• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Nyfniken83
    Lovely90 skrev 2013-10-30 15:14:12 följande:

Från början tänkte jag att jag skulle jobba fram till BF, men nästan alla jag säger det till säger åt mig att jag inte kommer orka det. Jobbar på förskola, småbarnsavdelning med 35 barn och nu börjar jag nästan tvivla på om jag kommer klara av det eftersom alla säger att det inte kommer gå. Någon mer som jobbar på förskola? Hur har ni tänkt göra?

Jag jobbar på förskola. Med 4 och 5 åringar. Och nej, inser nu att jag inte kommer orka jobba hela vägen. Idag va vi på mulle i skogen. Inte kul! Nu har jag visserligen foglossning men tror inte jag hade orkat utan det heller. Man blir ju tyngre och osmidigare.
  • Sopp

Vecka 19+1 idag och magen är fortfarande nästan obefintlig! Jag kan ju märka en liten bulle där nere själv men det är ingen i min omgivning som tycks tro på att jag snart gått halvvägs! Skulle så himla gärna vilja få en riktig gravid-mage snart!

• janette
    nån fler än  jag som  drömmer massor nu! drömde massa innan graviditeten men nu... ojoj plus dom senaste dagarna har det bara varit snusk drömmar :P bättre än mardrömmar!
  • Anki84
    Emelie e skrev 2013-10-29 20:35:05 följande:
    Är du i vecka 25 nu? Jag ska dit nästa gång vecka 25, då ska de lyssna på barnets hjärta och kolla värden o så. Jag har fått ganska stor mage, syns verkligen att det är en gravidmage nu även på kläderna :) Jag var på RUL i fredags, fick veta att vi väntar en liten flicka, känns underbart :)
    Nej nej, jag är "bara" i vecka 21 (vecka 22 imorron)  =)  Grattis till lilltjejen också!
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-29 22:52:03 följande:
    Då var vi hos bm samma dag. 

Att höra hjärtslagen fick mig att gråta. Magiskt!

Igår fick jag min första kommentar från helt främmande människa. Mäklaren tittade på min mage och förklarade sen att det fanns ett barnvagnsrum i källaren "för jag ser ju att du väntar barn". Med andra ord tror jag att det syns nu :) 

Haha det börjar bli lite wierd att allt har varit så lika för oss båda sen start :P
    Jaa jag höll mig från att gråta floder när jag hörde hjärtat slå.
    Hehe men visst kändes de skönt och glädjande ändå att de syns?

• Sirek

Längtanefterlilladig: hade min mamma sagt så hade jag blivit jätteledsen.

Generellt så tycker jag det är bättre att man peppar varandra än skrämmer. Jag tror nog de flesta blivande mammor är medvetna om riskerna och man måste inte påpeka dem för de blivande föräldrarna. Ser man något som kan vara farligt är det väl en grej, men annars tycker jag man kan glädjas för det som är och inte sörja något som i värsta fall kan hända.

Motsatsvis hade jag inte gnällt på någon som väljer att inte handla, för man ska göra det som känns bäst för en själv.

• Sirek

Idag har jag haft halsbränna from hell.. men, på den positiva sidan, så har jag inte behövt ta tabletter mot kräkningar sedan i fredags. Så skönt att vara pillerfri, halsbränna till trots!

Någon som har något husmorsknep för halsbränna förresten?

• Lovely90
    Nyfniken83 skrev 2013-10-30 16:27:37 följande:
    Jag jobbar på förskola. Med 4 och 5 åringar. Och nej, inser nu att jag inte kommer orka jobba hela vägen. Idag va vi på mulle i skogen. Inte kul! Nu har jag visserligen foglossning men tror inte jag hade orkat utan det heller. Man blir ju tyngre och osmidigare.

Ja, jag känner att min rygg mår lite sämre, men det är främst när jag varit stilla. Lider inte av foglossning än, men min mamma är säker på att jag kommer få det sen. Känner inte av att det är jobbigt än, men det är ju inte förrän nu som jag börjar få mage på riktigt. Så jag kanske har ändrat mig när vi kommer in i december..
  • Lovely90
    Sopp skrev 2013-10-30 16:34:51 följande:
    Vecka 19+1 idag och magen är fortfarande nästan obefintlig! Jag kan ju märka en liten bulle där nere själv men det är ingen i min omgivning som tycks tro på att jag snart gått halvvägs! Skulle så himla gärna vilja få en riktig gravid-mage snart!

Det är inte förrän de senaste två veckorna som min mage verkligen börjat växa, den har haft två veckor nu med rejäl växtspurt. Gå in i v23 imorgon så du skall nog se att den kommer snart. Min mage syntes inte speciellt i den veckan heller.
  • Lovely90
    janette skrev 2013-10-30 17:22:23 följande:
    nån fler än  jag som  drömmer massor nu! drömde massa innan graviditeten men nu... ojoj plus dom senaste dagarna har det bara varit snusk drömmar :P bättre än mardrömmar!

Jag drömmer helt sjuka drömmar! Oftast att någon dör/blir sjuk eller att jag själv blir sjuk. Har drömt mycket om cancer. Sen drömmer jag att jag och sambon jagar kriminella, tror det har med för mycket prision break tittande att göra xD
  • Zobeideh

Jag drömde extremt mycket i början. Tror de va typ i vecka 12-13 som de började avta. Antagligen för man va super nojig för en massa och tankarna snurra. Så kunde ha många missfalls drömmar eller typ att jag trilla i trappan eller så kunde till ch med sambon va otrogen i drömmen så man vakna och grät floder hehe

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014