Inlägg från: ananas86 |Visa alla inlägg
  • ananas86

Första barnet - BF Mars 2014

Idag har mini roat sig med att sparka neråt hela dagen! Har jobbat och suttit ner ganska mycket, så efter ett tag blev det nästan lite obehagligt!

Men de kanske är som någon sa att stackarn känner sig klämd? :S

Någon mer som har en vilding som sparkar neråt?

• ananas86
    Zobeideh skrev 2013-11-09 19:38:14 följande:
    Ananas86: ja här är en till som håller igång en massa.

Lite roligt har haft fullt upp hela dagen och nu när jag kom hem kom jag tänka på att jag inte känt den på hela dagen och blev lite orolig. Men så fort jag la mig i soffan så tog de 30 min sen va den igång så nu ligger jag här och känner sparkarna ganska kraftigt precis under naveln

Det är häftigt att det rör sig så mycket i magen nu! :)

För bara två veckor sen var jag osäker på om det verkligen var sparkar jag kände, men nu känner jag varje dag! :)

Tänk att man ska få bli sparkad inifrån magen i fyra månader till, tänk då så tomt det kommer kännas i magen när mini är ute! :P
  • ananas86

Har varit på spec. Mvc och träffat min nya bm nu. Hon var jättetrevlig och alla värden var bra. Tom mitt blodtryck som varit lite högt var normalt nu! :) Fick lyssna på hjärtljuden också och det lät fint! Bm fick sig en spark på handen också som både hon och jag kände! :P

• ananas86
    majsa88 skrev 2013-11-11 23:00:31 följande:
    Jaa riktigt. Vi känns som ett gäng vänner haha. Hade vart riktigt kul om man alla hade träffats någonstans i mitten av sverige med våra bebisar. Bott på ett fint vandrarhem en helg. Haha nu börjar jag fantisera för mycket. Men lek med tanken, det hade vart kul :)

Haha, kul tanke! :) Vi är allt ett härligt gäng här! Känns bra att vi har varandra till hands! :)
  • ananas86
    flowers skrev 2013-11-11 23:29:35 följande:
    Första dagen då det känns okej, har kunnat känna mig lite mer till freds nu.

Nu tar jag 1 dag i taget... 

Denna vecka ska jag få träffa BM och även läkare för uppföljning i graviditeten. 

Tacksam över erat stöd här i tråden.

Ni har verkligen peppat mig och gör det dagligen.

Kramar till er.          

Härligt att höra! :) Hoppas det håller i sig och att det går fint hos BM och läkaren! :) Helt rätt att ta en dag i taget, du fixar det här! Kram till dig
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-11 15:46:56 följande:
    Inte haft en rolig natt eller dag för den delen. Vaknade 5-6 gånger inatt av världens sammandragningar. Magen blev hård som en sten & det tog lång tid innan det försvann. Haft flera sammandragningar under dagen också. Bara känt bebben 1 gång på förmiddagen & några sparkar nu efter 12. Var på MVC & lämnade urinprov idag. Ville pratat med min BM men hon var upptagen. Ringde henne & fick till svar att det är normalt sålänge sammandragningarna slutar. Känns som jag kan säga vad som helst för jag tas inte på allvar. Har molande mensvärk också. Haft det i 4-5 dagar nu konstant. Får väl se va urinprovet visar.

Fy vad jobbigt för er som har massa sammandragningar! :( Jag hade det för några veckor sen, men det är borta nu..

Tråkigt att det inte känns som din BM lyssnar på dig riktigt! Du kan inte be om att få byta?

Jag är jätteglad att jag blev flyttar till spec mvc, där lyssnar de verkligen på en och pratar inte bara om allt vanligt och normal. Alla graviditeter är ju inte likadana, snarare tvärt om!

Hoppas du får fina provsvar och att smärtan släpper!
  • ananas86
    TomMon skrev 2013-11-12 09:15:34 följande:
    Värsta dagen på länge pga denna J-a infektion i kroppen. Orkade knappt resa mig och göra en smörgås till min dotter imorse, då blir det liksom så tydligt. Fortsätter detta får de lägga in mig på dropp, är seriöst orolig för det lilla livet i magen. Sov kanske en h i natt, hostade resten... :(

Fy, din stackare! :(

Fick en tanke bara.. Det är inte influensan du har fått? Eller har du kanske vaccinerat dig?

Du skrev väl att de inte visste vad det var du hade åkt på?

Hoppas hur som helst att du blir bättre snart!
  • ananas86

Vet att vi har pratat om influensavaccin här tidigare, men hur har ni andra tänkte göra?

Socialstyrelsen rekommenderar ju alla gravida att vaccinera sig, men jag känner mig ändå lite tveksam till det.

Ska man prata med sin BM eller vårdcentralen om ev. vaccination?

Det ska ju inte ha några biverkningar och årets vaccin är ett gammalt och beprövat, men jag tvekar ändå.

Hur tänker ni andra?

• ananas86

Har läst lite på nätet nu. Min BM rekommenderade starkt att jag skulle vaccinera mig också.

Har ringt vårdcentralen nu, så väntar att bli uppringd för att boka in en tid.

Det fanns fyra bestämda dagar man kunde komma dit om man tillhörde någon riskgrupp, jag jobbar alla de tiderna.. :/

Men det är väl lika bra att få det gjort antar jag..

• ananas86

Så, nu är jag vaccinerad!

Fick komma direkt, så hann inte fundera så mycket mer över det hela.

Ska jobba till 23 ikväll nu bara, så hoppas inte på några biverkningar!

Har ni som tagit vaccinet märkt av några biverkningar?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014