LillsmurfanLisa skrev 2013-12-22 11:15:48 följande:
Jag har inte ont, men det låter verkligen som att mini börjar förstå var hen ska ut senare. Det är ju inte ovanligt att de börjar fixera sig nu, har jag förstått (läst mycket om det senaste veckan). En del verkar inte känna någonting, medan andra känner väldigt mycket (som att en bowlingklot ligger lågt i magen/knivar i underlivet/plötsligt bara sparkar uppåt/mm).
När ska du till bm nästa gång?
Vår lilla groda ligger väldigt lågt jämt och sparkar oftast väldigt långt ner, så om/när hen vänder sig och börjar sparka uppåt tror jag att jag kommer bli lite förvånad över känslan.
Längtanefterlilladig skrev 2013-12-22 11:25:07 följande:
Kan mycket väl vara så att bebisen vänt sig med huvudet neråt.
Jag har upplevt en skärande smärta i blygdbenet samt hugg. Det sa min barnmorska
kunde vara nerver som bebisen kom åt när den sparkade. Det kan ju också vara foglossning.
Kan kännas så också. Försök att korta ner de timmarna du står upp & ta många pauser att vila om det känns obehagligt.
Har också läst en del om att bebisen kan fixera sig redan nu, så det är inte omöjligt, även om det känns lite tidigt..
Har faktiskt ingen tid inbokad till BM, ska till en läkare på MVC den 8:e.
Min BM håller på och ändrar mina besök hela tiden till tider då jag inte kan. Har ingen möjlighet att gå ifrån mitt i ett arbetspass på mitt jobb, utan måste ta ledigt hela dagen i så fall.
Men har inte obehagskänslan släppt tills imorgon så får jag ringa förlossningen och rådfråga.
Kan variera mig mellan att sitta och stå på jobbet, men har tyvärr ingen möjlighet att ta pauser nu i julruschen.
Ikväll är jag ansvarig i kassan och ska då ha koll på att allt fungerar, jobbar 15-23 och brukar knappt hinna ta någon rast alls.
Hade kanske varit bra att ta ledigt de här dagarna när jag tänker efter, men man kan ju inte veta hur man ska må i förväg.
Får förklara läget för mina arbetskamrater så de kan avlasta mig, sen är det väl bara att härda ut..