• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Visst att man ska njuta av graviditeten och allt va den har att erbjuda. Men för var dag som går längtar jag mer och mer för att få den lille i famnen. Att få reda på vem det är som ligger där inne.
    Åh vilken längtan man har..

• Lovely90
    ananas86 skrev 2013-10-30 22:24:03 följande:
    Hehe, jag får faktiskt höra ofta att jag skulle vara i 18-20 års åldern och jag har alltid fått visa leg. om jag så bara köper en öl/cider 3.5% eller är på restaurang med familjen/vänner och beställer in vin. Jag är 27, så tydligen ser vi unga ut nu för tiden.. ;)  Mina tjejkompisar skojade om att alla kommer tro att jag är en tonårsmamma senast i helgen faktiskt.. :P Tur att det inte är åldern eller hur gammal man ser ut att vara som avgör hur man blir som förälder eller om man är redo för det! :) Folk tycker så mycket om allt, det är väl bara att försöka stänga öronen så man slipper höra skiten och le åt dem istället! Den taktiken kör jag på jobbet när jag råkar ut för en jobbig/omöjlig kund! :P  

Haha. Jag får visa legg på allt också. Förra året gick jag in som barn när det var 15 års gräns. De frågade inte ens hur gammal jag var utan tog det för givet. Helt galet! Men jag brukar resonera som så att jag kommer se ung ut när jag blir gammal sen :)
  • M4nda

Jag tycker inte att åldern spelar någon roll. Det som påverkar är hur man är som person. Någon som är 19 år kan vara betydligt mognare i sitt sätt att tänka och resoner än någon som är 25 år :) Så stå på dig!

Imorgon har vi rul :) Såå spännande, först ska vi för (förhoppningsvis) sista gången kolla så min livmodertapp håller tätt. Jag är koniserad två ggr pga grava cellförändringar. Men förra kontrollen såg bra ut så jag håller tummarna att det fortfarande är så :) Sen efter det kolla på lilla plutten/pluttan. Längtar ihjäl mig!

• majsa88

Funderar över en sak. Jag vet o har fått det bekräftat 3 gånger av läkare att jag går in i vecka 20 på söndag. Men enligt rul är jag i vecka 19 idag. Hur blir det på bf dagen? Man blir ju igångsatt när man gått 2 veckor över tiden eftersom att det kan vara lite farligt om det blir mer än 2 veckor. Men enligt ruls beräkning blir det 3 veckor?

• j3nnyy

Majsa88 vad jag har förstått det som, så är det bara UL man går efter, för att dom då kan se exakt hur långt gången man är. Eller dom två läkarna kanske oxå har gjort ultraljud?

• Strumpan81

Majsan88 det kommer tyvärr va RUL de går efter, då detta anses som den mest säkra dateringen. Ring och prata med din BM om du känner dig orolig.

• Längtanefterlilladig
    M4nda skrev 2013-10-31 07:47:01 följande:
    Jag tycker inte att åldern spelar någon roll. Det som påverkar är hur man är som person. Någon som är 19 år kan vara betydligt mognare i sitt sätt att tänka och resoner än någon som är 25 år :) Så stå på dig! Imorgon har vi rul :) Såå spännande, först ska vi för (förhoppningsvis) sista gången kolla så min livmodertapp håller tätt. Jag är koniserad två ggr pga grava cellförändringar. Men förra kontrollen såg bra ut så jag håller tummarna att det fortfarande är så :) Sen efter det kolla på lilla plutten/pluttan. Längtar ihjäl mig!

Spännande!Hör av dig sen hur allt gick. Jag har också opererats för cellförändringar & gjort en konisering. Men ingen har kollat upp mig. Men förstår att de tog bort mycket på din tapp & kanske inte med laser?
  • majsa88

Jag har hört att innan vecka 19 o 10. Speciellt där i början alltså under vecka 15 så är alla bebisar exakt lika små. Därför det är lättare att få kunna se hur långt gången man är då det går efter exakta milimeter. Efter vecka 15 men framförallt vecka 18 så börjar genitiken ta form. Jag var 2 kg när jag föddes

Föddes 2 veckor före bf dagen endast. Har hört alla som gått över tiden någon dag för mycket då moderkakan lossnat o bebis har dött. Moderkakan är som ett bäst före datum. Åh tycker det är så jobbigt nu :(

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014