Första barnet - BF Mars 2014
Skulle självklart stå UL i vecka 13..
Skulle självklart stå UL i vecka 13..
27 år. Bor i Göteborg. Har RUL 16/10
Både min egen, några av mina vänners och min systers känsla säger att det är en liten tjej i magen. Men min sambo tror/hoppas på en liten kille..
Vi är några stycken här som har känt rörelser, som vi tror är fostret.
Jag har känt fladder några gånger, men mest kittlingar. Känns precis som att någon kittlas lite försiktigt inifrån magen, mysigt känsla. :)
Min sambo längtar efter riktiga sparkar, så han också kan få känna. :)
Går in i vecka 18 idag. Har varit gravid i 120 dagar, 160 dagar till BF. Känns som att tiden går fort nu! :)
Längtar efter den stora fina magen. Men nu först RUL om 12 dagar. :)
På tal om att vara känslig..
Jag blev först jättearg och började sen gråta igår när vi skulle äta middag. Allt detta pga att min sambo tagit bort riset från spisen för tidigt och det inte var färdig.. :P
Jag tränar nästan som vanligt på gymmet. Har tagit bort lite vikt och vissa övningar som känts obehagliga. Blandar styrketräning med cykel och crosstrainer. Varvar även med hundpromenader. :) Kommer gå över mer till simning när gymträningen blir för tung. Det viktigaste är ju att man lyssnar på sin kropp och inte gör något som inte känns bra! :)
I Livsmedelsverkets rekommendationer står det:
"Undvik ost gjord på opastöriserad mjölk. Undvik också mögel- och kittostar även om de är gjorda på pastöriserad mjölk, t ex brie, gorgonzola, chevre, vacherol och taleggio. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta."
Måste berätta, har varit så nervös senaste dygnet..
Vi har varit på fosterhjärtultraljud hos en barnhjärtläkare idag. Detta pga att jag själv föddes med hjärtfel. Han tittade inte på hela barnet utan bara på hjärtat och kroppspulsådern. Jag var jättenervös innan för att de skulle hitta något fel på barnets hjärta, men allt såg bra ut. :)
Vi ska komma tillbaka om 6 veckor för en ny hjärtkoll, då de kan få ännu bättre bilder och en barnhjärtläkare kommer att undersöka den lilla/lille innan vi åker hem från BB efter födseln.
Mitt hjärtfel upptäcktes inte förrän jag var 10 dagar, då det blev akut operation, men det är inget jag märker av alls idag. Ingen av mina föräldrar har hjärtfel, men tydligen är det lite större risk att barn till en mamma med hjärtfel också får det. Men det behöver inte alls vara samma typ av hjärtfel, så det känns skönt att de håller lite extra koll! :)
Nästa onsdag är det äntligen dags för RUL, då får vi se mer av vem det är som glömmer sig i magen. Ska bli spännande och mysigt! :)
Grattis till alla er som varit på RUL och fått glada besked! :)
Känns underbart att vi kan dela med oss av glädje, oro och funderingar här!
Nu har vi alla kommit en bra bit på väg och vi närmar oss mitten av graviditeten! Veckorna går fort nu, snart är det mars och vi får mysa med våra bebisar! :)
Grattis till alla er som varit på RUL och fått glada besked! :)
Känns underbart att vi kan dela med oss av glädje, oro och funderingar här!
Nu har vi alla kommit en bra bit på väg och vi närmar oss mitten av graviditeten! Veckorna går fort nu, snart är det mars och vi får mysa med våra bebisar! :)