodtrycket som var lite för högt. Vart chockad att järnvärdet var perfekt eftersom att jag är trött så ofta. 

Måste ju säga att få höra bebis hjärta för första gången är riktigt magiskt. Det slog på helt perfekt :D
    Fick moderskapsintyg också som ska skickas in till försäkringskassan så nu känns allting betydligt mer verkligt :D

Hur går det för er andra med allt? Har ni fått stora magar osv? 

• Emelie e
    Anki84 skrev 2013-10-29 20:23:29 följande:
    Idag var jag hos BM för att lyssna på lillpojkens hjärta, kolla blodvärde osv. Allting var jättebra förutom blodtrycket som var lite för högt. Vart chockad att järnvärdet var perfekt eftersom att jag är trött så ofta. 

Måste ju säga att få höra bebis hjärta för första gången är riktigt magiskt. Det slog på helt perfekt :D
    Fick moderskapsintyg också som ska skickas in till försäkringskassan så nu känns allting betydligt mer verkligt :D

Är du i vecka 25 nu? Jag ska dit nästa gång vecka 25, då ska de lyssna på barnets hjärta och kolla värden o så. Jag har fått ganska stor mage, syns verkligen att det är en gravidmage nu även på kläderna :) Jag var på RUL i fredags, fick veta att vi väntar en liten flicka, känns underbart :)
  • xStellax

Hej på er!

Jag är 29 år  gift och bor i Uppsalatrakten.
    Jag har läst tråden sen start men ännu inte skrivit något än... jag har haft himla svårt att tro att det faktiskt ligger en bebis i min mage och varit väldigt orolig att allt inte stått rätt till. Men i dag har jag varit på RUL och sett att det är på riktigt!!!Glad En liten flicka beräknad till 23 mars. Helt fantastiskt!!!

Jag har av någon konstig anledning fått för mig att jag inte kan få barn. Jag och min man har i princip inte använt skydd alls senaste 2 åren. Vi har inte planerat barn, men tänkt mer att blir det så blir det. 
    I somras gifte vi oss och knappt  2 veckor efter bröllopet blev våran lilla flicka till. 
    Det var alltså inte alls väntat men så välkommet! 

Har haft en helt okej graviditet, lite tufft med illamåendet och trötthet i början men nu känns det nästan som vanligt. Har senaste 2 veckorna känt av lite buffar i magen... Som jag inte ens vågat tro var bebisen. 
    Jag inte tycka att magen har vuxit så mycket men det ska man kanske vara glad för.. samtidigt som jag just nu vill att hela världen ska se att vi väntar barn. Flört 

Så det var en liten kortfattad presentation om mig. 
    Jag är glad att ni andra varit modigare än mig och delat med er tidigare så att jag har kunnat få massa svar på det jag undrat genom att läsa här.

• tvetalan

Ni som köpt/köper massa fina babygrejer, skulle vara riktigt roligt att få se allt fint ni köper i bildtråden :) vill bli inspirerad! Har själv inte köpt något ännu men snart ska jag det :)

• Zobeideh

Välkommen in och grattis till flickan xstellax :)

Ska se om jag kanske kan lägga upp bild på skötbordet som vi köpt där just nu allt hamnat eftersom vi inte har hittat en fin byrå än till barnet :-P

• ananas86

Min mage har börjat växa ordentligt nu verkar det som..

Alla på jobbet påpekar det hela tiden i alla fall! :) Får höra flera gånger per dag nu att magen växer så det knakar, lite roligt faktiskt! :)

Fick veta förra veckan att en till tjej på jobbet ska ha barn i mars, vi jobbar på olika avdelningar, så har inte vetat om varandras graviditeter.

Hon ska ha sitt andra barn 10:e mars och jag har BF 12:e mars, så det är ju nästan samtidigt! :)

Enligt arbetskamraterna har min mage börjat växa ikapp hennes, trots att det är hennes andra.. :P

Man ska ju inte jämföra magar egentligen, men det är ju lite på skoj.. :)

Så nu har jag någon på jobbet att ventilera graviditetstankar med, men känns bra att ha er här i tråden också! :)

• LillsmurfanLisa
    Anki84 skrev 2013-10-29 20:23:29 följande:

Då var vi hos bm samma dag. 

Att höra hjärtslagen fick mig att gråta. Magiskt!

Igår fick jag min första kommentar från helt främmande människa. Mäklaren tittade på min mage och förklarade sen att det fanns ett barnvagnsrum i källaren "för jag ser ju att du väntar barn". Med andra ord tror jag att det syns nu :) 
  • anaconda
    xStellax skrev 2013-10-29 21:12:58 följande:

Hej på er!

Jag är 29 år  gift och bor i Uppsalatrakten.
    Jag har läst tråden sen start men ännu inte skrivit något än... jag har haft himla svårt att tro att det faktiskt ligger en bebis i min mage och varit väldigt orolig att allt inte stått rätt till. Men i dag har jag varit på RUL och sett att det är på riktigt!!!Glad En liten flicka beräknad till 23 mars. Helt fantastiskt!!!

Jag har av någon konstig anledning fått för mig att jag inte kan få barn. Jag och min man har i princip inte använt skydd alls senaste 2 åren. Vi har inte planerat barn, men tänkt mer att blir det så blir det. 
    I somras gifte vi oss och knappt  2 veckor efter bröllopet blev våran lilla flicka till. 
    Det var alltså inte alls väntat men så välkommet! 

Har haft en helt okej graviditet, lite tufft med illamåendet och trötthet i början men nu känns det nästan som vanligt. Har senaste 2 veckorna känt av lite buffar i magen... Som jag inte ens vågat tro var bebisen. 
    Jag inte tycka att magen har vuxit så mycket men det ska man kanske vara glad för.. samtidigt som jag just nu vill att hela världen ska se att vi väntar barn. Flört 

Så det var en liten kortfattad presentation om mig. 
    Jag är glad att ni andra varit modigare än mig och delat med er tidigare så att jag har kunnat få massa svar på det jag undrat genom att läsa här.

Hej och varmt välkommen hit till vår (utan att skryta) helt underbara tråd!

Jag bor nära Uppsalatrakten! (Bor i Sigtuna och är 26år) och vi har bestämt oss för att föda på akademiska! Ska du de med??

Jag har oxå svårt att förstå att de ligger nåt i magen och växer, har inte känt av några sparkar eller så än utan de är mer "fladder och sprattel"

Vi väntar oxå en flicka och är beräknad till 21 mars!

Grattis till giftemålet och bebis tänkte nog att de va dags eftersom nu är gifta och allt nu :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014